AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Kjæresten min (etter 5 år) spurte for uke siden om vi kunne ta en pause, da han ønsker å “finne seg selv” og trenger litt tid alene. Jeg ble helt knust men gikk med på det med en gang, siden jeg ikke vil pushe han. Vi har snakket om regler for pausen, og jeg sa til han at hvis han ønsker å være med andre under pausen så kan han det. Dette sa han at han ikke ville. Vi bor fortsatt sammen, så jeg vet ikke helt om pausen faktisk har startet, men om ikke lenge så reiser jeg vekk for en periode. Jeg har holdt meg unna han mens jeg har vært hjemme for å gi han mest mulig plass, i og med at det ikke har vært mulig for meg å dra noe sted. Her er problemet mitt: For noen dager siden var jeg ute på byen, og jeg var ganske opprørt den dagen. Jeg har vært mye lei meg og følt meg ensom selv om jeg har vært hjemme med kjæresten min, siden jeg har merket at han oppfører seg veldig annerledes mot meg nå etter at han spurte om pause. Jeg endte opp med å kysse en helt tilfeldig fyr på byen, men gikk raskt unna da jeg følte det var helt feil. Nå er jeg veldig usikker på om jeg burde fortelle det til typen eller ikke? Jeg er så redd for at dette skal være en deal-breaker og at han kommer til å avslutte forholdet pga dette. Jeg angrer så enormt, men føler at jeg utagerte fordi jeg føler meg knust. Anonymkode: 6b5f6...264 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Nesj, ikke fortell. Hva godt skal det gjøre? Anonymkode: 9bef4...226 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Støtter deg helt og fult. Veldig riktig å gi samboeren skylda for sin egne handlinger. Anonymkode: 8d847...cb3
Bruker1815638 Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 23.04): Nesj, ikke fortell. Hva godt skal det gjøre? Anonymkode: Endret 29. oktober 2023 av Bruker1815638 .
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 Hva skal det være godt for? Anonymkode: 8a8b0...50d 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 Ikke fortell det. Klarer du derimot ikke å leve med samvittigheten får du fortelle og ta konsekvensen. Anonymkode: 86f17...507 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Ingen hensikt å fortelle noe, mht at dere har en pause. Og pausen har jo startet. Ham har bedt om den, og han har endret seg. Slapp helt av, det er jo ingen stor greie. Anonymkode: 67855...245 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Han ba jo om pausen, så syntes ikke du har gjort noe galt. Men han har nok fortsatt følelser for deg, så å fortelle det tror jeg ikke er lurt. At det bare skjedde noen dager etter pausen gir han jo kanskje følelsen også at det dere hadde ikke var så spesielt. Anonymkode: f9719...c07 2
norw Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nesj, ikke fortell. Hva godt skal det gjøre? Anonymkode: 9bef4...226 Hva om det kommer fram om et par år? Og hvor mye vil dette gnage? 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 norw skrev (39 minutter siden): Hva om det kommer fram om et par år? Og hvor mye vil dette gnage? Og hvordan skal det komme frem? Anonymkode: 9bef4...226 2
megda Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 ærlighet varer lengst. du kysset en annen fordi du ville kysse en annen og slik er livet.
norw Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og hvordan skal det komme frem? Anonymkode: 9bef4...226 Det vet man ikke, men alt som skjer i livet kan komme fram på et aller annet vis, og så er sannsynligheten variabel. 2
Sententia Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 Kanskje du skal kysse enda fler? Nyte livet litt! sånn mens typen leker gjemsel med seg selv, mener jeg
Fremmed fugl Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 Med det kysset må du gjøre som du tenker er best. Vi har ikke noen "pause", hvis kona min hadde kysset en tilfeldig på byen så hadde jeg tenkt at det beste var at jeg ikke hadde fått vite det. Kanskje, da følelser og slikt er vanskelig. Men hadde jeg fått vite det, så hadde jeg ønsket å få det fra henne. Hvis jeg hadde gjort noe så dumt som kjæresten din (merkelig pause), så hadde jeg nok hatt godt å vite det. Da hadde jeg skjønt hvilken idiot jeg var. Så til pausen. Høres lite lurt ut, dere skal bo sammen å dele den "grå" hverdagen, men så ikke være kjærester i en periode? Hva skal være bra med det. Jeg tenker det er to typer av pauser: - Noe man gjør med mål om å styrke forholdet. - Noe mann gjør for å teste å gjøre det slutt. Som da vil bestemme hvordan man gjør det med pausen. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 Nei ikke fortelle det. Hva dere gjør i pausen er privat og om du forteller det skaper du bare mer konflikter og avsky for deg Anonymkode: ba886...eb4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 Ikke fortell. Dette er en reaksjon på valget hans. Du hadde aldri gjort det ellers. Det var kun ett kyss og ikke sex. I en pause han har valgt. Anonymkode: 0b0d8...adf 1
Snok1 Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 17-åringer har pause i forholdet. Voksne folk gjør det slutt. 1
Bombasi Skrevet 5. februar 2023 #18 Skrevet 5. februar 2023 Ross, er det deg? Men altså. Pause. Når dere i ung alder og etter så kort tid sammen må ha pause for å finne ut hva dere vil med kjæresteforholdet, da er det stort sett over. Bare at man ikke "tør" eller klarer å gjøre det slutt. Og du er redd for dealbreaker? Det høres jo tvert imot ut som om at du innerst inne har lyst til å gå videre i livet du også? Pause er selvpining.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå