AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Jeg går til psykologbehandling, og har behov for flere timer enn jeg har nå. Er det noen som har oppfølging mer enn 1 gang i uka som kan si noe om hvordan dere fikk det? Måtte dere spørre om det selv eller tilbød psykologen dere det? Hvor dårlig var dere da dere hadde timer mer enn 1 gang i uka? Anonymkode: 49c38...0cd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Jeg hadde bmi på 13 og var veldig deprimert. Fikk 45 min i uka poliklinisk. Neste steg var innleggelse. Tror du skal stole på at fagfolkene vurderer hvor mange timer du skal ha og hva som er riktig frekvens av din behandling. Og send alle som står i kø og ikke for behandling over hodet pga liten plass en ydmyk tanke… Anonymkode: 38012...4ea
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 Har noe mye med kapasitet å gjøre om det er dps. Anonymkode: b5586...76c 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Det kommer jo an på mange ting. Jeg gikk i terapi to til tre ganger ukentlig hos avtalespesialist. Det handlet om terapiformen, ikke formen. Jeg var i full jobb og hadde små barn, var ikke mer akutt syk enn at jeg håndterte begge deler (om enn med betydelige utfordringer). Anonymkode: ea5aa...188
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 Støttesamtaler fra kommunens psyk team i tillegg? Anonymkode: c0787...308 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 Det er ikke vanlig med samtale mer enn en gang i uka maks på DPS på grunn av kapasitet. Du kan få oppfølging av kommunen i tillegg, også kan du benytte deg av lavterskeltilbud som hjelpetelefoner/chat. Eventuelt fastlege. Mye av jobben må man gjøre selv😊 Anonymkode: 736e6...d98
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 De som har mer enn det, har vanligvis hjelp fra kommunen i tilegg, men bare psykolog el en dag. En gang i uka regnes som god oppfølging. Anonymkode: e30e5...f63
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 Det kommer vel an på hvor du bor om det er dps. Det er ikke mulig og få mer en annenhver uke i bydelen her, men de kan søke om innleggelse hvis en er veldig syk. Anonymkode: 277e9...0f4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 Jeg har c-ptsd med dissosiering,kraftig ocd,kronisk anoreksi og moderat til alvorlig depresjon. Spurte ikke selv om timer i uka. Var terapeuten som spurte Anonymkode: 6828e...ffc
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 Ei venninne av meg gikk vel to ganger i uka Da var hun veldig syk, selvdestruktiv (hadde emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) samt var gravid på det tidspunktet. Anonymkode: 60e9e...645
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå