Andrine& Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Alderen øker og tanker om helse kommer på en annen måte nå. Det er mye snakk om at mange kan ha høyt blodtrykk uten å merke det så jeg har kjøpt meg en måler. Er den vanskelig å bruke? Å hva viser egentlig disse målingene? Hva kan jeg gjøre for å få ned blodtrykket hvis det er høyt? Mat, trening el?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Ta mansjetten på armen over albuen. Slangen skal peke nedover langs blodåren i albuen. Trykk på knappen og sitt avslappet. Trykket vil feks vise 130/75. Blodtrykket sier noe om trykket som blodet utøver mot karveggen. Det høyeste tallet til venstre er overtrykket, dette er trykket i hjertets arbeidsfase. Altså når hjertet trekker seg sammen og pumper blod ut i kroppen. Det laveste tallet er trykket under hjertets hvilefase. Du kan lese mer om blodtrykk på Google. Det er lettere det enn at jeg prøver å forklare. Men blodtrykket sier jo blant annet noe om hjertets pumpeevne. Anonymkode: 4c539...8ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå