Gå til innhold

Noen som klarer å tolke urinsticks (protein)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å tolke urinsticks for må følge med på protein i urinen. Fargen på stickesen ble samme som den med rød ring rundt, men klarer ikke forstå hva det betyr? Fargen etter denne vil jo si 1+ protein ifølge boksen? 

5FCFA40F-A7EF-430D-981F-2EBF33060F4C.jpeg

Anonymkode: cef53...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
idamoor skrev (20 minutter siden):

Snakk med legen !

Takk for ett meget godt råd, det kunne aldri falt meg inn å snakke med legen om ikke du skrev dette. Jeg skal dit på mandag men om det er protein tar jeg kontakt tidligere så derfor jeg lurer 

• Liker 4
Skrevet

Vil si at det er spor av protein i urinen. 

Anonymkode: d8459...4c1

Skrevet

Så om du har legetime til mandag kan du trygt vente til det. Om du er gravid og er litt på vei er det ikke unormalt å ha litt spor av protein i urinen 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så om du har legetime til mandag kan du trygt vente til det. Om du er gravid og er litt på vei er det ikke unormalt å ha litt spor av protein i urinen 😊

Har aldri hatt dette før men har svært høyt blodtrykk så derfor jeg følger med ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vil si at det er spor av protein i urinen. 

Men vet noen hva «sp hieman» betyr? Virker jo som det er under «1+»?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men vet noen hva «sp hieman» betyr? Virker jo som det er under «1+»?

Ja, det er under 1+. Vil si at det kun er spor av protein. Er urinstixen tatt med morgenurin?

Skrevet

Det er spor av protein i urinen, det er den minste konsentrasjonen man kan måle. :) I seg selv ikke farlig i det hele tatt, men ville testet ofte hvis du har høyt blodtrykk i tillegg, ja. 

Selv hadde jeg +3 da jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap. Denne gangen har jeg litt forhøyet bt og +1/spor av protein, er litt på og av, vanlig at konsentrasjonen kan variere litt. 

Anonymkode: 8883e...da2

Skrevet

Da jeg jobbet på legekontor kalte vi den for +0,5. Det er spor av protein, men lite.

Anonymkode: b450f...42f

Skrevet

Spor av protein.

Vasket du det godt nedentil før du tok prøven? Hvis ikke så skyldes det nok garantert det.

Spor av protein er svært vanlig og absolutt ingen grunn til bekymring. Det er 99% av gangene forurensning. 

Anonymkode: 69e6c...721

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 3.07):

Har aldri hatt dette før men har svært høyt blodtrykk så derfor jeg følger med ☺️

Hvis du har svært høyt blodtrykk i tilegg er der på kanten til forsvarlighet for babyen rett og slett… og deg og helsen din! 

Anonymkode: 3d894...eb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...