Gå til innhold

Min familie opptrer så kaldt overfor andre mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så skuffet! 

Jeg fikk høre nå av en venninne at min familie var veldig ekskluderende under vårt bryllup. Ingen hadde snakket med eller hilst på mine venner som var der. De hadde rett og slett vært skikkelig kalde 😔 Når vi hadde dratt for å ta bilder hadde min del av familien samlet seg og ikke involvert noen andre. Satt seg i en ring ute liksom, og ikke minglet et sekund. Noe vi for så vidt la merke til da vi kom tilbake etter en time. Og jeg kjente allerede da at jeg syntes det var kjipt. 

Og det skuffer meg skikkelig, selv om jeg kanskje ikke er veldig overrasket. Jeg er den som ofte samler familie i selskaper og gjør en innsats for at det skal være gode relasjoner der. Men når det kommer nye mennesker inn, så oppfører de seg ordentlig ræva! Rett og slett! 
Hadde håpet at de var litt mer inkluderende i vårt bryllup, men nei… det klarte de altså ikke!

I tillegg til dette så dro de fleste i min familie veldig tidlig. Sånn kl 20.00 liksom! Vennene våre og mitt søsken (som ikke er lik de andre i familien) satt igjen lenge med oss, så det var jo hvertfall hyggelig da. Min mor er syk, så hun er unnskyldt. Pappa kom ikke en gang, for det var visst slitsomt å reise (bor i Norge begge to). Resten var onkler, tanter, søskenbarn og besteforeldre. 

Jeg synes det er leit og flaut overfor vennene våre som var der. Og nå har jeg kommet til et punkt der jeg ikke orker mer. Nå føler jeg meg ferdig med store familieselskaper. Blir bare skuffa likevel og sitter igjen med å ha brukt masse tid, energi og penger på noe jeg tydeligvis kunne spart meg for. Egentlig er jeg lei av hele familien, med noen få unntak. 

Ikke noe mål og mening med dette innlegget sånn sett, men trengte å få skrevet det ned! 😔

Anonymkode: ab6e6...185

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår du er skuffet. Samtidig er bryllup tvangssosialisering. Selv har jeg null interesse av å bli kjent med folk i bryllup jeg ikke kjenner fra før. Jeg har min omgangskrets. Og det er liten sjanse for at jeg treffer bryllupsgjestene igjen. Men jeg oppfører meg selvsagt hyggelig med andre likevel. 

Anonymkode: 60810...4ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår du er skuffet. Samtidig er bryllup tvangssosialisering. Selv har jeg null interesse av å bli kjent med folk i bryllup jeg ikke kjenner fra før. Jeg har min omgangskrets. Og det er liten sjanse for at jeg treffer bryllupsgjestene igjen. Men jeg oppfører meg selvsagt hyggelig med andre likevel. 

Anonymkode: 60810...4ff

Ja, man er hyggelig uansett. Det var ikke min familie. 

Sett i ettertid skulle vi heller giftet oss alene et eller annet sted. 

Skrevet

Har du tenkt på at familien din kanskje er introverte og synes slik tvangssosialisering er ubehagelig og vanskelig? Du er tydeligvis sosial og utadvendt og det er leit at du dømmer andre fordi de ikke er som deg. Jeg hater sånne selskaper som slike som deg driver med hvor dere tror alle andre synes det er kjempegøy å tvinges til å være sammen med folk de ikke kjenner og aldri skal se igjen. Jeg synes det er utrolig slitsomt og anstrenger meg hardt for å snakke med andre og være hyggelig, men jeg drar tidlig og er helt utslitt når jeg kommer hjem. Man trenger ikke være kald fordi man ikke synes at å mingle med ukjente man aldri skal snakke med igjen er vanskelig.

Du er tydeligvis ikke opptatt av at alle gjestene dine skal ha det bra, for da hadde du laget et selskap også din familie hadde følt seg vel i. Det du er opptatt av er et selskap som skal foregå på dine, og bare dine, premisser, og hvis andre ikke liker det du har stelt i stand mener du at det er dem det er noe galt med, men det er faktisk deg. 

Anonymkode: 1180e...408

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du tenkt på at familien din kanskje er introverte og synes slik tvangssosialisering er ubehagelig og vanskelig? Du er tydeligvis sosial og utadvendt og det er leit at du dømmer andre fordi de ikke er som deg. Jeg hater sånne selskaper som slike som deg driver med hvor dere tror alle andre synes det er kjempegøy å tvinges til å være sammen med folk de ikke kjenner og aldri skal se igjen. Jeg synes det er utrolig slitsomt og anstrenger meg hardt for å snakke med andre og være hyggelig, men jeg drar tidlig og er helt utslitt når jeg kommer hjem. Man trenger ikke være kald fordi man ikke synes at å mingle med ukjente man aldri skal snakke med igjen er vanskelig.

Du er tydeligvis ikke opptatt av at alle gjestene dine skal ha det bra, for da hadde du laget et selskap også din familie hadde følt seg vel i. Det du er opptatt av er et selskap som skal foregå på dine, og bare dine, premisser, og hvis andre ikke liker det du har stelt i stand mener du at det er dem det er noe galt med, men det er faktisk deg. 

Anonymkode: 1180e...408

Jeg laget et hagebryllup med 40 stk inkl meg og mannen min, hvorav 5 av dem var utenom familie. Så jo, jeg tok hensyn. 

• Liker 2
Skrevet

Og bare så det også er sagt; familien var fornøyde og syntes dette var topp! Det var vennene våre som reagerte på hvordan de oppførte seg overfor dem. 

• Liker 2
Skrevet

Man har lett for å tillegge folk man ikke kjenner negative egenskaper. Så synd de ikke ble mer kjent eller fremsto mer åpne. 

Anonymkode: 43727...e15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...