Gå til innhold

Er dette vanlig bihulebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tiltagende smerter på ene siden av fjeset i snart en uke. Trodde det kunne være tannverk, og oppsøkte tannlege som konstaterte at tennene var fine. 
Forstod deretter at det kunne være noe med bihulene, da jeg hadde vært forkjølet i over en uke allerede. Greia er at det er kun på en side, og utrolig smertefullt. Smertene er lokalisert til under øyet, rundt nesa, i kinn og rundt over- og underkjeve. Det gjør vondt å spise/åpne munnen, og å ligge er uutholdelig. Nesa er helt åpen, ingen slim/snørr og jeg puster normalt. Knasker Paracet, og har prøvd nesespray og nesehorn, men virker som det bare blir verre. Er bihulebetennelse SÅ vondt? 

Anonymkode: ef2c7...34a

Skrevet

Høres ut som infeksjon i trigeminal nerven. Det beskrives som tannsmerter. Oppsøk lege med henvisning til nevrolog. 

Anonymkode: 246cb...b8b

• Liker 1
Skrevet

Enig med  b8b, stikk innom fastlegen.

Jeg hadde periodevis smerter og ubehag lokalisert på ene siden, i kinnet, rundt ene øyet og nesen. Var ikke tett i nesen. I mitt tilfelle var problemet hovne slimhinner i bihulene. Det kom og gikk i lang tid før jeg endelig tok det opp hos lege, ble henvist ønh og fikk en spray som hjalp.

Anonymkode: e4eea...c69

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Snørra har begynt å renne nå, så er rimelig sikker på at det er bihulebetennelse. Har vart i én uke nå, og smertene er tidvis ekstremt plagsomme. Sliter med å sove, da høyre side er ekstrem øm og vond. 

Anonymkode: ef2c7...34a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...