AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #1 Skrevet 5. februar 2023 Vær så snill, si at noen av dere gikk 5-6mnd uten mens, uten at noe var galt..?! Jeg begynner å stresse veldig over at jeg enda 5-6mnd etter pilleslutt ikke har fått mensen. Jeg har dog fått noe sexlyst tilbake men ellers ikke noen forandringer. Har også mensen smerter men ikke noe mens. Jeg er heller ikke gravid da jeg tok test idag og den var negativ.. Please fortell meg at det kommer til å gå braa.. 🥺 Anonymkode: 70a7c...aec 1
mintgrønn Skrevet 5. februar 2023 #2 Skrevet 5. februar 2023 Ville kanskje tatt en sjekk for å se om hormonene dine etc er i orden. Hørt flere ganger om folk som har stått på p-piller hele livet og finner ut lenge etter slutt at de ikke har eggløsning pga feks pcos og derfor ikke får mensen. Uansett så hadde det nok ordnet seg med barn for der er flere medisiner som fremkaller eggløsning i slike tilfeller. Ikke bekymre deg for mye men jeg ville sjekket det ut❤️
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 mintgrønn skrev (10 timer siden): Ville kanskje tatt en sjekk for å se om hormonene dine etc er i orden. Hørt flere ganger om folk som har stått på p-piller hele livet og finner ut lenge etter slutt at de ikke har eggløsning pga feks pcos og derfor ikke får mensen. Uansett så hadde det nok ordnet seg med barn for der er flere medisiner som fremkaller eggløsning i slike tilfeller. Ikke bekymre deg for mye men jeg ville sjekket det ut❤️ Ja tenker at jeg må ha full sjekk med blodprøver. Var hos en lege på torsdag hvor dette ble tatt opp blandt annet. Måtte først sjekke graviditet men så fikk jeg negativ på test. Tok også andre tester jeg får svar på i neste uke, ang div problemer der nede. Gruer meg så inni granskauen til en evt gyn undersøkelse fordi det er så utrolig ubehagelig å få den greien inn dit - klarer ikke å slappe av og dermed spenner og låser kroppen seg helt 😭😭 Anonymkode: 70a7c...aec
Kvinne87Rogaland Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 (endret) Det tok ett år og en måned før jeg fikk mensen igjen. Hadde gått på Yasmin i 17 år sammenhengende. Når p-pillen har overstyrt kroppens hormonproduksjon så lenge og tilført falske hormoner, så kan det ta tid for kroppen å starte opp igjen sin egen produksjon igjen etter p-pilleslutt. Etter at jeg fikk mensen tilbake så var den svært uregelmessig det første året. Jeg hadde lav østrogen produksjon og progesteronproduksjon. Men to år etter p-pilleslutt ble det bra igjen og jeg er nå gravid, termin om en uke ❤️ Mitt tilfelle er ganske ekstremt da. De fleste bruker ikke så lang tid på å få i gang sin egen hormonproduksjon igjen. Jeg ville bare fortelle at det gikk bra til slutt for meg. Men ALDRI mer hormonprevensjon. Anbefaler alle kvinner å lese boka "The fifth vital sign". Det var en øyeåpner for meg. https://www.amazon.com/Fifth-Vital-Sign-Optimize-Fertility-ebook/dp/B07MVGB2DH Endret 5. februar 2023 av Kvinne87Rogaland 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #5 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vær så snill, si at noen av dere gikk 5-6mnd uten mens, uten at noe var galt..?! Jeg begynner å stresse veldig over at jeg enda 5-6mnd etter pilleslutt ikke har fått mensen. Jeg har dog fått noe sexlyst tilbake men ellers ikke noen forandringer. Har også mensen smerter men ikke noe mens. Jeg er heller ikke gravid da jeg tok test idag og den var negativ.. Please fortell meg at det kommer til å gå braa.. 🥺 Anonymkode: 70a7c...aec Det er ganske normalt. For noen tar det lang tid før vanlig syklus og menstrasjon blir som normal, for andre påvirker ikke avslutningen noen ting. Så dette er varierende og individuelt, og den samme informasjonen finner du veldig enkelt på Google. Anonymkode: 9db5d...195 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #6 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja tenker at jeg må ha full sjekk med blodprøver. Var hos en lege på torsdag hvor dette ble tatt opp blandt annet. Måtte først sjekke graviditet men så fikk jeg negativ på test. Tok også andre tester jeg får svar på i neste uke, ang div problemer der nede. Gruer meg så inni granskauen til en evt gyn undersøkelse fordi det er så utrolig ubehagelig å få den greien inn dit - klarer ikke å slappe av og dermed spenner og låser kroppen seg helt 😭😭 Anonymkode: 70a7c...aec Su må puste med magen, så får du roer deg ned ☺️ Anonymkode: 9db5d...195
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 Kvinne87Rogaland skrev (2 timer siden): Det tok ett år og en måned før jeg fikk mensen igjen. Hadde gått på Yasmin i 17 år sammenhengende. Når p-pillen har overstyrt kroppens hormonproduksjon så lenge og tilført falske hormoner, så kan det ta tid for kroppen å starte opp igjen sin egen produksjon igjen etter p-pilleslutt. Etter at jeg fikk mensen tilbake så var den svært uregelmessig det første året. Jeg hadde lav østrogen produksjon og progesteronproduksjon. Men to år etter p-pilleslutt ble det bra igjen og jeg er nå gravid, termin om en uke ❤️ Mitt tilfelle er ganske ekstremt da. De fleste bruker ikke så lang tid på å få i gang sin egen hormonproduksjon igjen. Jeg ville bare fortelle at det gikk bra til slutt for meg. Men ALDRI mer hormonprevensjon. Anbefaler alle kvinner å lese boka "The fifth vital sign". Det var en øyeåpner for meg. https://www.amazon.com/Fifth-Vital-Sign-Optimize-Fertility-ebook/dp/B07MVGB2DH Ååhh, dette gir meg håp på at kroppen bare trenger tid for å komme seg til hektene igjen 💗 Jeg har jo ikke andre plager annet enn kviser der nede periodevis - som visst også kan være herpes (ifølge legen jeg gikk til) 🥴🙈 Jeg vil heller aldri mer gå på hormonprevensjon - med mindre mensen smertene ender opp med å bli uutholdelig eller andre div årsaker. Frivillig vil jeg ikke på de igjen. Sluttet på disse pillene da jeg ville se om kroppen selv fungerte og om sexlysten var lav grunnet pillene (hadde året før sluttet på antidepressiva av samme grunn uten at sexlysten kom tilbake) eller hva det var. Sexlysten er heldigvis kommet noe tilbake 🫶🏻 Tusen takk for at du delte din historie 🥰 Anonymkode: 70a7c...aec 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #8 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ganske normalt. For noen tar det lang tid før vanlig syklus og menstrasjon blir som normal, for andre påvirker ikke avslutningen noen ting. Så dette er varierende og individuelt, og den samme informasjonen finner du veldig enkelt på Google. Anonymkode: 9db5d...195 Jaa, har lest det kan ta tid men så sier dem at dersom det er gått 6-12 mnd så burde det sjekkes ut 🫣 Jeg tok det bare opp i forbifarten da jeg fikk en haste time for noe annet, og hun da sa at jeg burde få sjekket opp i dette om jeg ikke var gravid. Får svar på div tester neste uke og da tenkte jeg at jeg kan ringe inn og høre med legen; mulig jeg har fått mensen til da, eller kanskje må jeg vente enda 3-4-5 mnd til før mensen. Eneste jeg har merket er at forrige måned tror jeg det var, da var det litt blod/spotting, men ikke noe skikkelig mensen. Anonymkode: 70a7c...aec
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 Ta det med ro. Du har gått til legen og nå må du bare vente ❤️. Anonymkode: 1774d...b90 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 Det gikk godt over et år her. Men hadde ikke menstruasjon når jeg startet på den heller. Kombinasjonen av å ha gått på det så lenge og mye trening gjorde at den ikke kom tilbake når jeg sluttet heller. Roet litt på trening og vipps så gikk det seg til. Anonymkode: 51212...441 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 For meg tok det ca 4-5 måneder etter p-pille-slutt før jeg fikk mensen igjen, dette har jeg (i ettertid) hørt er helt normalt! Da hadde jeg gått på de sammenhengende i mange, mange år. Når mensen først kom tilbake var den helt regelmessig. Sexlysten min ble endelig bedre også, selv om jeg måtte "betale" for det med noen kviser øverst på ryggen som jeg enda ikke har blitt kvitt nå over 2 år senere 🙃 Anonymkode: 45211...466 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #12 Skrevet 6. februar 2023 Takk for svar 🫶🏻 Jeg tenker nok at det at jeg stresser over dette (veldig ofte ubevisst) og tenker mye over dette også kanskje påvirker på mensen? Men det er jo klart, når man ikke får mensen måned etter måned blir man litt bekymret 🫣 Skal fra nå av ikke tenke så mye over dette 😂 TS Anonymkode: 70a7c...aec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå