AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Håper det er noen interiørflinke her inne som kan hjelpe meg litt Vi har et relativt lite kjøkken. Det er halvåpen løsning til stue, men vi ønsker ikke fjerne veggen helt. Kjøkkeninredningen har U-form og er skjult bak halvveggen mellom kjøkken og stue. Rommet er avlangt og har to vinduer inn på langsiden. Stuen ligger altså atskilt med en halvvegg, og i stua er det store vinduer. Stue og kjøkken er altså ganske lyse rom. Kjøkkeninnredningen er i dag bestående av hvite skap med eik benkeplate. Overskap kun på en kortvegg. Selve løsningen fungerer veldig godt, men kjøkkeninnredningen er overmoden for utskiftning. Vi vil ha noenlunde samme løsning med skap, men har lyst på noe annet enn hvitt! Jeg har sett litt rundt og det jeg aller helst har lyst på er mørkebrune skap med hvit benkeplate og kanskje en variant av rosa på veggene. Noe a la Ikea Sinarp. Er det noen som vil si sin mening? Se for deg avlangt relativt lite kjøkken i U-form. Lys inn på langsiden, overskap kun på kortsiden. Blir det helt feil å velge mørkebrune skap? Hvite skap (eller lignende lyse farger), vil jo ha en forstørrende effekt på rommet, men jeg har så lyst på mørkt tre. Overskapene på kortsiden kan evt være hvite eller ha samme farge som veggfargen vi velger tilslutt. Anonymkode: 40636...8a3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Neida, med godt naturlig lys så kan det bli fint med mørkebrune skap. Men da ville jeg valgt lysere vegger/fliser for å balansere, og ha godt med lys. Jeg har også et lite kjøkken med noenlunde samme løsning du beskriver. Jeg valgte å male kjøkkenfrontene i en mellomtone som harmonerte med fargene i stuen. Mørke skap ville blitt altfor tungt her, og som du sier, hvitt blir kjedelig. Anonymkode: 00169...b91
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #3 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi vil ha noenlunde samme løsning med skap, men har lyst på noe annet enn hvitt! Jeg har sett litt rundt og det jeg aller helst har lyst på er mørkebrune skap med hvit benkeplate og kanskje en variant av rosa på veggene. Noe a la Ikea Sinarp. Er det noen som vil si sin mening? Se for deg avlangt relativt lite kjøkken i U-form. Lys inn på langsiden, overskap kun på kortsiden. Blir det helt feil å velge mørkebrune skap? Hvite skap (eller lignende lyse farger), vil jo ha en forstørrende effekt på rommet, men jeg har så lyst på mørkt tre. Overskapene på kortsiden kan evt være hvite eller ha samme farge som veggfargen vi velger tilslutt. Anonymkode: 40636...8a3 Det høres kjempefint ut! Jeg ville valgt noe annet enn hvitt på overskapene tror jeg. Veggfargen er sikkert ikke så dumt. Anonymkode: a5d21...331
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #4 Skrevet 5. februar 2023 Takk for svar 🙂 Tenker at det kunne vært fint å få malt overskapene i veggfargen, ja. Anonymkode: 40636...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå