AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 I fjor sommer flyttet kjæresten til en jeg deler bad og kjøkken med inn på hans rom. Siden da, har hun vært på kjøkkenet 24/7. Hun står der og lager mat til de 2. Når jeg lager frokost er hun der og forbereder frokost og lunsj. NPR jeg kommer hjem fra jobb er hun der og lager middag, når jeg også må bruke det.. går det ikke å velge en annen tid på døgnet enn når vi som faktisk betaler her trenger plassen? Det har forsvunnet ting fra badet etter hun kom. Toalettpapir, sjampo, dusjsåpe osv.. fra både meg og de andre jentene sine ting. Hun røyter over alt hun går, og bruker lang tid på badet. Hun roper om kveldene når vi har lagt oss. Vi har jobb dagen etter, det har ikke hun. Hun har bare gått her og sturet siden sommer. Typen hennes sier hun har utdannelse, men hvorfor i helsike er hun ikke i hjemlandet og jobber?? Jeg har noen favoritt kopper på kjøkkenet, i mitt skap. Jeg satte disse koppene lengst bak i skapet slik at hun kanskje tok et hint og fant de andre koppene som er felles, men nei… hun graver seg frem i mitt skap fordi hun tydeligvis er helt vill etter disse koppene. De setter inn i oppvaskmaskinen uten å skylle av bestikk og tallerkner. De går fra doen med bæsj oppi.. gidder ikke bruke dobørsten liksom.. Bare klaging.. har ingen spm Anonymkode: 11dbb...d8f 5
Numii Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Vet utleier dette? Kan jo være en klausul mot det i kontrakten? Ser frustrasjonen altså! 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Numii skrev (2 minutter siden): Vet utleier dette? Kan jo være en klausul mot det i kontrakten? Ser frustrasjonen altså! Nei. De flytter heldigvis snart. Jeg tviler på at utleier vet. Anonymkode: 11dbb...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Og hva sier dem når du tar det opp med dem? Jeg regner med du sier i fra at ditt skap er privat? Og at dere sier i fra at det ikke er greit med roping på kvelden? Anonymkode: 81323...43d 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I fjor sommer flyttet kjæresten til en jeg deler bad og kjøkken med inn på hans rom. Siden da, har hun vært på kjøkkenet 24/7. Hun står der og lager mat til de 2. Når jeg lager frokost er hun der og forbereder frokost og lunsj. NPR jeg kommer hjem fra jobb er hun der og lager middag, når jeg også må bruke det.. går det ikke å velge en annen tid på døgnet enn når vi som faktisk betaler her trenger plassen? Det har forsvunnet ting fra badet etter hun kom. Toalettpapir, sjampo, dusjsåpe osv.. fra både meg og de andre jentene sine ting. Hun røyter over alt hun går, og bruker lang tid på badet. Hun roper om kveldene når vi har lagt oss. Vi har jobb dagen etter, det har ikke hun. Hun har bare gått her og sturet siden sommer. Typen hennes sier hun har utdannelse, men hvorfor i helsike er hun ikke i hjemlandet og jobber?? Jeg har noen favoritt kopper på kjøkkenet, i mitt skap. Jeg satte disse koppene lengst bak i skapet slik at hun kanskje tok et hint og fant de andre koppene som er felles, men nei… hun graver seg frem i mitt skap fordi hun tydeligvis er helt vill etter disse koppene. De setter inn i oppvaskmaskinen uten å skylle av bestikk og tallerkner. De går fra doen med bæsj oppi.. gidder ikke bruke dobørsten liksom.. Bare klaging.. har ingen spm Anonymkode: 11dbb...d8f Her ville jeg meldt ifra til huseier, send en samlet melding fra dere andre som bor der at dette orker dere ikke lengre. Kan dere ha et type hus-møte? Hvor dere lager lister hvor dere har litt faste tidspunkt til ting? Hvis hun er hjemme hele dagen, så kan hun ha andre tidspunkt, selvfølgelig. Men dette høres ut som slitsomme dolk, så bare meld ifra til huseier og klag på dem. Er dere heldige så tar huseier dere seriøst og gir dem advarsel, og etterhvert kaster dem ut. Anonymkode: 92560...af6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hva sier dem når du tar det opp med dem? Jeg regner med du sier i fra at ditt skap er privat? Og at dere sier i fra at det ikke er greit med roping på kvelden? Anonymkode: 81323...43d Det er ikke særlig respons. Såklart roer de seg om vi må stå opp og komme ut døra og si vi sover. Men neste kveld er det pån igjen. De har også veldig hard sex. Han slår henne på rævva så hun skriker og jeg må tømme på med melatonin.. Har ikke sagt noe om skapet. Hun forstår hverken engelsk eller norsk. Men jeg har gitt beskjed om at jeg eier mitt kjøkkenhåndkle. Men likevel tar de det og tørker benken med det. Selv om vi har kjøkkenkluter. Men disse skyller de aldri, så de blir liggende og lukte surt. De tar bare nye kluter. Jeg ga beskjed ang dette. Anonymkode: 11dbb...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. De flytter heldigvis snart. Jeg tviler på at utleier vet. Anonymkode: 11dbb...d8f Har du/dere konfrontert dem da? Sagt ifra at hun skal holde seg langt borte fra deres private eiendeler. Det er jo fullstendig uakseptabel oppførsel, og hvis dere aldri har sagt ifra til noen av de om noen ting - vel.. okei. Anonymkode: 92560...af6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her ville jeg meldt ifra til huseier, send en samlet melding fra dere andre som bor der at dette orker dere ikke lengre. Kan dere ha et type hus-møte? Hvor dere lager lister hvor dere har litt faste tidspunkt til ting? Hvis hun er hjemme hele dagen, så kan hun ha andre tidspunkt, selvfølgelig. Men dette høres ut som slitsomme dolk, så bare meld ifra til huseier og klag på dem. Er dere heldige så tar huseier dere seriøst og gir dem advarsel, og etterhvert kaster dem ut. Anonymkode: 92560...af6 De skal ut neste mnd jeg ville ikke være kjip siden jeg egentlig går over ens med han fyren. Men nå begynner hun å bli irriterende. Jeg tror ikke jeg har spist alene i stua siden hun kom. Ikke at jeg plages av at andre er der, men det er som om hun overtok hele leiligheten. Anonymkode: 11dbb...d8f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke særlig respons. Såklart roer de seg om vi må stå opp og komme ut døra og si vi sover. Men neste kveld er det pån igjen. De har også veldig hard sex. Han slår henne på rævva så hun skriker og jeg må tømme på med melatonin.. Har ikke sagt noe om skapet. Hun forstår hverken engelsk eller norsk. Men jeg har gitt beskjed om at jeg eier mitt kjøkkenhåndkle. Men likevel tar de det og tørker benken med det. Selv om vi har kjøkkenkluter. Men disse skyller de aldri, så de blir liggende og lukte surt. De tar bare nye kluter. Jeg ga beskjed ang dette. Anonymkode: 11dbb...d8f Hun gjør nok det, men hun later som ingenting. Hadde blitt forbannet og satt dem på plass for lenge siden. Anonymkode: 92560...af6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du/dere konfrontert dem da? Sagt ifra at hun skal holde seg langt borte fra deres private eiendeler. Det er jo fullstendig uakseptabel oppførsel, og hvis dere aldri har sagt ifra til noen av de om noen ting - vel.. okei. Anonymkode: 92560...af6 Jeg har sagt at glass, tallerkener og bestikk er for alle. Alt dette er i en egen skuff og hylle. Men vi har alle også egne skap, der private ting er. Jeg satte mine kopper der, bakerst og mindre synbare. Men det altså disse hun skal ha tak i. Hadde du ikke tatt et lite hint, om noen du bodde med plutselig begynte å sette et par av sine sitt spesielle kopper bakerst i sin private hylle? Eller hadde du gravd deg frem i skapet hennes og tenkt at det er for alle når det fremdeles stod mange andre glass i fellesskuffen? Anonymkode: 11dbb...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De skal ut neste mnd jeg ville ikke være kjip siden jeg egentlig går over ens med han fyren. Men nå begynner hun å bli irriterende. Jeg tror ikke jeg har spist alene i stua siden hun kom. Ikke at jeg plages av at andre er der, men det er som om hun overtok hele leiligheten. Anonymkode: 11dbb...d8f Syntes det er like merkelig å holde slik irritasjon inni seg i så lang tid. Det er bare bra å kunne stå opp for seg selv og hva som er riktig. Anonymkode: 92560...af6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har sagt at glass, tallerkener og bestikk er for alle. Alt dette er i en egen skuff og hylle. Men vi har alle også egne skap, der private ting er. Jeg satte mine kopper der, bakerst og mindre synbare. Men det altså disse hun skal ha tak i. Hadde du ikke tatt et lite hint, om noen du bodde med plutselig begynte å sette et par av sine sitt spesielle kopper bakerst i sin private hylle? Eller hadde du gravd deg frem i skapet hennes og tenkt at det er for alle når det fremdeles stod mange andre glass i fellesskuffen? Anonymkode: 11dbb...d8f Hun må jo være fullstendig blåst, og kanskje et diagnose-tilfelle. Mangel på sosial intelligens så det jomer etter. Anonymkode: 92560...af6 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun gjør nok det, men hun later som ingenting. Hadde blitt forbannet og satt dem på plass for lenge siden. Anonymkode: 92560...af6 Når jeg har spurt «is ….. home?» om typen hennes for jeg skulle spørre han om noe så svarte hun bare: «no english». Jeg oversette til hennes språk med translate og da svarte hun. Anonymkode: 11dbb...d8f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun må jo være fullstendig blåst, og kanskje et diagnose-tilfelle. Mangel på sosial intelligens så det jomer etter. Anonymkode: 92560...af6 Hehe, jeg har faktisk en diagnose. Men jeg klarer da å forstå hvor grenser går for det. Anonymkode: 11dbb...d8f
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke særlig respons. Såklart roer de seg om vi må stå opp og komme ut døra og si vi sover. Men neste kveld er det pån igjen. De har også veldig hard sex. Han slår henne på rævva så hun skriker og jeg må tømme på med melatonin.. Har ikke sagt noe om skapet. Hun forstår hverken engelsk eller norsk. Men jeg har gitt beskjed om at jeg eier mitt kjøkkenhåndkle. Men likevel tar de det og tørker benken med det. Selv om vi har kjøkkenkluter. Men disse skyller de aldri, så de blir liggende og lukte surt. De tar bare nye kluter. Jeg ga beskjed ang dette. Anonymkode: 11dbb...d8f Det er ikke alle som er vant med å bo i kollektiv hvor man har private skap, og det er ikke alle som klarer gjette seg til at de irriterer andre. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De skal ut neste mnd jeg ville ikke være kjip siden jeg egentlig går over ens med han fyren. Men nå begynner hun å bli irriterende. Jeg tror ikke jeg har spist alene i stua siden hun kom. Ikke at jeg plages av at andre er der, men det er som om hun overtok hele leiligheten. Anonymkode: 11dbb...d8f Men hvorfor klage så mye og henge de ut på nett, når de uansett skal ut? Du blir jo kvitt dem, problemet ditt blir løst, hva ønsker du med denne tråden da? Anonymkode: 81323...43d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #17 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke alle som er vant med å bo i kollektiv hvor man har private skap, og det er ikke alle som klarer gjette seg til at de irriterer andre. Men hvorfor klage så mye og henge de ut på nett, når de uansett skal ut? Du blir jo kvitt dem, problemet ditt blir løst, hva ønsker du med denne tråden da? Anonymkode: 81323...43d Se om alle ville irritert seg over det samme. Og bare få ut litt frustrasjon.. Anonymkode: 11dbb...d8f 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Se om alle ville irritert seg over det samme. Og bare få ut litt frustrasjon.. Anonymkode: 11dbb...d8f Jeg hadde nok irritert meg over det ja, og jeg ville sagt tydelig i fra til dem. Men jeg synes også det er irriterende med folk som klager til andre, uten å faktisk ta det opp med de det gjelder. Anonymkode: 81323...43d 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #19 Skrevet 4. februar 2023 Enig med de andre her som sier du/dere burde tatt dette opp med utleier for lenge siden. Leieboer er her ansvarlig for dama si. I fremtiden er dere bare nødt til å gi beskjed om/når det skjer ting som går ut over alle andre og er brudd på ordensregler og leiekontrakt. Og siden du/dere ikke tenker å gjøre noe, så er det bare en ting å gjøre den siste måneden, og det er at dere alle henter alt som er personlige eiendeler. Det være seg dusjsåper, matvarer(tørrvarer etc), kopper, kluter, håndklær og alt annet og låser det inn på rommene deres. Anonymkode: dd175...da5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå