AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #21 Skrevet 4. februar 2023 Vi har jo til og med kvelerslange i Norge! 🐍 Anonymkode: f29f0...3e1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #22 Skrevet 4. februar 2023 Nei, kan ikke si det. Og jeg begynner å grine omtrent når jeg ser en stålorm i skogen. Anonymkode: 482c5...c04
Silva Pluvialis Skrevet 4. februar 2023 #23 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kuer kan klemme deg i hjel, tråkke deg i hjel og stange deg i hjel. Men dette er jo fordi mennesker har nærkontakt med dem i flere timer hver dag, om de driver gård med kuer. Om mange drev og dykket med haier daglig, så ville vel haier kommet lengre opp på statistikken, men det er jo et sjeldnere yrke. Jeg har hatt mye nærkontakt med en av de "farligste" dyrene statistisk sett - hester. Mye farligere enn hai, særlig om man ikke kan noe og ikke tenker seg om. Men gikk nå bra det også... Jeg tror denne paniske frykten for dyr kommer av at man ikke kjenner dyrene. Det man ikke kjenner, frykter man. Jeg har vokst opp med dyr og har interesse for alle dyr. Folk er redd elg når de går på tur, og rådyr. Det er utrolig, klarer ikke sette meg inn i denne angsten. Anonymkode: d1207...e2e Jeg tenkte på veps, ikke kuer
Pipaluk Skrevet 4. februar 2023 Forfatter #24 Skrevet 4. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, kan ikke si det. Og jeg begynner å grine omtrent når jeg ser en stålorm i skogen. Anonymkode: 482c5...c04 Fordi du blir redd? Eller emosjonelt berørt? Jeg blir kvalm om jeg ser en orm i skogen. Det er noe kvalmt over måten den beveger seg på, uten armer og bein. Endret 4. februar 2023 av Pipaluk 1
Pipaluk Skrevet 4. februar 2023 Forfatter #25 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker 42 skrev (1 time siden): Nå har ikke jeg lest noen om denne saken selv, men det er vel snakk om en "oksehai", og de kan komme seg laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt, altså... Type 1000K Her er bildet fra artikkelen. Dette kan vel ikke være riktig sted for en oksehai som angriper mennesker? Her ser det ut som om det bare er steiner. 1
AnonymBruker 42 Skrevet 4. februar 2023 #26 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Pipaluk skrev (6 minutter siden): Her er bildet fra artikkelen. Dette kan vel ikke være riktig sted for en oksehai som angriper mennesker? Her ser det ut som om det bare er steiner. Neppe... Uten at jeg skal påstå verken det ene eller andre... Ikke at jeg er noen "spesialist", men oksehaier har vel neppe blitt laks (håper jeg) "illustrasjonsphÅto", tenker jeg... Endret 4. februar 2023 av AnonymBruker 42 1
Mezzosoprena Skrevet 4. februar 2023 #27 Skrevet 4. februar 2023 Herregud, nei den tanken har aldri slått meg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #28 Skrevet 4. februar 2023 Pipaluk skrev (1 time siden): Fordi du blir redd? Eller emosjonelt berørt? Jeg blir kvalm om jeg ser en orm i skogen. Det er noe kvalmt over måten den beveger seg på, uten armer og bein. Redd som faen. Og det er jo ikke orm en gang, ser søren meg bare ut som orm. Anonymkode: 482c5...c04 1
Andro Skrevet 4. februar 2023 #29 Skrevet 4. februar 2023 Er ikke redd for vann eller de som bor i vann. Ofrer det sjelden en tanke. Unntaket er at jeg går subbete i sanden der jeg er redd for at det kan være fjesing. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #30 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Veps, deretter kuer, er vel de dyrene som dreper flest mennesker i verden i løpet av et år. Så ville kommet meg til "utlandet" så fort som mulig i stedet for å bli i Norge som har mengder av disse dyrene. Anonymkode: 6c064...e99 Nope. Det er mygg og deretter flodhester. Mygg er jo ikke dyr men, dog. Anonymkode: db5c6...af2
Klossmajor Skrevet 5. februar 2023 #31 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nope. Det er mygg og deretter flodhester. Mygg er jo ikke dyr men, dog. Anonymkode: db5c6...af2 Insekter klassifiseres visst også som dyr. Mygg troner riktignok overlegent øverst på listen over dyrene som forårsaker flest dødsfall blant mennesker, men flodhester ser ut til å være et lite stykke ned på listen. Slanger og hunder dreper mange flere mennesker årlig.
Klossmajor Skrevet 5. februar 2023 #32 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er jo hai og spekkhoggere i Norge også da. Anonymkode: f29f0...3e1 Heldigvis står ikke vi mennesker på menyen til spekkhoggerne.
TLR Skrevet 5. februar 2023 #33 Skrevet 5. februar 2023 Pipaluk skrev (18 timer siden): Jeg vet at sjansen er nada og niks for at jeg skal bli drept av hai utlandet. Ikke driver jeg med surfing heller, svømmer heller ikke langt fra land. Likevel så kommer den ekle følelsen over meg hvis jeg vet at det har vært hai en eller annen gang i området. Det har vært tilfeller av hvithai i middelhavet. Det blir det ikke snakket så mye om, for å unngå at turistene svikter. Noen stygge haiangrep med dødelig utfall har det vært i Rødehavet. ( Sharm El Shark). Nå leste jeg om en seksten år gammel jente som hadde blitt drept av hai i en elv i Perth, da hun hoppet ut av båten for å svømme med noen delfiner. Har dere hai i tankene når dere planlegger destinasjonssteder? La oss si det sånn jeg svømmer ikke langt ut på dypet hvis jeg er i Syden selvom de innfødte sier at det ikke noe hai der.
TLR Skrevet 5. februar 2023 #34 Skrevet 5. februar 2023 Pipaluk skrev (18 timer siden): Jeg vet at sjansen er nada og niks for at jeg skal bli drept av hai utlandet. Ikke driver jeg med surfing heller, svømmer heller ikke langt fra land. Likevel så kommer den ekle følelsen over meg hvis jeg vet at det har vært hai en eller annen gang i området. Det har vært tilfeller av hvithai i middelhavet. Det blir det ikke snakket så mye om, for å unngå at turistene svikter. Noen stygge haiangrep med dødelig utfall har det vært i Rødehavet. ( Sharm El Shark). Nå leste jeg om en seksten år gammel jente som hadde blitt drept av hai i en elv i Perth, da hun hoppet ut av båten for å svømme med noen delfiner. Har dere hai i tankene når dere planlegger destinasjonssteder? Står det at det finnes hvithai i det landet jeg er på ferie så foretrekker jeg bassenget selvom det finnes fine korallrev og fine fisker 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #35 Skrevet 5. februar 2023 Pipaluk skrev (På 4.2.2023 den 8.55): Jeg vet at sjansen er nada og niks for at jeg skal bli drept av hai utlandet. Ikke driver jeg med surfing heller, svømmer heller ikke langt fra land. Likevel så kommer den ekle følelsen over meg hvis jeg vet at det har vært hai en eller annen gang i området. Det har vært tilfeller av hvithai i middelhavet. Det blir det ikke snakket så mye om, for å unngå at turistene svikter. Noen stygge haiangrep med dødelig utfall har det vært i Rødehavet. ( Sharm El Shark). Nå leste jeg om en seksten år gammel jente som hadde blitt drept av hai i en elv i Perth, da hun hoppet ut av båten for å svømme med noen delfiner. Har dere hai i tankene når dere planlegger destinasjonssteder? Nei, jeg har surfet på steder der det har vært hai og alligatorer. Anonymkode: bcd0b...1d2
Tradegy Skrevet 5. februar 2023 #36 Skrevet 5. februar 2023 Hadde vært reddere om jeg møtte en hai i Innlandet
Eva-Lena Skrevet 5. februar 2023 #37 Skrevet 5. februar 2023 Jeg har vært i Egypt og badet mye i havet. Plutselig en dag var det forbudt å bade. Da hadde de oppdaget hai farlig nær stranden. Det ble basseng resten av ferien. Jeg er mer redd for maneter egentlig. Så en del av de når jeg snorklet i Egypt. En idiot hadde kastet ut ett brød i vannet og da kom manetene i hopetall. Den dagen satt jeg uoffisiell ny verdensrekord i svømming. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #38 Skrevet 5. februar 2023 Ja. Når jeg har vært med båt på havet hvor man kan hoppe fra båten og bade så holder jeg meg på båten, for jeg får litt hetta av tanken på alt som kanskje kan være i vannet som man ikke ser så lett fra overflaten. Er sånn i ferskvann også, men er noe modigere der. På steder som er kjent for mye hai holder jeg meg heller enten på stranda eller basseng😅 Har sett noen dokumentarer om haier og skjønner at de har et ufortjent rykte på seg som slemme dyr. Men så er det ikke bare hai jeg ikke liker i havet. Anonymkode: ef429...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2023 #39 Skrevet 8. februar 2023 Aldri tenkt over det, nei. Er generelt veldig lite bekymret over farer i utlandet. Anonymkode: faa65...1d6
Gjest Ramona1970 Skrevet 8. februar 2023 #40 Skrevet 8. februar 2023 Klossmajor skrev (På 5.2.2023 den 12.02): Heldigvis står ikke vi mennesker på menyen til spekkhoggerne. Stemmer, man kjenner ikke til noe angrep på mennesker, heller ikke annen hval eller delfiner vil ha oss som mat. Men de er veldig nysgjerrige og interessert i oss av en eller annen grunn:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå