Gå til innhold

Menn - hvorfor liker du noen på tinder og så sletter etter 1-2 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tinder er det stort sett slikt at jeg får superlike eller vanlig like å jeg sveiper høyre hvis jeg liker vedkommende. Merket det er en gjenganger at vedkommende ikke tar kontakt (jeg som kvinne tar aldri kontakt først for vet menn sveiper alle til høyre), det går ca 2 uker så sletter de matchen uten at de skrev noe først. Er det fordi de rydder etter ca 2 uker etter de har sveipet alle høyre? Dette gjelder også de som har superliket meg og lagt med sånn notat at de syns jeg var superflott. Match - 2 uker stillhet- slettes. Hører kvinner overstrømmes av meldinger men jeg får aldri 🤷‍♀️

Anonymkode: 10d8a...416

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som kvinne er det vel meg som stort sett tar initiativ til å skrive først , hvis det er en jeg liker.

Liker å være den som velger ut og tar initiativ først. Men etter hvert må han vise at han tar initiativ.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange menn som skriver her at de sveiper høyre på en haug med damer som virker ok eller mer og rydder etterpå. Jeg synes det er en teit bruk av Tinder, men tydeligvis vanlig. 

Som mann sveiper jeg høyre veldig sjelden og opplever veldig sjelden at kvinner skriver først. Tvert i mot matcher de men lar være å svare på meldinger selv om jeg alltid prøver å starte med noe hyggeligere og mer innholdsrikt enn "Hællæ pena!" el. Noen svarer litt og ghoster etter et par meldinger, selv om meldingene ikke har kommet lenger enn intro og lurer på hvem dem er som person. Regner med at de ikke gidder bruke tid på sånt hvis de bare er ute etter kveldens ONS. 

Jeg er fortsatt ganske ny på Tinder men innser at folk er forskjellige og ingen grunn til å ta ting personlig før ting har blitt personlig. 

Anonymkode: 078d7...d16

• Nyttig 3
Skrevet

Også mann som sveiper høyre veldig sjelden. Stort sett synes jeg det er ansvaret til den siste som matcher som har ansvaret for å skrive først.

Sikkert mange grunner til at både menn og kvinner revurderer eller ombestemmer seg om matchen først blir liggende uten at noen gjør noe med det. 

Anonymkode: a4b31...82f

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

(jeg som kvinne tar aldri kontakt først for vet menn sveiper alle til høyre)

Og her ligger mye av problemet, damer gidder sjelden ta initiativ, og mange menn er lei det. Når jeg var på tinder hadde jeg ikke problemer med å få damer, men 99 av 100 ganger så gidder ikke damer skrive først, nytter ikke å klage da om noen menn også håper damer tar kontakt. 

Så et sosialt eksperiment hvor noen damer lagde profiler som menn, kjekke menn, og de ble sjokkert over hvor vanskelig det var å få kontakt, og ikke minst å holde samtalen igang, brått fikk de litt mer medfølelse for hvor mye vanskeligere det er for menn.

Og nei, ikke alle menn sveiper på alle

Endret av Arild37
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
9 minutter siden, Arild37 said:

Og her ligger mye av problemet, damer gidder sjelden ta initiativ, og mange menn er lei det. Når jeg var på tinder hadde jeg ikke problemer med å få damer, men 99 av 100 ganger så gidder ikke damer skrive først, nytter ikke å klage da om noen menn også håper damer tar kontakt. 

Så et sosialt eksperiment hvor noen damer lagde profiler som menn, kjekke menn, og de ble sjokkert over hvor vanskelig det var å få kontakt, og ikke minst å holde samtalen igang, brått fikk de litt mer medfølelse for hvor mye vanskeligere det er for menn.

Og nei, ikke alle menn sveiper på alle

Det er ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi det er meningsløst. Hvis en kvinne må skrive først er ikke mannen interessert. Bare syns det er rart at selv de som superliker ikke skriver til meg der, får jeg et hei svarer jeg hyggelig men jeg blir bare omsider slettet og får ingen meldinger. Sist noen skrev hei var vel i sommer, så oppleves umulig å få kontakt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange menn som skriver her at de sveiper høyre på en haug med damer som virker ok eller mer og rydder etterpå. Jeg synes det er en teit bruk av Tinder, men tydeligvis vanlig. 

Som mann sveiper jeg høyre veldig sjelden og opplever veldig sjelden at kvinner skriver først. Tvert i mot matcher de men lar være å svare på meldinger selv om jeg alltid prøver å starte med noe hyggeligere og mer innholdsrikt enn "Hællæ pena!" el. Noen svarer litt og ghoster etter et par meldinger, selv om meldingene ikke har kommet lenger enn intro og lurer på hvem dem er som person. Regner med at de ikke gidder bruke tid på sånt hvis de bare er ute etter kveldens ONS. 

Jeg er fortsatt ganske ny på Tinder men innser at folk er forskjellige og ingen grunn til å ta ting personlig før ting har blitt personlig. 

Og når du har matchet og/eller superliket og så slettet etter et par uker uten kontakt, har grunnen vært at du rydder? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og når du har matchet og/eller superliket og så slettet etter et par uker uten kontakt, har grunnen vært at du rydder? 

Usikker på om spørsmålet har noe relevans til teksten du siterer. Men for å svare/presisere for min egen del så sletter jeg bare matcher når hun jeg matcher med ikke gidder å svare. 

Men det virker som om mange høyresveiper/matcher litt vel mye og "rydder" etterpå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke fordi jeg ikke gidder, men fordi det er meningsløst. Hvis en kvinne må skrive først er ikke mannen interessert.

Med den holdningen har du ingen rett til å klage, da gjør du det samme selv. Kan like greit snu på det å si at kvinnen ikke er interessert om hun ikke skriver først. Skal man vise genuin interesse, så kan man ikke spille slike spill

Som jeg var inne på over, jeg tok nesten alltid kontakt først, men det er fordi kvinner er så slappe med å ta initiativ. De få damene som gadd å ta kontakt først ga automatisk et mye bedre førsteinntrykk, nettopp fordi så få damer gidder å gjøre det, da skiller de seg ut. Må si dere har en veldig merkelig logikk når det gjelder dette, kan ikke skylde på mannen når man bare sitter der å venter

• Liker 6
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Hvis hun ikke responderer og det ikke blir noe dialog så rydder jeg etter hvert og fjerner dem. Dette gjelder også damer jeg egentlig synes var spennende, men det hjelper jo ikke det hvis det ikke blir noe kontakt. Hva er visen med å ha en match hvor det ikke er noe interesse? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Usikker på om spørsmålet har noe relevans til teksten du siterer. Men for å svare/presisere for min egen del så sletter jeg bare matcher når hun jeg matcher med ikke gidder å svare. 

Men det virker som om mange høyresveiper/matcher litt vel mye og "rydder" etterpå. 

Skjønner. Da er det bare at ingen som sveipet høyre egentlig ønsket kontakt men sveipet i vildens sky. Og det er som nevnt grunnen til at jeg ikke skriver først 😅 Bare å slette appen for min del

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja. Hvis hun ikke responderer og det ikke blir noe dialog så rydder jeg etter hvert og fjerner dem. Dette gjelder også damer jeg egentlig synes var spennende, men det hjelper jo ikke det hvis det ikke blir noe kontakt. Hva er visen med å ha en match hvor det ikke er noe interesse? 

Forstår du sletter når hun ikke svarer. Jeg får ikke mulighet til å svare for får ikke meldinger i utgangspunktet 😄

Skrevet

Det er rart menn ikke skriver til meg og er uinteressert der, for hvis jeg legger ut en hverdagslig selfie på snap får jeg meldinger av flere menn som spør om å møtes. Skulle tro man fikk mer kontakt på en sjekkeapp 🤔 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

for hvis jeg legger ut en hverdagslig selfie på snap får jeg meldinger

Hvordan fungerer det? Er det ikke bare snap-vennene dine som ser dem? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det? Er det ikke bare snap-vennene dine som ser dem? 

Jo, men har mange «venner» der siden jeg har hatt appen siden 2013 og mange vet jeg bare halvveis hvem er. Fikk masse meldinger i går når jeg la ut et bilde på story. Skulle ønske det var like enkelt på tinder da jeg tross alt er interessert i å møte en ny

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

På tinder er det stort sett slikt at jeg får superlike eller vanlig like å jeg sveiper høyre hvis jeg liker vedkommende. Merket det er en gjenganger at vedkommende ikke tar kontakt (jeg som kvinne tar aldri kontakt først for vet menn sveiper alle til høyre), det går ca 2 uker så sletter de matchen uten at de skrev noe først. Er det fordi de rydder etter ca 2 uker etter de har sveipet alle høyre? Dette gjelder også de som har superliket meg og lagt med sånn notat at de syns jeg var superflott. Match - 2 uker stillhet- slettes. Hører kvinner overstrømmes av meldinger men jeg får aldri 🤷‍♀️

Høres ut som at du går for menn som er litt for kjekke og populære for deg. 

De kan sveipe til høyre, men har for mange andre bedre alternativer til at de gidder å starte samtaler. Og når du ikke gidder det selv så blir det ingen dialog. 

Anonymkode: f3784...cae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som at du går for menn som er litt for kjekke og populære for deg. 

De kan sveipe til høyre, men har for mange andre bedre alternativer til at de gidder å starte samtaler. Og når du ikke gidder det selv så blir det ingen dialog. 

Anonymkode: f3784...cae

Men de jeg sveiper høyre har jo ofte superliket og lagt med sånn swipenote at jeg er nydelig og sånne ting. Tør mest å sveipe på de for da vet jeg de er «interessert». Men hører ikke noe fra de heller 

Skrevet

De ønsker vel å se hvor mye ‘jobb’ det er med damen, hvis hun krever jobbing, unngår de damen. De vil ha en som leser tankene deres, en idiot som tilrettelegger og tilpasser seg. 

Når disse mennene er på Tinder ser de for seg at de er på en restaurant og bestiller noe fra menyen. Er ikke noe mer komplisert enn som så. 

Anonymkode: 8b613...8af

• Nyttig 2
Skrevet

Forståelig at de sletter etter en viss tid om du ikke tar kontakt. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men de jeg sveiper høyre har jo ofte superliket og lagt med sånn swipenote at jeg er nydelig og sånne ting. Tør mest å sveipe på de for da vet jeg de er «interessert». Men hører ikke noe fra de heller 

Er det sånn at de sender deg en "swipenote" og så høyresveiper du (og skaper match) uten at du svarer på meldingen deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...