Gå til innhold

Tok du fot og håndavtrykk på barnet ditt da det var baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja/Nei? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 01b96...9bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk et sånt sett før fødsel, og planen var jo å ta det, men det har helt gått i glemmeboken😅

Her kom eldste i uke 35, og skulle ønske jeg hadde tatt det for å se hvor liten hun var, men glemte det som sagt oppi alt.

Nummer to kommer forhåpentligvis straks, og kommer ikke til å ta det av henne heller. Føler det ville vært «urettferdig» å bare ta vare på trykk av den ene på en måte.

Anonymkode: 3a867...28f

Skrevet

Nei, ikke på noen av de tre barna. Jeg er ikke en person som samler på slikt eller ser nytten av det. Jeg er minimalistisk, og har lite ting stående fremme, og jeg tar heller ikke vare på ting jeg ikke bruker. Jeg har tatt avtrykk av hendene deres med maling og har det i en scrapbook. Jeg ser aldri på det heller, og alle albumene er på loftet. Barne har glede av det de får gangene de ser på det, og jeg tenker at barna får albumene når de er voksne, så kan fe selv gjøre det de vil med de

Anonymkode: 3d3d0...abd

Skrevet

Næh. Så ingen grunn til det.

Begge kom hjem med håndavtrykk fra barnehagen en gang, vet ikke hvor det har blitt av. 

Anonymkode: 647b7...fdc

• Liker 1
Skrevet

Førstemann etter ca 5 mnd, nummer to etter 2 mnd. Skulle ønske jeg gjorde dette mye tidligere, men koselig å ha uansett 😊

Anonymkode: d65fb...739

Skrevet

Nei. Har en sånn realsize nyfødtplakat istedet. Får nok hånd- og fotavtrykk når de skal male oppigjennom årene tenker jeg.

Har ikke plass til masse dilldall stående uansett, vil heller ha ting de selv har laget. 

Skrevet

Tok avtrykk på papir med sånn plate som gjør at man ikke kommer i kontakt med blekket når vi kom hjem fra sykehuset ☺️ avtrykkene ble scannet inn på pc’n, samboer tok med avtrykkene i en ramme for å ha på kontoret, i tillegg til at kopi ble limt inn i en «mine første år» bok 😊 

Anonymkode: 9a7b3...02e

Skrevet

Ja, det gjorde jeg (gips). Med barn nummer en ble det veldig fint. Men med barn to og tre fikk jeg gips av veldig dårlig kvalitet, så det ble ikke fint i det heler tatt. Jeg synes det er gøy å ha av førstemann, men trist det ikke ble særlig med de to yngste. 

Anonymkode: 06f02...ffd

Skrevet

Nei, glemte det helt eller orket ikke i krevende barseltid. Angrer litt men er jo ikke krise, kunne vært gøy å ha i albumet bare. Baby blir straks ett år da så kanskje vi tar da :)

Anonymkode: edc2c...a1c

Skrevet

Hadde ikke tid eller energi til det som nyfødt, men fikk gjort det da hun var 6 uker. 

Anonymkode: 7971d...280

Skrevet

Med første tok de på sykehuset, da han ble født i uke 26. med andre som kom rett før termin kom vi ikke på det.

Anonymkode: 4599d...54d

Skrevet

Nei. Orka ikke. Og når jeg endelig orka det, var han så stor at det ikke ble det samme, så da gadd jeg ikke.

Anonymkode: 48f5f...83e

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, tok fotavtrykk av førstemann når han var 3 mnd. Nå er andremann 6 mnd og har enda ikke gjort det. Takk for påminnelsen! 

Har et fint bile av avtrykket til førstemann. Det må jo andremann få og 💕

Anonymkode: 598fc...853

Skrevet

Tok fotavtrykk, var så vanskelig å ta av hånden. Anbefaler ikke sånn gips sett fordi da må barnet holde hånda/foten i ro i x antall minutter, det er jo tilnærmet umulig 

Anonymkode: c1871...c25

Skrevet

Ja, tok avtrykk av foten, det ble kjempefint og synes det er koselig å ha 🥰 Prøvde å ta avtrykk av hånden også, men det ble bare klin og rot 😂

Skrevet

Nei. Og jeg har enda ikke tenkt på det en eneste gang eller savnet det.

Ingen har bruk for noe sånt. Blir bare enda en ting å måtte lagre fra barndommen til ungene.

Anonymkode: d726d...6f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Og jeg har enda ikke tenkt på det en eneste gang eller savnet det.

Ingen har bruk for noe sånt. Blir bare enda en ting å måtte lagre fra barndommen til ungene.

Anonymkode: d726d...6f7

Det bestemmer da strengt talt ikke du 😛

Anonymkode: 9a7b3...02e

Skrevet

Ja, det gjorde vi, fordi vi tenkte det ville være fint å huske hvor små hender og føtter de hadde som babyer. Vi tok fotavtrykk på papir (gipsavstøpninger kunne vi ikke helt se behovet for å ha liggende) og det ligger i boken hver av barna våre har om seg og sin barndom og det er noe de har sett gjennom ved flere anledninger. Det er heldigvis ikke alle som synes minner fra barnas barndom er bortkastet.

Skrevet

Jeg tok gipsavtrykk av foten. Kjøpte en sånn ramme der det var til å ha gipsavtrykk i ene siden og bilde på andre siden. Jeg har også en ganske minimalistisk stil og ikke for mye nips og ting, men akkurat det har jeg faktisk fremme. Rammen er hvit, gipsen er hvit og bildet er fint, så det er ikke så ruvende

Jeg synes selv det er koselig å ha det, og ungen elsker å se på det 

Anonymkode: eaa14...619

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...