AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Var i tidlig barneskole-alder da jeg ble seksuelt trakassert av faren til en venninne hjemme hos venninnen min hele 3 ganger. Bare fordi jeg ønsker å leke med vennen min. Er 23 nå. Har ikke fortalt det til noen, ingen. Ville fortelle det til en venninne av meg siden hun fortalte meg om noen som skjedde meg henne en gang, men turte ikke. Så ja, ingen vet, ikke en gang foreldrene mine. Har bare prøvd å glemme det. Får frysninger hver gang jeg tenker tilbake på den dagen. Han og faren min har vært venner (eller faren min begynte tidlig i vennskapet å ikke like han pga måten han oppførte seg på) så han pleide å være hjemme hos oss flere ganger. I de anledningene har vært ekkel flere ganger (han har strøket hånden over låret mitt, prøvd å masete føttene mine osv) og snakket om å gifte oss foran faren(!!) min. Han bor fortsatt på hjemmestedet mitt. Siden jeg studerer et annet sted så er jeg ikke hjemme mer enn 3-4 ganger i året. Heldigvis har jeg ikke sett han på veldig veldig mange år. Han er i starten av 70 årene og har et barn som går på barneskolen nå. Stakkars barn, klarer ikke å synes noe annet enn synd på barnet. Uansett, fikk akkurat en venneforespørsel av han. Tror han virkelig jeg kommer til å godta?? Hva går det av sånne menn? Han vet veldig godt hva han gjorde og jeg husker veldig godt jeg prøvde å vri med unna mange ganger. Blir dårlig av å tenkte på alt han har gjort og at han nå later som ingenting og ikke en gang klarer å la meg være i fred nå. Bringer også tilbake dårlig minner😔 Anonymkode: 07883...d22 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Ignorer venneforespørselen men ta screenshot av den tilfelle han begynner å stalke deg eller mase eller trakassere igjen på et senere tidspunkt. Hvis du vil anmelde han så er det greit å ha sånne type bevis på forsøk på kontakt og at du ignorerer det. Desverre så tror han nok at du skal godta, pga han klarte å krysse grensene dine og presse seg på deg før tenker han at han har makten og at han skal trosse grensene dine igjen. Ikke la den grisen få viljen sin eller innpass i livet ditt igjen! Anonymkode: a7586...15b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Jeg tror tiden er inne for at du bare informerer politiet om denne mannen og hva han har gjort. Kanskje det er flere som er utsatt for det samme. Det kan du gjøre anonymt på tips politiet sin nettside. Og så ignorerer/sletter du forespørselen. Anonymkode: 3d639...ddd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Ts her Er nesten 15 år siden det skjedde, kommer politiet til å gjøre noe med det nå? Og hva kan politiet gjøre uten konkrete bevis? Anonymkode: 07883...d22
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her Er nesten 15 år siden det skjedde, kommer politiet til å gjøre noe med det nå? Og hva kan politiet gjøre uten konkrete bevis? Anonymkode: 07883...d22 Ja politiet tar sånne meldinger alvorlig. Ofte vil saken bli henlagt pga bevisets stilling om det bare er én melding på han, men en anmeldelse fra andre kan være avgjørende bevis om flere har meldt han inn. Ring eller mail til Dixi ressurssenter så kan de hjelpe deg ❤️ Anonymkode: a7586...15b 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 Hva legger du i seksuelt trakasserte? Anonymkode: c59a4...db0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Kanskje du skal konfrontere ham? Jeg gjorde det med min overgriper, og så valgte jeg å ikke svare ham når han (selvsagt) benektet, og forsvarte seg. Hadde han innrømmet det, hadde jeg valgt å anmelde. Tror jeg gjorde det litt for bardust, og tror også at jeg ville fått ham til å innrømme det hvis jeg hadde vært litt mer smidig. Anonymkode: df792...0e2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hva legger du i seksuelt trakasserte? Anonymkode: c59a4...db0 Det har hun forklart her, hvis du leser bedre. Anonymkode: 4a248...1da 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #9 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her Er nesten 15 år siden det skjedde, kommer politiet til å gjøre noe med det nå? Og hva kan politiet gjøre uten konkrete bevis? Anonymkode: 07883...d22 Bortkasta resultater så lenge etter! På tide å move on, ignorere forespørsel. Sånne ting skulle du gjort noe med da det faktisk skjedde! Politiet vil henlegge der og da, og egentlig ikke ta deg så alvorlig m mindre han stalker deg eller plager deg genrerelt! hilsen overgrepsoffer Anonymkode: 69548...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Bortkasta resultater så lenge etter! På tide å move on, ignorere forespørsel. Sånne ting skulle du gjort noe med da det faktisk skjedde! Politiet vil henlegge der og da, og egentlig ikke ta deg så alvorlig m mindre han stalker deg eller plager deg genrerelt! hilsen overgrepsoffer Anonymkode: 69548...1e1 Men det er som en over her sier, viktig informasjon om det sees i sammenheng med andre saker. Hva om han forgriper seg på en venn av det barnet han har nå, og det barnets foreldre går til politiet? Da vil det være så viktig at ts sin informasjon ligger på ham fra før! Anonymkode: 77a05...af1 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her Er nesten 15 år siden det skjedde, kommer politiet til å gjøre noe med det nå? Og hva kan politiet gjøre uten konkrete bevis? Anonymkode: 07883...d22 TS - du har ikke vært utsatt for seksuell trakassering, men fysisk overgrep. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding på han til barnevernet. Han har tross alt eget barn han kan gjøre dette med. Om du skal anmelde til politiet det du har vært utsatt for, det blir bare ord mot ord, så det blir nok henlagt på bevisets stilling. Men som andre her sier, det kan hjelpe hvis han f.eks har flere saker på seg. Det viktigste her er at barnevernet blir obs på han, så de kan undersøke om hans eget barn blir utsatt for dette. Du er voksen nå, og bør få hjelp andre steder til bearbeidelse av traumet han har utsatt deg for. Anonymkode: 532e7...c90
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 Når jeg får forespørsler av ymse karakter så tar jeg skjermbilde av det, lar de stå litt så de gjerne glemmer det, også avviser jeg. Jeg kuttet kontakten med min far for over 20 år siden. Han finner på så mye sært at jeg har valgt å ikke ha han blokkert kun for underholdningens del. Vi er tilfeldigvis i flere store grupper sammen. Aner ikke om han er teknisk nok til å vite at jeg er der, og jeg er ikke så aktiv, men det er han. Hadde han blokkert lenge, og hadde han prøvd seg på noe så hadde jeg blokkert igjen. Uansett han prøvde å legge meg til en natt en jul for noen år siden. Garantert god beruset. Jeg tok bilde og avviste med en gang. Sånne kan godt kjenne på at de blir satt grenser for. Noen ganger er det lurt å tipse politiet så de har hørt om det, men jeg tror ikke for deg selv du kommer så langt. Har jo vært saker der en trener får holde på, og da er det kjempeviktig at folk går til politiet med det de selv har opplevd. Avvis ihvertfall. Skjønner også godt at minner kommer opp her 🤍🤗 Anonymkode: 12b16...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): TS - du har ikke vært utsatt for seksuell trakassering, men fysisk overgrep. Jeg hadde sendt en bekymringsmelding på han til barnevernet. Han har tross alt eget barn han kan gjøre dette med. Om du skal anmelde til politiet det du har vært utsatt for, det blir bare ord mot ord, så det blir nok henlagt på bevisets stilling. Men som andre her sier, det kan hjelpe hvis han f.eks har flere saker på seg. Det viktigste her er at barnevernet blir obs på han, så de kan undersøke om hans eget barn blir utsatt for dette. Du er voksen nå, og bør få hjelp andre steder til bearbeidelse av traumet han har utsatt deg for. Anonymkode: 532e7...c90 Dette er da ikke overgrep. Beføling ja, overgrep nei. Anonymkode: cf9fe...a6a
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 Ts. Du burde virkelig la dette ligge. Ikke gjør noe. Og slett forespørsel. Anonymkode: fd098...680
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er da ikke overgrep. Beføling ja, overgrep nei. Anonymkode: cf9fe...a6a Det er ikke din definisjon av hva et overgrep er som skal være gjeldende. Dette er et overgrep i lovens forstand. TS var dessuten bare 8 år da det skjedde... Anonymkode: 532e7...c90
Andro Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er da ikke overgrep. Beføling ja, overgrep nei. All uønsket berøring er overgrep. Beføling er overgrep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå