Gå til innhold

Er jeg CRAZY SJALU eller er dette et "rødt flagg"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare understreke at jeg er fullstendig klar over at det kan hende at jeg er helt sinnsykt sjalu akkurat nå, så forelska som jeg er. Men: har akkurat blitt kjæreste med en mann, etter et par måneders dating. Han har vært åpen om at han har vært singel i over 10 år (!), og vært på mye dates og datingapper opp gjennom. Hans sosiale medier vitner om dette, da han har hundrevis av (norske, øst-europeiske) damer på både Facebook og Instagram. Smekre damer som ikke nøler med å by på seg selv i sosiale medier. Jeg er hverken norsk eller øst-europeisk, men det får være en annen debatt. Etter at vi begynte å date seriøst, la jeg merke til at det stoppet opp (ja, jeg er så gal at jeg faktisk begynte å følge med på dette) med nye damer som ble addet. Syntes det var litt betryggende. I går var han på fest (jeg kunne ikke bli med pga kveldsjobb) og i dag har han fått en ny kvinnelig venn, som er lagt til både på FB og IG. Jeg blir automatisk helt sprø og tenker det verste (har selvsagt IKKE sagt noe til han). Kan ikke akkurat spørre han heller om henne. Kjenner jeg begynner å føle at jeg bare må ut av dette kjapt, før jeg blir så gal at jeg faktisk sier noe til han. 

Hva hadde dere tenkt og gjort? Har forøvrig ikke vært slik i andre relasjoner. 

Anonymkode: 534b6...e40

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her. Aller helst vil jeg at alle skal si at jeg er gal og må jobbe med meg selv, for har ikke lyst til å miste han heller, men..

• Hjerte 1
Skrevet

Hvordan oppdaget du at han hadde lagt til en ny venn på fb og instagram..? 

Anonymkode: 1e182...8b0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan oppdaget du at han hadde lagt til en ny venn på fb og instagram..? 

Det skriver jeg i HI. 

TS

• Liker 4
Skrevet

Tenker det er en grunn til at han har vært singel i 10 år, og bare vært på dates..

Jeg ville ikke sagt jeg er sjalu, men jeg hadde reagert på dette og jeg hadde tenkt hva er vitsen? Hvorfor har han vakre pene kvinner fra inn og utland på sosiale medier? Eksen min holdt på sånn, viste seg at han flørtet hemningsløst med alle som ville. Han fikk selvtillit av å vite at kvinnen på bildet ville ha ham. 

Anonymkode: ed04d...5ff

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet

Når jeg møter ukjente som jeg har det hyggelig med hender det at jeg legger de til i SoMe. Uavhengig av kjønn. Så for meg hadde det vært helt naturlig at kjæresten gjør det samme. 

Anonymkode: f756f...c0e

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva hadde dere tenkt og gjort?

Jeg hadde konkludert med at vi ikke passet sammen og gått pent og pyntelig videre uten noe styr.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde slengt ut en kommentar ala "Skal du dumpe meg siden du har addet en ny dame? Jeg trodde vi var enige om at det bare var meg og deg i dette forholdet?" Og deretter studert hvordan han reagerte.

Jeg hadde forøvrig forventa at han sletta alle de tidligere damene om han mente noe seriøst med vårt forhold. Noe annet ville vært en dealbreaker med tanke på hans fortid.

Anonymkode: 0c16e...9a1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når jeg møter ukjente som jeg har det hyggelig med hender det at jeg legger de til i SoMe. Uavhengig av kjønn. Så for meg hadde det vært helt naturlig at kjæresten gjør det samme. 

Anonymkode: f756f...c0e

Forståelig. Samtidig, når jeg er på fest og møter en random kar i fylla som jeg utveksler noen ord med, er det ikke naturlig for meg å bli venner både på Facebook og Instagram. Er tanken at man da skal ha et vennskap og møtes på kaffe og fest for å bli bedre kjent? Det hadde liksom aldri falt meg inn, men folk er jo ulike, derfor er det fint med andres perspektiv her :)

TS

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er sjalu. 

Man må da få lov til å legge til folk på sosiale medier.

Bare at du stalker hans sosiale medier sier sitt.

For meg så er du det røde 🚩

Anonymkode: 94650...783

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er sjalu. 

Man må da få lov til å legge til folk på sosiale medier.

Bare at du stalker hans sosiale medier sier sitt.

For meg så er du det røde 🚩

Anonymkode: 94650...783

Takk for innspill :)

TS

• Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du snakke med ham om dette! En god relasjon handler om å kommunisere godt, og at begge parter tør å prate, tør å være ærlig og åpen. En ting er å være sprø for den minste lille ting, men en ny kvinne på fb osv. er helt innafor å spørre om synes jeg.

Det kan veldig godt hende dette er uskyldig forresten, i dag spør jo alle alle om å dele sosiale medier. Er jeg ute en kveld er det plutselig spm., fordi vi hadde en hyggelig samtale den dagen/kvelden -men 90% blir jo bare borte i listene. 

Ville spurt jeg!

Anonymkode: 8c57a...7f2

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg vil bare understreke at jeg er fullstendig klar over at det kan hende at jeg er helt sinnsykt sjalu akkurat nå, så forelska som jeg er. Men: har akkurat blitt kjæreste med en mann, etter et par måneders dating. Han har vært åpen om at han har vært singel i over 10 år (!), og vært på mye dates og datingapper opp gjennom. Hans sosiale medier vitner om dette, da han har hundrevis av (norske, øst-europeiske) damer på både Facebook og Instagram. Smekre damer som ikke nøler med å by på seg selv i sosiale medier. Jeg er hverken norsk eller øst-europeisk, men det får være en annen debatt. Etter at vi begynte å date seriøst, la jeg merke til at det stoppet opp (ja, jeg er så gal at jeg faktisk begynte å følge med på dette) med nye damer som ble addet. Syntes det var litt betryggende. I går var han på fest (jeg kunne ikke bli med pga kveldsjobb) og i dag har han fått en ny kvinnelig venn, som er lagt til både på FB og IG. Jeg blir automatisk helt sprø og tenker det verste (har selvsagt IKKE sagt noe til han). Kan ikke akkurat spørre han heller om henne. Kjenner jeg begynner å føle at jeg bare må ut av dette kjapt, før jeg blir så gal at jeg faktisk sier noe til han. 

Hva hadde dere tenkt og gjort? Har forøvrig ikke vært slik i andre relasjoner. 

Hadde reagert noe veldig. Det er mine øyne normalt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for innspill :)

TS

Du er ikke sjalu, jeg hadde også begynt å lure fordi folk som lever liv på nett er i gråsonen med hva jeg tenker er "helt normalt" en del cluster B folk så les deg opp.

Anonymkode: a7f1e...0f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skriver jeg i HI. 

TS

Ja, jeg var vel bare nysgjerrig på hvordan dette ser ut i praksis. Har du hele tiden kontroll på antall venner/følgere, og navn på eventuelle nye - på både fb og instagram? Det virker fryktelig slitsomt og obsessive. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg var vel bare nysgjerrig på hvordan dette ser ut i praksis. Har du hele tiden kontroll på antall venner/følgere, og navn på eventuelle nye - på både fb og instagram? Det virker fryktelig slitsomt og obsessive. 

Ja, som nevnt, så er jeg smertelig klar over dette og tar opp dette selv i HI :) Så akkurat den delen er vi enig om, har du ellers noen innspill?

TS

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en useriøs kar. Helt ærlig, å adde tilfeldige (både norske og østeuropeiske) kvinner på some for oppmerksomhet gir ikke inntrykk av at dette er en mann en ønsker å samle på. Det gir heller inntrykk av en litt pervers type som trives i best i «kjellermørke» hos ho mor. Rødt flagg for min del. 

Anonymkode: aa54e...936

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet

Synes du er sjalu ja. Folk må få ha venner, bli kjent med det motsatte kjønn og være sosial både på sosiale medier og utenfor nett selv om man er i et forhold. Så mitt råd er prøv å slapp av og ikke tenkt det verste. Venner er venner. Det er deg han er sammen med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, som nevnt, så er jeg smertelig klar over dette og tar opp dette selv i HI :) Så akkurat den delen er vi enig om, har du ellers noen innspill?

TS

Du, glem den flisespikker brukeren den, svar meg på dette, når du tenker over dette, hva føler du egentlig? 

Skrevet
Warrior skrev (Akkurat nå):

Synes du er sjalu ja. Folk må få ha venner, bli kjent med det motsatte kjønn og være sosial både på sosiale medier og utenfor nett selv om man er i et forhold. Så mitt råd er prøv å slapp av og ikke tenkt det verste. Venner er venner. Det er deg han er sammen med. 

Selv om alle vennene hans er pene kvinner både fra norge og øst Europa? Hehe. 

• Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...