AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Når man er voksne og har barn? Eller er den vanlige veien å gå at man bare tar et clean break? Jeg klarer ikke se for meg hvordan en pause skulle se ut i praksis, uten at barna må informeres. Noen med erfaring? Anonymkode: ebb3f...7ea
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Følger. Har lurt på det samme en stund. Det er jo det separasjon er i praksis - en pause. Anonymkode: d7dc2...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Hva er målet med en pause? Anonymkode: 054af...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Følger jeg og. Er i pausen og lirer på om jeg vil prøve på nytt Anonymkode: c27b1...ad4
Bombasi Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Pause. Har aldri skjønt opplegget. Litt sånn "la oss teste omverdenen først og se hvor populær jeg/vi er blant andre, før vi bestemmer oss for nødløsningen å gå tilbake til hverandre igjen hvis jeg/vi ikke får napp hos andre". Pause er et opplegg for å teste og ligge med andre mens partneren sitter "på vent". Hvis man må ha pause så er ikke forholdet solid nok lenger. En pause har stort sett alltid en taper. Men så har jeg et veldig skarpt syn på pause. Det fungerer sikkert for noen. Å få fred fra hverandre, tid til å savne hverandre og se hvor "tørt" og "fattig" livet er uten hverandre. Kan kanskje føre til en reboost av forholdet. Men da hvis begge går inn for å faktisk pause hverandre for å reflektere og puste, og samtidig ikke utforske andre. Endret 4. februar 2023 av Bombasi 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 Pause er ikke noe poeng. Slå opp når forholdet er så kjørt at dere vil ha pause Anonymkode: 2be73...330 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Jeg ønsket meg noen måneder alene fordi det var så mye vonde samtaler og følelser at jeg ville bare bort fra alt en stund, selv om jeg ikke visste helt hva jeg ville. Jeg fikk ikke det, og ble skilt. Jeg tenker ikke at man skal ha pause i forholdet, som i at. man sjekker ut andre, men at man bor litt hver for seg og kjenner på det. Min plan var å være utenlands i tre måneder, men kunne også vært i en annen by eller noe. Så vi ville brukt det som en grunn, at jeg skulle ta noe kurs el.l. Men, jeg vet om flere som har bodd fra hverandre noen måneder uten at så mange har visst om det. Og blitt sammen igjen. Så får man være ærlig til de nærmeste tenker jeg, si at man trenger å være litt for seg selv. Men man må si det så barna ikke tror det er dem man flytter fra! Anonymkode: 61734...3df
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Bombasi skrev (27 minutter siden): Pause. Har aldri skjønt opplegget. Litt sånn "la oss teste omverdenen først og se hvor populær jeg/vi er blant andre, før vi bestemmer oss for nødløsningen å gå tilbake til hverandre igjen hvis jeg/vi ikke får napp hos andre". Pause er et opplegg for å teste og ligge med andre mens partneren sitter "på vent". Hvis man må ha pause så er ikke forholdet solid nok lenger. En pause har stort sett alltid en taper. Men så har jeg et veldig skarpt syn på pause. Det fungerer sikkert for noen. Å få fred fra hverandre, tid til å savne hverandre og se hvor "tørt" og "fattig" livet er uten hverandre. Kan kanskje føre til en reboost av forholdet. Men da hvis begge går inn for å faktisk pause hverandre for å reflektere og puste, og samtidig ikke utforske andre. Tenker mer det siste enn det første. For meg er ikke "pause" en unnskyldning for å involvere seg med andre, det lar man være til det eventuelt er over for godt. TS Anonymkode: ebb3f...7ea 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ønsket meg noen måneder alene fordi det var så mye vonde samtaler og følelser at jeg ville bare bort fra alt en stund, selv om jeg ikke visste helt hva jeg ville. Jeg fikk ikke det, og ble skilt. Jeg tenker ikke at man skal ha pause i forholdet, som i at. man sjekker ut andre, men at man bor litt hver for seg og kjenner på det. Min plan var å være utenlands i tre måneder, men kunne også vært i en annen by eller noe. Så vi ville brukt det som en grunn, at jeg skulle ta noe kurs el.l. Men, jeg vet om flere som har bodd fra hverandre noen måneder uten at så mange har visst om det. Og blitt sammen igjen. Så får man være ærlig til de nærmeste tenker jeg, si at man trenger å være litt for seg selv. Men man må si det så barna ikke tror det er dem man flytter fra! Anonymkode: 61734...3df Gode innspill! TS Anonymkode: ebb3f...7ea
Hjelpsom Skrevet 5. februar 2023 #10 Skrevet 5. februar 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Når man er voksne og har barn? Eller er den vanlige veien å gå at man bare tar et clean break? Jeg klarer ikke se for meg hvordan en pause skulle se ut i praksis, uten at barna må informeres. Noen med erfaring? Anonymkode: ebb3f...7ea Pause er vel ganske likt separasjon. Man starter prosessen med skillsmisse og flytter fra hverandre om det er mulig. Barna blir da også informert og er klar over realitetene og de fortjener jo å vite at de voksne ikke har det så bra sammen lengre. I noen tilfeller og etter tid fra hverandre finner noen tilbake og andre fullfører skillsmissen etter ett år. Det gir i allefall begge parter en mulighet til å både reflektere, føle savn, finne seg selv osv. Hvis man tar pause og fortsatt bor sammen, vil jo de samme konfliktene være tilstede og man kommer kommer ikke bort fra hverandre, og den samme negative spiralen vil da ofte fortsette.
Diezel Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 Pause er tid borte fra hverandre - nok tid til at begge klarer å tenke og kjenne på hvordan det er uten den andre - men også kjenne på egne følelser 1
maverick22 Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 nei, bare til å slå opp. Er ikke verdens undergang
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 «Pause» er nesten alltid ensbetydende med at det er slutt. Det er bare en lite mykere måte å ta realitetene innover seg på. Jeg kjenner riktignok et par tilfeller der mannen har kommet luskende tilbake, etter et heftig, men altfor slitsomt, forhold til en mye yngre kvinne, men jeg tror knapt det forekommer at kvinner som vil ha pause kommer tilbake. Anonymkode: 339a5...e2f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #14 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): «Pause» er nesten alltid ensbetydende med at det er slutt. Det er bare en lite mykere måte å ta realitetene innover seg på. Jeg kjenner riktignok et par tilfeller der mannen har kommet luskende tilbake, etter et heftig, men altfor slitsomt, forhold til en mye yngre kvinne, men jeg tror knapt det forekommer at kvinner som vil ha pause kommer tilbake. Anonymkode: 339a5...e2f Hvorfor er det slik tror du? Menn kan jo også skjerpe seg.. Anonymkode: c27b1...ad4
TLR Skrevet 5. februar 2023 #15 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når man er voksne og har barn? Eller er den vanlige veien å gå at man bare tar et clean break? Jeg klarer ikke se for meg hvordan en pause skulle se ut i praksis, uten at barna må informeres. Noen med erfaring? Anonymkode: ebb3f...7ea For å få forholdet til å fungere så må dere ta tak i problemene dere begge og innse deres feiler uten krangling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå