Gå til innhold

Ny LG vaskemaskin, skuffa over ullprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever at ullklærne har tørre flekker etter endt ullprogram, og de lukter ikke rene. Flere som har samme erfaringer eller bør jeg klage på den? Har hatt andre merker tidligere. 

Anonymkode: 4a565...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan høres ut som du har for mye klær i. På ullprogram skal der ikke mye av gangen.

Anonymkode: 1f4ac...d9f

• Liker 3
Skrevet

Det var et halvt klesstativ denne gangen.

Skrevet

Hva står det i manualen da? Mange ullprogram har begrenset tøymengde på 1kg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var et halvt klesstativ denne gangen.

Det er ganske mye når det er snakk om ullklær (tenker sånt vanlig stativ med vinger).

tar sjelden mer enn 2 gensere av gangen selv, noen ganger 3 hvis veldig tynne

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du har for mye klær i. Prøv med mindre mengde og se hvordan det går ☺️☺️ 

• Liker 4
Skrevet

Forsøkte med en ullgenser nå, med samme resultat. :( 

Med tre unger går det mye i ullklær om vinteren. Kan ikke vaske ett og ett plagg da. Kommer til å klage på maskina. Har ikke opplevd så dårlig ullprogram på de maskinene vi har hatt tidligere.

Skrevet

Her er et tips: jeg leste her på KG at man skal væte ulltøyet med vann, sånn at vekta ØKER. Dette fordi ull er lett i tørr tilstand, og dermed drar ikke trommelen ordentlig rundt og vasker heller ikke tøyet. Jeg hadde også tørre flekker, og var kjempeirritert! Men så prøvde jeg å gjennomvæte tøyet først, et voila! Bløte og rene ullklær! 😏

Anonymkode: 1d085...004

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her er et tips: jeg leste her på KG at man skal væte ulltøyet med vann, sånn at vekta ØKER. Dette fordi ull er lett i tørr tilstand, og dermed drar ikke trommelen ordentlig rundt og vasker heller ikke tøyet. Jeg hadde også tørre flekker, og var kjempeirritert! Men så prøvde jeg å gjennomvæte tøyet først, et voila! Bløte og rene ullklær! 😏

Ikke rart de blir bløte om de er tilsatt fukt først da😅 Men det er mulig at det hjelper. Gir mening at vaskemiddelet faktisk får trukket inn dersom det er tilsatt nok vann. Men blir det faktisk skylt godt nok ut også?

Men jeg synes en helt ny maskin skal kunne ha et skikkelig ullprogram. Vår maskin fungerer veldig bra (8 år gammel), og kan ha relativt mye i også, men har lånt en maskin hvor det skjedde tilsvarende for som ts. Hadde i en Ulvang Rav genser, og et annet mindre plagg, og det var jo ikke i nærheten av vått eller rent. Stod ingenting i vaskeanvisningen om å væte det først. 

Anonymkode: 05bed...dfd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips! Dette skal prøves. 😊🙏🏼

Skrevet

Jeg opplever ikke det samme. Hvilken LG-maskin har du? 

Anonymkode: c4960...87f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det leste jeg også her, og jeg må si at det funker, det blir faktisk renere😊 godt at all scrollingen min på kg er godt for noe da😊

Anonymkode: 52a95...ff6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart de blir bløte om de er tilsatt fukt først da😅 Men det er mulig at det hjelper. Gir mening at vaskemiddelet faktisk får trukket inn dersom det er tilsatt nok vann. Men blir det faktisk skylt godt nok ut også?

Men jeg synes en helt ny maskin skal kunne ha et skikkelig ullprogram. Vår maskin fungerer veldig bra (8 år gammel), og kan ha relativt mye i også, men har lånt en maskin hvor det skjedde tilsvarende for som ts. Hadde i en Ulvang Rav genser, og et annet mindre plagg, og det var jo ikke i nærheten av vått eller rent. Stod ingenting i vaskeanvisningen om å væte det først. 

Anonymkode: 05bed...dfd

Det handler om at de blir tyngre og maskinen da skjønner hvor mye tøy som er oppi. De greier visst ikke å skjønne at ull er så lett. Det funker i alle fall på min maskin, og det er en helt ny Miele maskin, så man skulle jo også tro at den var smart nok til å skjønne at ull veier mindre enn bomull, men nei. Min teori er at problemet oppstår i de nyere maskinene fordi de skal være så energieffektive at de bruker mindre vann når maskinen er halvfull, men så blir de forvirret av den lave vekten på ull. 

Anonymkode: 52a95...ff6

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...