AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 for ca. et år siden endret huden min seg mye på kort tid, og etter et par måneder dro jeg til legen for å sjekke vitaminer etc. Jeg hadde håpet og forventet at kroppen manglet noe vitaminer, jern eller lignende men alt så fint ut. Huden min ble på kort tid mye slappere, grågulig og virker tynn. Det er nytteløst å dra til legen uten å ha noen mistanker, så jeg lurer på om noen her vet om sykdommer som påvirker huden slik min har blitt? Anonymkode: cfa04...b15
svartkatt Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Jeg tror huden min har endret seg pga perimenopause. Jeg har hatt diverse plager med huden fra før, men siste årene har det vært mye mer, trodde først det var stress. Det spiller selvsagt inn, men det har fortsatt etter stresset var over..
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 svartkatt skrev (17 minutter siden): Jeg tror huden min har endret seg pga perimenopause. Jeg har hatt diverse plager med huden fra før, men siste årene har det vært mye mer, trodde først det var stress. Det spiller selvsagt inn, men det har fortsatt etter stresset var over.. Når jeg googler mine symptomer både hud og ellers kroppslig får jeg alltid opp overgangsalder, men jeg er 25 år... Anonymkode: cfa04...b15
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når jeg googler mine symptomer både hud og ellers kroppslig får jeg alltid opp overgangsalder, men jeg er 25 år... Anonymkode: cfa04...b15 Man kan jo komme i tidlig overgangsalder, min venninne kom i overgangsalderen når hun var 23, heldigvis hadde hun fått barn tidlig. Men hvis mens og det andre er på plass så hadde jeg ikke bekymret meg. Men ta deg en tur til legen og få henvisning til hudlege. Anonymkode: 27a4d...5fa
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): for ca. et år siden endret huden min seg mye på kort tid, og etter et par måneder dro jeg til legen for å sjekke vitaminer etc. Jeg hadde håpet og forventet at kroppen manglet noe vitaminer, jern eller lignende men alt så fint ut. Huden min ble på kort tid mye slappere, grågulig og virker tynn. Det er nytteløst å dra til legen uten å ha noen mistanker, så jeg lurer på om noen her vet om sykdommer som påvirker huden slik min har blitt? Anonymkode: cfa04...b15 Man kan ikke se seg blind på blodprøver, og ikke alt er relatert til vitaminer/mineraler heller. Nå vet jeg av egen erfaring at man kan ha behov for tilskudd selv om blodprøver er fine, evnt kostholdsomlegginger. Jeg fikk gusten og slapp hud av å være veganer, og den ble fin igjen da jeg sluttet med det. Hadde også bleke lepper. Hemjern fra kjøtt vs planter er to helt forskjellige ting, kroppen klarer ikke nyttiggjøre fra planter på samme måte. Utover dette så tenker jeg at det kan være greit å be om en fullsjekk hos lege, at lever osv er ok. Hvordan er allmenntilstanden din? Anonymkode: cfd41...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): for ca. et år siden endret huden min seg mye på kort tid, og etter et par måneder dro jeg til legen for å sjekke vitaminer etc. Jeg hadde håpet og forventet at kroppen manglet noe vitaminer, jern eller lignende men alt så fint ut. Huden min ble på kort tid mye slappere, grågulig og virker tynn. Det er nytteløst å dra til legen uten å ha noen mistanker, så jeg lurer på om noen her vet om sykdommer som påvirker huden slik min har blitt? Anonymkode: cfa04...b15 Lungene/oksygenopptaket påverker huden. Så viss du feks har hatt astma7bronkitt osv så kan de påverke. Og i kinesisk medisin veit eg at dei meiner at sorg/tristhet påverker huden! Anonymkode: 6ed50...325 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #7 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når jeg googler mine symptomer både hud og ellers kroppslig får jeg alltid opp overgangsalder, men jeg er 25 år... Anonymkode: cfa04...b15 Oi da! Anonymkode: 6ed50...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå