Gå til innhold

Flytte med barn i skolealder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lurte på om det var noen som hadde erfaring med å flytte med barn i skolealder? For fire år siden gikk jeg og faren til barna fra hverandre, og jeg flyttet med ungene til en annen by (enighet mellom oss). For en eklere hverdag. Vi begge var enig om at helg samvær uansett var ønskelig for oss. Men jeg ser nå at jo eldre guttene våre blir, jo mer trenger de pappa i hverdagen. Han kan ikke flytte hit (småby) pga jobb. Så det må bli meg og barna som må bryte opp og flytte tilbake evt.. jeg må jo også si at jeg personlig savner den byen vi bodde i sammen og hadde trivdes bedre selv der. Men jeg kjenner veldig på det å skulle flytte på barna igjen liksom. Nå som de trives på skole og har knyttet venskap.. noen der ute med erfaring rundt flytting med barn? Barna er 8-11. 

Anonymkode: e132a...592

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! Lurte på om det var noen som hadde erfaring med å flytte med barn i skolealder? For fire år siden gikk jeg og faren til barna fra hverandre, og jeg flyttet med ungene til en annen by (enighet mellom oss). For en eklere hverdag. Vi begge var enig om at helg samvær uansett var ønskelig for oss. Men jeg ser nå at jo eldre guttene våre blir, jo mer trenger de pappa i hverdagen. Han kan ikke flytte hit (småby) pga jobb. Så det må bli meg og barna som må bryte opp og flytte tilbake evt.. jeg må jo også si at jeg personlig savner den byen vi bodde i sammen og hadde trivdes bedre selv der. Men jeg kjenner veldig på det å skulle flytte på barna igjen liksom. Nå som de trives på skole og har knyttet venskap.. noen der ute med erfaring rundt flytting med barn? Barna er 8-11. 

Hvis barna trives på skolen og har knyttet vennskap - ikke løsriv dem fra dette! 

Skilsmisse er vanskelig nok. Barna trenger stabilitet.

Anonymkode: 5a5c6...017

Skrevet

Takk for svar:). Selv om det ville gitt dem mye mer av faren? Og de kjenner jo folk i byen. Men ja føler det samme også altså

Skrevet

Vi flyttet når jenta gikk i 6 klasse. Beste avgjørelsen vi har tatt! De klarer alltids å holde kontakten med gamle venner på fritiden eller sosiale medier.

Anonymkode: 3f808...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...