Gå til innhold

Kjæresten trenger mye egentid. Hvordan passe på at han får nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ny flott kjæreste. Vi bor ikke sammen. Han sier han ble kvalt av sist forhold uten egentid. Jeg ønsker å passe på at han har nok tid for seg selv. Hva er vanlig? Vi treffes 4 ganger i uken. Er det for mye? Jeg ønsker å bo med han. Vært sammen fire år. Men han ønsker ikke det. 
jeg har egne venner og er aktiv. Men redd jeg er for pushy. Ønsker jo helst å møtes hver dag. Hvordan skal jeg gå frem slik at han ikke føler seg kvalt? 

Anonymkode: d94c9...4c2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar at han skal ha alenetid? Det er ene og alene han sitt ansvar å kommunisere når han trenger alenetid. Hvis han føler han ble kvalt, kanskje han er dårlig på å sette grenser og si ifra på vegne av seg selv? 

Trenger jeg alenetid så er ikke det samboeren min sitt ansvar å finne ut av det, liksom. Virker jo helt hull-i-hode tankegang.

Anonymkode: 1ac43...5a4

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Snakk med han.

Enklere er det ikke.

For vi er alle ulike, jeg kan si at 4 ganger i uken er alt for mye, men så er det kanskje akkurat passe for han.

Snakk med han om dette. Si at du ønsker at dette skal fungere, og at du har forståelse for at han har behov for egentid. Spør han hva det betyr for han. Om det betyr slik dere har det nå, eller om han har behov for mer eller mindre. Det er ikke enkelt for andre å si hvordan noen andre har det.

Anonymkode: 8daaf...672

• Liker 4
Skrevet

Ja,han satt ikke grenser med ex. Han klager av og til nå også på at det er liten egentid. Men jeg har aldri nektet han å gå ut med kompiser osv. 

Skrevet

Kanskje du kan la han ta initiativ når han ønsker å møtes? ❤️

Har det på samme måte som han, men jeg er samboer. Har funnet verdens mest needy mann, men han klarer likevel å forstå at jeg har et enormt behov for alenetid. Han har heldigvis hobbyer og venner som han treffer utenom jobb. Helt ærlig hadde jeg ikke taklet dette uten to etasjer og to stuer. 

Anonymkode: 6aee6...4a4

• Nyttig 1
Skrevet

Det må han nesten finne ut av selv. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke ditt ansvar at han skal ha alenetid? Det er ene og alene han sitt ansvar å kommunisere når han trenger alenetid. Hvis han føler han ble kvalt, kanskje han er dårlig på å sette grenser og si ifra på vegne av seg selv? 

Trenger jeg alenetid så er ikke det samboeren min sitt ansvar å finne ut av det, liksom. Virker jo helt hull-i-hode tankegang.

Dette, slitsomt med folk man må gjette behovene og grensene til. 

Anonymkode: b55d6...6ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har en ny flott kjæreste. Vi bor ikke sammen. Han sier han ble kvalt av sist forhold uten egentid. Jeg ønsker å passe på at han har nok tid for seg selv. Hva er vanlig? Vi treffes 4 ganger i uken. Er det for mye? Jeg ønsker å bo med han. Vært sammen fire år. Men han ønsker ikke det. 
jeg har egne venner og er aktiv. Men redd jeg er for pushy. Ønsker jo helst å møtes hver dag. Hvordan skal jeg gå frem slik at han ikke føler seg kvalt? 

Ny kjæreste, 4 år? Er du sikker på at et forhold der du går og lister deg og  tilrettelegger for hans krav, er det du vil ha i framtiden? 

Anonymkode: 8c363...bab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis han etter fire år fortsatt ikke har lyst til å bo sammen kommer han aldri til å få lyst. Det høres ut som om det bare er hans ønsker som er viktige. Jeg tror det er på tide å vurdere om du er villig til å fortsette å ha et forhold der han bestemmer det meste.

Anonymkode: e238c...749

• Liker 2
Skrevet

Ny kjæreste og vært sammen i fire år ?

Anonymkode: dda17...769

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig i svarene her..Er sårt.Skrev  ny kjæreste siden jeg var gift i 23 år. Jeg har ikke møtt barna hans enda. Men har ikke lyst på nytt brudd. Mye ved han fungerer bedre en ekteskapet. Men jeg har lyst å bo sammen. Om jeg virker needy og ikke selvstendig tror jeg han blir redd.. Han sliter mye etter bruddet sitt. Han vil feks. aldri gifte seg

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er enig i svarene her..Er sårt.Skrev  ny kjæreste siden jeg var gift i 23 år. Jeg har ikke møtt barna hans enda. Men har ikke lyst på nytt brudd. Mye ved han fungerer bedre en ekteskapet. Men jeg har lyst å bo sammen. Om jeg virker needy og ikke selvstendig tror jeg han blir redd.. Han sliter mye etter bruddet sitt. Han vil feks. aldri gifte seg

Kjære deg, mulig han er bedre enn ekteskapet du hadde, men denne oppførselen etter fire år sammen er heller ikke god eller trygg. Du er redd for å være needy og ikke selvstendig nok og spør her hvordan du skal gi ham alenetid. Vet du? Jeg hadde latt denne mannen gå, og gitt ham all egentid i verden. Hva så om det blir et nytt brudd? Du har alltid rett til å velge deg selv og du kan alltid gå fra folk og relasjoner som ikke bidrar med det det skal....

Anonymkode: b55d6...6ae

• Liker 3
Skrevet

Er du redd han gjør det slutt hvis du stiller ultimatum om å bo sammen ? Hvis han virkelig vil ha deg å satse på deg er det han som vil stille ultimatum om å få bo med deg. Er redd han har «upper hand» i forholdet deres, og sitter med makta. Du må nok tilpasse deg mest i framtiden med han der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er jo ikke en ny kjæreste når dere har vært kjærester i 4 år? At du har vært gift tidligere er jo fullstendig irrelevant. 4 år er lang tid, han sier han ikke vil bo sammen med deg, og du har fortsatt ikke møtt barna hans. Han sier gjentagende i 4 år, at han trenger mye alenetid… 

Høres ikke ut som at han egentlig anser dette som et legitimt kjæresteforhold. Hvor ofte møtes dere nå? Jeg vil påstå at det er unormalt å ikke ha møtt barna til kjæresten etter 4 år. Her holder han deg på gress, og du venter og venter - helt til han dumper deg til fordel for ei annen. 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har en ny flott kjæreste. Vi bor ikke sammen. Han sier han ble kvalt av sist forhold uten egentid. Jeg ønsker å passe på at han har nok tid for seg selv. Hva er vanlig? Vi treffes 4 ganger i uken. Er det for mye? Jeg ønsker å bo med han. Vært sammen fire år. Men han ønsker ikke det

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du så vant med å ofre deg for andre, at det på en måte blir trygt å gjøre det på nytt? Høres ut som det forholdet kommer til å skade deg, ikke fordi det er noe feil med han eller deg, men dere er helt ulike og har tydeligvis mye bagasje begge to. 

Det er ikke verdt å redde et forhold fordi man er redd for bruddet - å være i et forhold burde mesteparten av tiden føles trygt, skape selvtillit og bygge hverandre. 

Gå ut og bruk noen år på å bli kjent med deg selv som selvstendig voksen.

Anonymkode: 8c363...bab

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis han etter fire år fortsatt ikke har lyst til å bo sammen kommer han aldri til å få lyst. Det høres ut som om det bare er hans ønsker som er viktige. Jeg tror det er på tide å vurdere om du er villig til å fortsette å ha et forhold der han bestemmer det meste.

Anonymkode: e238c...749

Enig. Det er også veldig rart å ikke ha hilst på barna etter 4 år. Da er man ikke mye seriøs i forholdet tenker jeg ☺️.

Her er det bare å stille et ultimatum, ts - og hvis han nekter eller ikke vil, så kan du være glad for å bli kvitt 80 kg daukjøtt.

• Liker 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ny kjæreste og vært sammen i fire år ?

Da gidder jeg ikke poste det svaret jeg skrev før jeg så den åpenbare feilen i HI....

Anonymkode: 2747e...63b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du ikke bare spørre han da? Han vet jo det bedre enn oss. Syns 4 ganger i uken var litt mye om han vil ha space. 3 ganger i uke. Er perfekt, sp får vell han ta litt initiativ til kontakt selv utover de 3 gangene i uka

• Liker 2
Skrevet

Det er bare tull at man MÅ bo sammen når begge har barn hver for seg, og har ekteskap bak seg. Mange fungerer fint som særboere i dag, såfremt man har råd til det :) 

Anonymkode: 6aee6...4a4

• Liker 3
Skrevet

Hva trenger DU i et forhold, ts?

Hva mener DU at du fortjener i et forhold, ts?

Slik jeg ser det synes denne mannen at du er grei å ha når han ikke har annet han ønsker å gjøre. Han får regelmessig oppmerksomhet fra deg og regelmessig sex uten at han trenger å gjøre noe som helst for å inkludere deg i sitt liv og uten å ta hensyn til hva du ønsker og trenger.

Er det slik du ønsker å leve livet ditt i årene fremover også?

Anonymkode: 1e451...ae8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...