Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at mange får tegn som at slimpropp går, diaré, oppkast eller lignende før fødsel men kan den starte uten disse tegnene? 

Anonymkode: cd79d...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet med rier hos meg. Ingen tegn før. 

Anonymkode: ceebf...58c

Skrevet

Startet med rier her også. Dobbeltrier og barnet kom omlag 2 timer etter første rie. Midt i snøstormen i kolonne over vidda kom hun til verden 

Anonymkode: 48c30...936

Skrevet

Ja. Hadde sex, vannet gikk, riene kom

Anonymkode: e5385...a66

Skrevet

Startet med rier 

Anonymkode: d3dc6...f4b

Skrevet

Andre gang hadde jeg ikke noen nye tegn før vannet gikk, jeg hadde perioder med vonde maserier fra uke 32, og fødte i uke 40, og så det som kjentes ut som et tegn til fødsel, var ikke det.

Første gang hadde jeg diaré, men det var noen timer før første rie. Innen det merket jeg ikke noe som helst, og veddet på fødsel etter igangsetting 11 dager over termin. 

Anonymkode: c5b87...933

Skrevet

Absolutt! Startet med milde rier hos meg. Over et døgn senere var babyen ute.

Anonymkode: d5660...d37

Skrevet

Selvfølgelig. Jeg stod midt på stuegulvet og ante fred og ingen fare. Plutselig rant det nedover beina mine. Trodde jeg hadde blitt inkontinent. Hørte aldri noe knepp, så aldri noen slimpropp, hadde ikke kynnere, ikke noe diare eller ekstra energi. 

5,5 timer senere var jeg mamma.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Startet med rier her også. Dobbeltrier og barnet kom omlag 2 timer etter første rie. Midt i snøstormen i kolonne over vidda kom hun til verden 

Anonymkode: 48c30...936

Oj 😳 der hadde jeg følt meg en smule stressa tror jeg 

Anonymkode: 3b0de...2dc

Skrevet

Det kan den ja. Riktignok gikk slimproppen tre uker før, men det var jo så lang tid i forveien at det på ingen måte var et tegn på fødsel. Ellers startet fødselen med vannavgang tidlig en morgen, helt uten noen tegn eller endring i kroppsform i forkant. 

Skrevet

Vannet gikk på termindatoen. Ingen spesifikke tegn i forkant, hadde faktisk fått overtidskontroll og alt fordi jm var 100% sikker på at jeg kom til å gå max overtid. Trengte ikke den overtidstimen! 😄

Skrevet

Ingen tegn før vannet gikk. Rier etter et kvarter, baby etter fem timer.

Anonymkode: 5e45a...f39

Skrevet

Riene begynte bare tilfeldig kl 3 på natten

Anonymkode: 2c89f...1da

Skrevet

Jeg hadde ingen tegn første gangen med unntak av at vannet gikk. Det gikk 18t fra det gikk til babyen kom til verden. Med neste nå er jeg spent om det vil skje på samme vis. 

Skrevet

Første rie vekket meg om morgenen, to minutter senere kom slimproppen på do, så gikk det slag i slag og baby ble født 3 timer senere. Dette skjedde ganske nøyaktig likt med begge barna mine😄

Anonymkode: 15aea...ee6

Skrevet

Ingen tegn før det startet. Ikke spesielt rask fødsel (tok vel 7-8 timer fra vi kom på sykehuset til ungen var ute), men jeg hadde virkelig ingen plager eller tegn før første rie. Var mentalt forberedt på at fødsel var langt unna fordi jeg følte at alle andre jeg kjenner opplevde ting som kynnere, slimpropp, kvalme eller uregelmessige rier som roet seg flere ganger før det virkelig tok til osv.

Anonymkode: e17a1...b3c

Skrevet

Født 3 barn og ingen tegn med noen av de.

Anonymkode: a6eed...f15

Skrevet

Vannet gikk helt plutselig med begge mine. Hørte det «kneppet». 
førstemann var ute etter 3,5 time og 

andremann 1,5. 

så kom bardust på begge gangene😅

Anonymkode: 4c1fe...c5d

Skrevet

Hadde en aktiv og sosial dag uten å kjenne tegn til noe som helst. Vannet gikk helt plutselig.

Skrevet

Hadde ingen tegn. Vannet gikk plutselig mens jeg slappet av i sengen og riene begynte rett etterpå. Noen timer senere var bebis ute. Både jeg og jordmor var sikker på at jeg kom til å gå laaangt over termin fordi jeg ikke hadde noen tegn til at ting snart skulle skje, så var en gledelig overraskelse at jeg ikke dukket opp til siste kontroll før termin, haha. 😄

Anonymkode: 3c402...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...