Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har funnet et boligprosjekt som vi er intressert i, det er helt nytt. Det går generellt treigt i salget av nye boliger for tiden. Boligen har en fast pris, er du mulig å prute på den? I såfall hvordan skal jeg gå frem.

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet
Hei,

Har funnet et boligprosjekt som vi er intressert i, det er helt nytt. Det går generellt treigt i salget av nye boliger for tiden. Boligen har en fast pris, er du mulig å prute på den? I såfall hvordan skal jeg gå frem.

Tviler på at du kommer så veldig langt med pruting på et boligprosjekt der prisen er fast. Hadde det vært prisantydning hadde det vært en ting, men ikke når prisen er satt. Og vil ikke du kjøpe til fastsatt pris er det sikkert noen andre som gjør det.

Skrevet

Hvis disse boligene har vært for salg en stund, og salget går tregt, tror jeg du har en mulighet ti å kunne prute.

Selgeren er alltid interessert i å selge, og hvis han finner en som kan være interessert, vil han stå på ekstra, evt gi fordeler for å få salget i havn.

Du kan si at du er interessert i denne boligen, men også i flere andre steder.

Du er litt usikker på hvor populære disse boligene vil bli, og i den forbindelse tenker du på prisstigning, og evt salg senere. Derfor er du litt i tvil om denne.

Selgeren vet at du snuser på agnet, nå må han få deg på kroken.

Ved å si at prisen var i høyeste laget (i forhold til at salget går tregt=, og at du kunne vurdere et kjøp rlativt kjapt om den var lavere.

Det spørs litt om dette i utgangspunktet er i et populært område, slik at selgerne vurderer årstid (jul) som årsak til lite interesse fra kjøperne. Er det sånn, vil de ha tro på at kjøperne kommer over jul og utover.

Da kan du ikke ha så mye håp om reduksjon i pris.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...