Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dusjer 1-3 ganger om dagen, så det hadde blitt dyrt 😅

En dusj med hårvask og skrubb tar selvfølgelig lengre tid. 

Synes i det hele tatt det å dusje er ganske kjedelig, så gjør det jeg må, og så ferdig. 

Anonymkode: fbf53...d0c

hehe, ser den. Jeg dusjer IKKE hver dag, typ annenhver dag eller hver 3. dag alt ettersom. Bor som sagt i blokk så vi kan bruke ubegrenset med vann 😝👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laperla skrev (33 minutter siden):

3 ganger om dagen, hver morgen, etter trening og før jeg legger meg. 

Du må da få fryktelig tørr hud av å dusje så mye? 😳 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (6 timer siden):

Ikke meg du spør. Men jeg dusjer også 1-3 ganger om dagen.

Nei, jeg har aldri hatt tørr hud. Eller andre hudproblemer av noen sort. Det hender jeg smører leggene, ellers trenger jeg ikke lotion/krem. 

Anonymkode: fbf53...d0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer kroppen hver dag, håret hver 3. dag. Dusjer oftere dersom det er heftig sex/trening ila dagen

Anonymkode: 54ae2...3de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver dag, rundt 15 minutter om håret vaskes. Under barbering skrus vannet av, da har jeg gjerne en hårkur i som skal virke noen minutter. 
Har inntrykk av at folk flest dusjer daglig…

Anonymkode: 06409...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer hver kveld før jeg legger meg. Har aldri tid om morgenen (les: tykt og langt hår, bløtt i timevis etterpå). Noe av det mest uprofesjonelle jeg vet er å komme på kontoret med vått hår. Vasker dog håret bare annenhver eller hver tredje gang. Hvis jeg må ta kveldsstellet i fjøset, så kan det hende jeg vasker håret oftere. 

Anonymkode: 84804...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger i uka, vasker håret 1 gang. Klør ekstremt både i hud og hodebunn om det blir oftere, så vasker underliv med klut hver dag.

Som gravid blir det oftere, da jeg plutselig våkner gjennomsvett (svetter veldig lite når jeg ikke er gravid).

Anonymkode: d1c7a...8cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (På 4.2.2023 den 22.38):

Hver dag. Jeg kommer ganske seint hjem fra jobb som oftest og det er blitt en utrolig digg og deilig rutine å hoppe rett i dusjen da når jeg kommer hjem om kvelden. Samme med helgene. 

Bedre å gå normalt inn i dusjen. Den hoppingen har jeg aldri skjønt.

Anonymkode: b0400...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 22.49):

Dere som bare dusjer 1-2 ganger i uken, vasker dere dere ikke på andre måter (med klut osv)? Det må vel lukte om ikke? 

Anonymkode: f88c0...af4

Dusjer ikke hver dag, d blir 1-3  ganger i uka ( plaget med tørr hud som blir verre av hyppig dusjing).

Vasker håret ca annenhver dag (stikker bare hodet over badekar eller inn i dusjen).

Vasker underliv hver dag (bruker badekar som bidé) + våtservietter etter toalettbesøk.

Renser og vasker ansiktet + vasker meg under armer, bryst og bein med klut.

Er jeg syk eller svett etter fysisk aktivitet dusjer jeg. Er jeg på hytta uten innlagt vann blir det vask med våtservietter og klut.

Anonymkode: 3eed6...272

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2023 den 21.41):

Er det virkelig så mange som lukter hvis man ikke dusjer hver dag? Så lenge man ikke trener, så klart. Jeg kunne sikkert gått en uke uten å dusje, uten å lukte særlig vondt. Dusjer normalt sett 3 ganger i uka, mer om sommeren når det er varmt og jeg bruker solkrem. Har aldri fått klager over at jeg lukter, bruker jo deoderant hver dag og svetter generelt ingenting/lite i hverdagen.

Anonymkode: 57edc...a93

Samme her.
Jeg lukter bare hvis jeg har vært veldig stresset. Ellers tipper jeg det tar ca en uke før jeg lukter vondt, men har ikke testet. Dusjer vanligvis annenhver dag.

Anonymkode: f3619...506

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel daglig, men dusjer ikke alltid håret. Noen ganger går det godt over 24 mellom hver dusj, andre ganger under 12 timer, det avhenger av hva jeg skal, om jeg har trent eller hatt sex osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daglig. Jobber på sykehus og er borti alle slags pasienter så føler for å vaske "de av meg". 

Tar kjappe dusjer da, bruker maks 2-3 minutter. Sånn type dusjing med barbering histen og pisten skjer 1-2 ganger i mnd 😅

Anonymkode: 505d8...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (På 9.2.2023 den 23.14):

Nei, men jeg er nok litt opptatt av hva hvilke produkter som brukes. Velger dusjoljer og liker lette tørroljer f.eks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 22.28):

1-2 ganger i uka.

Anonymkode: 9bf49...2b1

😳😳

Anonymkode: 3e059...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...