Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid med mitt fjerde barn, og har i hele dette svangerskapet gått med kraftige bekkensmerter. Nå er jeg i uke 35+5, så det er heldigvis ikke så alt for lenge igjen. Nå er jeg så kraftig plaget, at jeg sliter med å gå. Alle bevegelser er fryktelig vonde. Symfysebeinet har en brennende og stikkende følelse. Sliter med å reise meg opp. Føler mye nedpress. Minste barnet er snart 2 år, største er 6, og det er veldig frustrerende og sårt å føle at jeg ikke streker til med dem andre. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med å bli satt i gang pga bekkenløsning? Jeg har hørt om folk som har vært så dårlig på slutten at dem får igangsetting. Jeg vet at graviditeter er tunge for dem fleste på slutten spesielt, så jeg vet at man bare burde holde ut til kroppen er klar🙈 Problemet er bare at jeg føler at jeg mister meg selv, og at jeg må fokusere på min egen helse også😅 Har i tillegg nylig vært innlagt på sykehus pga kraftig infeksjon i kroppen. Håper noen kan ha noen gode råd og ord å gi❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har du brukt krykker nå?

Anonymkode: 1cd0c...ea0

Skrevet

Jeg satt i rullestol fra før uke 20 i svangerskapene mine, men igangsetting var aldri en option. 

Skrevet

Føler med deg. Jeg slet mye med bekkensmerter som ble verre og verre jo nærmere termin. Klarte nesten ikke gå men tvang meg til det  og lett trening. Igangsetting tviler jeg på du får på det grunnlaget. Jeg hadde truende svangerskapsforgiftning de siste 2 månedene også men fikk ikke Igangsetting, ikke før jeg fikk stadfestet svangerskapsforgiftning på selve termindatoen...

Anonymkode: a704f...4fc

• Liker 1
Skrevet
Mamma98 skrev (12 timer siden):

Hei! Jeg er gravid med mitt fjerde barn, og har i hele dette svangerskapet gått med kraftige bekkensmerter. Nå er jeg i uke 35+5, så det er heldigvis ikke så alt for lenge igjen. Nå er jeg så kraftig plaget, at jeg sliter med å gå. Alle bevegelser er fryktelig vonde. Symfysebeinet har en brennende og stikkende følelse. Sliter med å reise meg opp. Føler mye nedpress. Minste barnet er snart 2 år, største er 6, og det er veldig frustrerende og sårt å føle at jeg ikke streker til med dem andre. Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med å bli satt i gang pga bekkenløsning? Jeg har hørt om folk som har vært så dårlig på slutten at dem får igangsetting. Jeg vet at graviditeter er tunge for dem fleste på slutten spesielt, så jeg vet at man bare burde holde ut til kroppen er klar🙈 Problemet er bare at jeg føler at jeg mister meg selv, og at jeg må fokusere på min egen helse også😅 Har i tillegg nylig vært innlagt på sykehus pga kraftig infeksjon i kroppen. Håper noen kan ha noen gode råd og ord å gi❤️

Jeg ble satt igang i uke 37… men skulle i utgangspunktet settes igang i uke 38/39 uansett da👀

Anonymkode: b6ea5...36e

Skrevet

Jeg fikk fremskyndet planlagt keisersnitt med en drøy uke. Av hyggelig overlege, etter å ha blitt møtt med et fnys av ubrukelig jordmor.

Det var egentlig gjennomgående for erfaringene mine med helsepersonell på kvinneklinikken gjennom begge svangerskap. Lege rasjonell, jordmor ufyselig.

Anonymkode: cef8f...17f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk fremskyndet planlagt keisersnitt med en drøy uke. Av hyggelig overlege, etter å ha blitt møtt med et fnys av ubrukelig jordmor.

Det var egentlig gjennomgående for erfaringene mine med helsepersonell på kvinneklinikken gjennom begge svangerskap. Lege rasjonell, jordmor ufyselig.

Anonymkode: cef8f...17f

Samme her… baby er faktisk ferdig utviklet i uke 37 fikk jeg beskjed om av lege. Jordmødrene var bare ufyselige 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Samme her… baby er faktisk ferdig utviklet i uke 37 fikk jeg beskjed om av lege. Jordmødrene var bare ufyselige 🙄

Jeg tror at en del blir litt skada av å jobbe der. De mister empatien for de fødende som er der og opplever kanskje sitt livs verste smerte og mest traumatiske opplevelse for noen. De blir blaserte og kyniske. Kanskje det er kultur også, at jordmødrene påvirker hverandre? At det er best om alt er naturlig, uten smertelindring og at det betyr at jordmor er flink om de klarer å avverge epidural og sånt.

Anonymkode: de3b3...ded

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...