AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Nå har jo jeg lest på den tråden at fleste hadde faset ut vennskapet pga det, og det synes jeg er sært, nå mener ikke jeg ikke at det er Ok å spørre om å få med rester, man får jo gratis mat å drikke allerede så for meg kunne jeg aldri ha snyltet og spør om å få med meg mer hjem. Jeg takker for maten og gir kompliment, og vis jeg virkelig likte maten spør jeg om oppskrift det har hendt jeg tilbydde engang om en venninne ville ha med seg noen kakestykker pga var mange igjen.. men eller spør hun aldri selv men jeg tilbydde. Men det kommer aldri i tanken min om å snylte på andres rester som de vil nok ha for seg selv. Om de spør og tilbyr er jo en annen sak Anonymkode: 629ea...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok Anonymkode: 9aa17...2ce AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Okei Anonymkode: 5a8a6...32f OMG! Så kreative folk.. Anonymkode: 629ea...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: OMG! Så kreative folk.. Anonymkode: 629ea...a4f Du skriver jo kun en meningsytring om hva du ville ha gjort i en slik setting. Javel, og så? Anonymkode: 9963a...dab 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skriver jo kun en meningsytring om hva du ville ha gjort i en slik setting. Javel, og så? Anonymkode: 9963a...dab Trodde folk var mer kreative og kom med erfaringer osv men siden det! har andre opplevd dette? Og synes det er sær at andre faser ut vennskapet pga dette? men eller synes jeg snylting ikke er så kult Anonymkode: 629ea...a4f
Million Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Hva er det du vil frem til? Du kunne jo like gjerne skrevet dette i tråden du ble "inspirert" av? Du stiller ingen spørsmål eller noe i en annen retning i hovedinnlegget ditt her, som ville vært avsporing i den opprinnelige tråden, og derfor en vanlig grunn til at man starter ny, egen tråd. Så bortsett fra å si din mening om en annen tråds tema, ser jeg ikke noe spørsmål eller noen grunn til at du skulle starte en til? EDIT; ser nå at du har lagt til noen spørsmål i innlegg nr 6 i tråden i stedet. Litt sent, men bedre sent enn aldri! 🙂 Endret 4. februar 2023 av Million 8
svartkatt Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Dårlig tittel på tråden.. og ikke får du frem det du vil snakke om skikkelig.. Hvis noen kutter ut venner pga en slik kveld så var de vel ikke venner i utgangspunktet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Trodde folk var mer kreative og kom med erfaringer osv men siden det! har andre opplevd dette? Og synes det er sær at andre faser ut vennskapet pga dette? men eller synes jeg snylting ikke er så kult Anonymkode: 629ea...a4f Jaha? Du forventer kreative svar på noe ingen skjønner hva du egentlig spør om? Anonymkode: 2819f...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 Det er jo ingen som spør om det uansett. Er det virkelig noen som tror på at gjester spør om det? Anonymkode: e4fa3...bcf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #11 Skrevet 5. februar 2023 Hæ? Jeg har spurt om å få med et kakestykke flere ganger fordi det smakte så godt og har aldri opplevd noe annet enn at personene har blitt glad for å slippe å måtte kaste eller overspise restene selv, haha. Nå spiser jeg kun hos folk jeg kjenner veldig godt da, ville kanskje ikke gjort det hos bekjente om jeg hadde forvillet meg bort på middagsbesøk hos en nabo eller noe, men fortsatt så tror jeg folk flest hadde tatt det som et kompliment. Anonymkode: 8cc9b...275 1
Maskinfører Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 Ville nok blitt forfjamset og lurt på hva dette var for noe 🙂
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #13 Skrevet 6. februar 2023 Aldri opplevd noe slikt, men hadde tatt det som et kjempestort kompliment 😍 Anonymkode: 7ce8e...bca
servitrise&suppe Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 19.03): Trodde folk var mer kreative og kom med erfaringer osv men siden det! har andre opplevd dette? Og synes det er sær at andre faser ut vennskapet pga dette? men eller synes jeg snylting ikke er så kult Anonymkode: 629ea...a4f Det som kan være et lite ( eller stort ) problem ved forskjellige problemstillinger som blir lagt fram her, er at konteksten sjelden kommer med, og heller ikke hva slags relasjon det er i forholdet som blir presentert. I tråden du sikter til så begynte hi å svare på en måte som gjorde at jeg tenkte at enten var ikke historien sann eller så var hun en noe grådig og gjerrig person. Så med utgangspunkt i min siste oppfatning så kunne venninnen ha spurt om dette fordi hi har vært grådig selv ved flere anledninger. Det er jo ikke vanlig å svare at de ikke har nok til å gi fra seg litt fordi de skal ha det selv, og det er jo heller ikke normalt å skrive etterpå med latteremoij at restene smakte godt. Noen ganger eller ganske ofte rettere sagt, så er vi ganske konfliktsky og tyr mye til passiv aggressiv oppførsel og ytringer. Hvis gjesten i historien var møkk lei hi sin grådige oppførsel så kunne det være en slags test. Folk har det noen ganger med å teste også, istedefor å kommunisere direkte. Så dette kunne være konteksten, så i utgangspunktet en slitsom og dårlig relasjon. I sånne situasjoner kan det være lett og skrote hele "vennskapet' etter en sånn hendelse fordi det var dråpen. Vi får jo ikke alltid hele bildet her som sagt, så det er sjelden kun den ene episoden som fremlegges som er det virkelige problemet. Vi trenger ikke alltid hele historien, for visse typer oppførsel er uansett uakseptabel. Det er for eksempel ingenting formildende med vold i nære relasjoner, det er ikke noe formildende med å stjele eller trakkasere. Ja, du skjønner hva jeg mener. Andre ganger er konteksten viktig, og spesielt når det handler om familie-og venneforhold. Det er ingen grunn til å kutte ut en venn som du normalt har et godt forhold til fordi h*n spør om å få med litt rester. Da skjønner man jo at det er enten en god grunn eller et kompliment. Så nei, jeg tror ingen ville avsluttet et vennskap på grunn av den ene hendelsen. Hvis de hadde gjort det så måtte de jo ha noen dypereliggende problemer som at de ble retraumatisert av spørsmålet eller noe lignende. Hvis det var et nyere vennskap så kunne noen kanskje avsluttet det fordi det er så langt fra kulturen vår å spørre om sånt, og da blir man jo veldig skeptiske. Så jeg tror mange bare blir litt opprørte over hi sin situasjon og bare svarer at de ville kuttet vennskapet av den grunn, ikke at det faktisk er en gjennomtenkt ytring som de står for.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 Greia med å spørre om å få med seg rester er at du har allerede fått et gratis måltid, og så vil du ha mer? Det er bare utrolig frekt. Spør du om å få med deg resten av vinen også? Anonymkode: e4fa3...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå