AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Var fødsel veldig smertefull? Leser at alle får beskjed om at igangsatt fødsel er 10 ganger verre, og spesielt om man blir igangsatt før man er moden. Kjenner jeg gruer meg skikkelig. Fikk dere epidural fort og hjalp det? Anonymkode: 331e1...55d
Alltidpå Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 Her vil du få mange forskjellige svar. Jeg har født fire ganger, kun første fødselen skjedde helt av seg selv. Det var også den verste og mest smertefulle. Med nr.3 gikk riktignok vannet, men det skjedde ikke noe mer, så måtte settes i gang. Det tok lang tid, men hadde en kort aktiv fase. Fikk epidural når jeg ba om det. Samme med nr to, fikk epidural raskt. Med nr fire rakk jeg ikke epidural. Tok lang tid fra jeg ble satt i gang til fødselen var skikkelig i gang, men aktiv fase var veldig kort. Har hatt tre fine, igangsatte fødsler med andre ord. Følte jeg hadde mer kontroll.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Jeg ble satt i gang 14 dager over, og har bare født den ene gangen, så jeg har ikke noe sammenlikningsgrunnlag. Var overhode ikke moden. Jeg opplevde det ikke som så voldsomt smertefullt, men kan huske at jeg følte meg så varm at jeg ville skrelle av meg huden. Baby fikk feber pga stress og det var mye ledninger og målinger. Det ble bestilt hastekeisertsnitt 7 timer etter vannet ble tatt, men jeg var livredd for keisersnitt og på mirakuløst vis ble han født i det sekund de kom for å hente meg til operasjon. Husker fødselen som en fin og mektig opplevelse, og smerten er så annerledes enn noe man har opplevd tidligere, så det er vanskelig å forestille seg hvordan det hele blir. Jeg fikk epidural etter noen timer, det var helt nydelig. Spiste 8 brødskiver! Haha! Før epidural prøvde jeg noe saltvannsgreier, men det synes jeg bare var vondt. Masse lykke til! Det kommer til å bli så fint uansett. Anonymkode: fc405...f71
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Fødsel med riestimulerende er mer smertefullt, fordi det hemmer kroppens naturlige smertelindring. Så spørs nok mer på måten du blir igangsatt på enn om fødsel starter naturlig eller ikke. Anonymkode: 76c49...d3e
stolsokk Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 Fødsel var lang (30+ timer) men fikk epidural når jeg ønsket. Når det går så lenge blir man sliten på en annen måte. Jeg blir igangsatt neste gang også og er ikke bekymret for det. Det gikk helt fint.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 Nei, men det var fordi riene aldri kom i gang. Prøvde igangsettelse fra torsdag kveld til søndag ettermiddag, med piller og riedrypp. Ingenting skjedde, så endte med keisersnitt. Så vær klar over at det også er en mulighet 😅 Anonymkode: 8ce13...f64
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Fikk epidural ganske fort når jeg kom på føden og det tok absolutt alle smerter grem ril pressriene kom. Tror ikke pressriene var mer smertefullt enn normalt. Endte med KS fordi barnet ikke var langt nok ned i bekkenet. Så det var det verdte for min del - kroppen var ikke klar for fødsel. Anonymkode: c25a2...876
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, men det var fordi riene aldri kom i gang. Prøvde igangsettelse fra torsdag kveld til søndag ettermiddag, med piller og riedrypp. Ingenting skjedde, så endte med keisersnitt. Så vær klar over at det også er en mulighet 😅 Anonymkode: 8ce13...f64 Oj, jeg også holdt på fra torsdag til søndag og endte i KS😂 kom til pressfasen da, så her skjedde ting. Det bare gikk ufattelig tregt Anonymkode: c25a2...876
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 Ble igangsatt på termindato. Det gikk helt fint. Fikk ballong tirsdag kl 17, falt ut 3 timer senere. Gikk med smårier til morgenen, fikk totalt 3 tabletter flr kroppen kjørte igang resten selv. ungen var ute natt til torsdag kl 2. riene var heftige, veldig sterke og det er mulig jeg hadde følt mer kontroll om det ikke var noe som var påtvunget kroppen, men med epidural og lystgass gikk det greit. Presset i 30 min. Er førstegangs, så har liksom ikke så mye å sammenligne med, men jeg kunne glatt gjort det samme igjen. Anonymkode: 93163...946
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå