AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har en helt flott samboer som jeg er veldig glad i. Han vokste ikke opp mesteparten av tiden hos sin mor, men heller hos sin far og hos et ektepar som var gode venner av hans far. Jeg har møtt både faren hans og dette ekteparet flere ganger på kaffebesøk. De er svært hyggelige vanlige mennesker og virker interessert i meg og hvordan jeg har det også. Men... så er det min svigermor som helt fra starten fryste meg ut og var spydig. Jeg har fått høre alt mulig rart fra henne. Alt fra at jeg tydeligvis ikke kan å kjøre bil, at jeg bare kveler bilen, at gavene jeg kjøper til jul og bursdager er for små, at maten jeg lager er fæl og at oppskriftene mine er dårlige, at jeg har lagt på meg for mye, at jeg ikke tar godt nok vare på hunden min, at jeg sikkert ikke gir hunden min nok mat, at musikk smaken min er helt forferdelig og satanistisk, etc. Hun har også insinuert at min mor var utro mot min far og at dette sikkert var grunnen til at min far var mye sint i barndommen min. Hun spurte meg rett ut "er du sikker på at han faktisk er faren din da?" I tillegg så syns jeg det er så vanskelig å danne noe relasjon, fordi hun er så forferdelig grov og sint i språkbruken sin når hun prater med folk... Veldig mye bannskap og bruk av ord som er knyttet til kjønnsorganer og sex. F!ttmerr, f!tthøl, "sugetur", suging, baller og pung er ord som flyr ut av kjeften på min svigermor annethvert minutt kanskje. Og jeg syns det er vanskelig å holde noen vanlig voksen samtale når det er slik fordi i min familie snakker vi aldri sånn til hverandre. Men hun unnskylder dette med at hun "må jo snakke sånn" fordi hun er en guttemamma og da må man være "røff" og "snakke deres språk"... Hun har også snakket til meg om hvor viktig det er for henne å ikke være bare en mor, men en venn for sine barn. Og dette har hun prøvd å gjøre ved å tilby å kjøpe alkohol, snus og tobakk til sine barn mens de var mindreårige. En gang sa hun "jeg har en video som du MÅ se, men det er jo ikke noe som du ikke allerede har sett da" og viser meg en video av min samboer som sto med buksen og boxeren rundt knærne og kjønnsorganer ut, fordi han måtte urinere og var så overstadig beruset at han ikke visste han ble filmet slik. Fordi da hadde hun vært på festen og vært med å sponset alkohol.. Hun virket også veldig stolt over å vise den videoen til meg. I tillegg er hun også dum som et brød. En gang satt jeg med henne, min samboer og en av hans søsken da hun spurte "Altså ballene kan jo komme opp i magen på dere menn hvis de trekker seg opp igjen. Hvis dere drikker mye alkohol og det blir for mye i magen så det ikke er nok plass til mer, vil alkoholen begynne å renne ned inn i pungen da eller?" Min samboer sier at jeg ikke liker hans familie og ikke vil være sammen med dem. Og mener at vi bruker mer tid hos min familie. Og det gjør vi, men min familie behandler min samboer veldig bra og han sier det å selv at han kjenner mine besteforeldre bedre enn sine egne fordi der får han ikke kontakt. Og at min familie gir mer gaver til jul, kommer oftere på besøk hos oss (til tross for at de bor lengre unna enn hans familie) og at de oftere hjelper oss med ting eller tilbyr å hjelpe oss. Jeg prøver å få til så vi treffer de andre i familien hans slik som hans far og det ekteparet som var med å passet han i oppveksten en del.. Men det gjør meg fryktelig lei meg når han sier sånt, fordi jeg vil virkelig like hans familie. Men jeg syns det er så ubehagelig og vanskelig å være sammen med morsiden av familien hans når hans mor er sånn. I tillegg er det så mye grov språkbruk og kjefting som regel der... Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d8743...21e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en helt flott samboer som jeg er veldig glad i. Han vokste ikke opp mesteparten av tiden hos sin mor, men heller hos sin far og hos et ektepar som var gode venner av hans far. Jeg har møtt både faren hans og dette ekteparet flere ganger på kaffebesøk. De er svært hyggelige vanlige mennesker og virker interessert i meg og hvordan jeg har det også. Men... så er det min svigermor som helt fra starten fryste meg ut og var spydig. Jeg har fått høre alt mulig rart fra henne. Alt fra at jeg tydeligvis ikke kan å kjøre bil, at jeg bare kveler bilen, at gavene jeg kjøper til jul og bursdager er for små, at maten jeg lager er fæl og at oppskriftene mine er dårlige, at jeg har lagt på meg for mye, at jeg ikke tar godt nok vare på hunden min, at jeg sikkert ikke gir hunden min nok mat, at musikk smaken min er helt forferdelig og satanistisk, etc. Hun har også insinuert at min mor var utro mot min far og at dette sikkert var grunnen til at min far var mye sint i barndommen min. Hun spurte meg rett ut "er du sikker på at han faktisk er faren din da?" I tillegg så syns jeg det er så vanskelig å danne noe relasjon, fordi hun er så forferdelig grov og sint i språkbruken sin når hun prater med folk... Veldig mye bannskap og bruk av ord som er knyttet til kjønnsorganer og sex. F!ttmerr, f!tthøl, "sugetur", suging, baller og pung er ord som flyr ut av kjeften på min svigermor annethvert minutt kanskje. Og jeg syns det er vanskelig å holde noen vanlig voksen samtale når det er slik fordi i min familie snakker vi aldri sånn til hverandre. Men hun unnskylder dette med at hun "må jo snakke sånn" fordi hun er en guttemamma og da må man være "røff" og "snakke deres språk"... Hun har også snakket til meg om hvor viktig det er for henne å ikke være bare en mor, men en venn for sine barn. Og dette har hun prøvd å gjøre ved å tilby å kjøpe alkohol, snus og tobakk til sine barn mens de var mindreårige. En gang sa hun "jeg har en video som du MÅ se, men det er jo ikke noe som du ikke allerede har sett da" og viser meg en video av min samboer som sto med buksen og boxeren rundt knærne og kjønnsorganer ut, fordi han måtte urinere og var så overstadig beruset at han ikke visste han ble filmet slik. Fordi da hadde hun vært på festen og vært med å sponset alkohol.. Hun virket også veldig stolt over å vise den videoen til meg. I tillegg er hun også dum som et brød. En gang satt jeg med henne, min samboer og en av hans søsken da hun spurte "Altså ballene kan jo komme opp i magen på dere menn hvis de trekker seg opp igjen. Hvis dere drikker mye alkohol og det blir for mye i magen så det ikke er nok plass til mer, vil alkoholen begynne å renne ned inn i pungen da eller?" Min samboer sier at jeg ikke liker hans familie og ikke vil være sammen med dem. Og mener at vi bruker mer tid hos min familie. Og det gjør vi, men min familie behandler min samboer veldig bra og han sier det å selv at han kjenner mine besteforeldre bedre enn sine egne fordi der får han ikke kontakt. Og at min familie gir mer gaver til jul, kommer oftere på besøk hos oss (til tross for at de bor lengre unna enn hans familie) og at de oftere hjelper oss med ting eller tilbyr å hjelpe oss. Jeg prøver å få til så vi treffer de andre i familien hans slik som hans far og det ekteparet som var med å passet han i oppveksten en del.. Men det gjør meg fryktelig lei meg når han sier sånt, fordi jeg vil virkelig like hans familie. Men jeg syns det er så ubehagelig og vanskelig å være sammen med morsiden av familien hans når hans mor er sånn. I tillegg er det så mye grov språkbruk og kjefting som regel der... Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d8743...21e Du dropper å bruke tid på denne personen som behandler deg stygt. Det er vel en grunn til at han vokste opp et annet sted. Anonymkode: 4eda1...8f4 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Hun moren er jo helt tydelig ikke vel bevart. Jeg hadde nok forsøkt å lagt meg på hennes nivå fra start, uten ordbruken, og bare jattet med. Forsøkt å være hyggelig, men hatt korte besøk og forsøkt å holde meg til overfladiske temaet. Jeg hadde ikke hengt meg opp i det idiotiske hun sa, ville nok bare tenkt at hun ikke er helt "normal". Du må jo bare forklare han at du liker stort sett hele familien hans, men at moren hans sliter du litt med å komme overens med, at det kan være noe med energiene deres som ikke matcher, eller noe sånt... Men at du vil fortsette å gi det en sjanse. Kanskje du forstår henne bedre når dere har blitt bedre kjent... Du kan jo også fortelle han de tingene du reagerer på, slik du skriver det her. Om han selv ikke kan skjønne hvorfor du reagerer på dette og at dette kan gjøre det utfordrende for deg å komme overens med hans mor, så tror jeg at jeg hadde avsluttet forholdet eller rett og slett gitt opp å forsøke å få en bedre relasjon til hans mor. Hva synes han selv om denne videoen, sitt eget forhold til moren og hennes språkbruk? Anonymkode: f0533...eff 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun moren er jo helt tydelig ikke vel bevart. Jeg hadde nok forsøkt å lagt meg på hennes nivå fra start, uten ordbruken, og bare jattet med. Forsøkt å være hyggelig, men hatt korte besøk og forsøkt å holde meg til overfladiske temaet. Jeg hadde ikke hengt meg opp i det idiotiske hun sa, ville nok bare tenkt at hun ikke er helt "normal". Du må jo bare forklare han at du liker stort sett hele familien hans, men at moren hans sliter du litt med å komme overens med, at det kan være noe med energiene deres som ikke matcher, eller noe sånt... Men at du vil fortsette å gi det en sjanse. Kanskje du forstår henne bedre når dere har blitt bedre kjent... Du kan jo også fortelle han de tingene du reagerer på, slik du skriver det her. Om han selv ikke kan skjønne hvorfor du reagerer på dette og at dette kan gjøre det utfordrende for deg å komme overens med hans mor, så tror jeg at jeg hadde avsluttet forholdet eller rett og slett gitt opp å forsøke å få en bedre relasjon til hans mor. Hva synes han selv om denne videoen, sitt eget forhold til moren og hennes språkbruk? Anonymkode: f0533...eff Han skjønner at jeg syns det er vanskelig og at våre familier er vilt forskjellige, men jeg forstår jo at han ønsker at vi skal tilbringe litt tid med hans familie fordi de er jo familien hans tross alt. Han syns ikke det er noe gøy at hun tok den videoen av han, det har han fortalt meg at han syns er veldig ubehagelig og irriterer han. Han har et litt vanskelig forhold med henne tror jeg fordi han ikke vokste opp mest hos henne og fordi han mener at hun favoriserer hans søsken over han. Altså at han er den av ungene som hun bryr seg minst om. Når det kommer til språkbruk så jatter han litt med når han er med de, men ikke til et like ille nivå som de. Fordi "de er bare sånn" sier han. Ellers så bruker han ikke slik språkbruk. Ikke når han er med meg, med venner, sin far, eller min familie... Anonymkode: d8743...21e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 Hun er som hun er, hvorfor skal hun behandle deg annerledes. Og dette sier jeg med helt nøytral tone. Hun er tydeligvis en som gjør og sier det som passer henne - altså er hun dønn ærlig, med alle de konsekvenser og konflikter det får. Hun merker sikkert ar du setter opp en vegg mot henne (forståelig!) og det takler hun muligens med å kritisere deg. For å beskytte seg selv. Ingen liker å ta selvkritikk. Hun vil mao ikke endre seg. Om dere får barn sammen.... det kan bli temmelig kaotisk. Anonymkode: 834f1...b78 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun er som hun er, hvorfor skal hun behandle deg annerledes. Og dette sier jeg med helt nøytral tone. Hun er tydeligvis en som gjør og sier det som passer henne - altså er hun dønn ærlig, med alle de konsekvenser og konflikter det får. Hun merker sikkert ar du setter opp en vegg mot henne (forståelig!) og det takler hun muligens med å kritisere deg. For å beskytte seg selv. Ingen liker å ta selvkritikk. Hun vil mao ikke endre seg. Om dere får barn sammen.... det kan bli temmelig kaotisk. Anonymkode: 834f1...b78 Det er det jeg er redd for også. Fordi min samboer er en flott mann og jeg kan gjerne tenke meg å ha barn med han. (Han ønsker veldig sterkt å få barn) men det bekymrer meg tanken på å la min svigermor være rundt og passe på våre fremtidige barn. Jeg ønsker ikke at hun skal lære bort slik ordbruk til de eller at det skal skje de noe eller at de blir redde fordi det er så mye stygge ord og kjefting. Min svigermor har også sagt til meg at hun ikke ønsker å bli bestemor, fordi hvis man er bestemor er man blitt "en gammel kjerring". Min mor på den andre siden vet jeg hadde tatt godt vare på våre fremtidige barn om de hadde passet dem og fått de til å føle seg trygg. Min svigerfar er jo egentlig veldig hyggelig, men han har et lite problem med alkohol. Min samboer har sagt at min svigerfar hadde aldri kommet til å drukket om vi i fremtiden ber han om barnepass når vi får barn, men dette bekymrer meg også litt.... Min far er helt avholdsmann så her også føler jeg at min familie er tryggere for et barn.... Anonymkode: d8743...21e
AprilLudgate Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Bare for å få det tydelig inn: Hva sier samboeren din om hennes atferd? Om han unnskylder det og mener du skal omgås henne er han jo ikke veldig oppegående. Det er en grunn til at han ikke vokste opp der, men det virket ikke som han selv forstår det? 4
servitrise&suppe Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Jeg mener selv at jeg er både tolerant og ganske tålmodig med mennesker, men din svigermor hadde jeg ikke klart i fem minutter engang- hun høres helt grusom ut på alle måter. Helt forferdelig rett og slett. Jeg hadde aldri latt henne passe noen barn så mye som en time. Problemet er samboeren din og at han vil at dere begge skal være med hans familie. Jeg hadde ikke klart det, så hvis han ikke hadde forstått eller akseptert så hadde jeg faktisk gått. 1 1
Juniper Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 Har han vært i terapi og fått hjelp til å reflektere rundt forholdet til moren? Lært å sette grenser for henne? Hvis ikke, og hvis han ikke er villig til det, så anbefaler jeg deg å bryte med han og finne en annen som far til dine barn. Ingen kan noe for å være født inn i dysfunksjonelle familieforhold. Men om man ikke aktivt bearbeider det og jobber seg gjennom dritten vil man ubevisst kopiere oppførsel man opplevde som barn når man selv blir forelder. Jeg synes det er et rødt flagg at han i sitt hode har normalisert oppførselen hennes og er skuffa for st du ikke vil omgås henne. Et heftig rødt flagg! 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er det jeg er redd for også. Fordi min samboer er en flott mann og jeg kan gjerne tenke meg å ha barn med han. (Han ønsker veldig sterkt å få barn) men det bekymrer meg tanken på å la min svigermor være rundt og passe på våre fremtidige barn. Jeg ønsker ikke at hun skal lære bort slik ordbruk til de eller at det skal skje de noe eller at de blir redde fordi det er så mye stygge ord og kjefting. Min svigermor har også sagt til meg at hun ikke ønsker å bli bestemor, fordi hvis man er bestemor er man blitt "en gammel kjerring". Min mor på den andre siden vet jeg hadde tatt godt vare på våre fremtidige barn om de hadde passet dem og fått de til å føle seg trygg. Min svigerfar er jo egentlig veldig hyggelig, men han har et lite problem med alkohol. Min samboer har sagt at min svigerfar hadde aldri kommet til å drukket om vi i fremtiden ber han om barnepass når vi får barn, men dette bekymrer meg også litt.... Min far er helt avholdsmann så her også føler jeg at min familie er tryggere for et barn.... Anonymkode: d8743...21e Ikke stol på det der. Jeg fikk barn med en fyr som har foreldre som det. De klarer ikke å endre seg. Ville aldri drukket om han er barnepike, hvordan kan du noen gang være sikker på det? Vil du risikere det? Før dere får barn bør dere være helt på samme lag uten at samboeren din forsøker på noe som ikke føles greit. Rammer og regler rundt hans familie er enormt viktig. Jeg ble meldt til barnevernet av min svigermor som er samme ulla. Etter brudd manipulerte hun sin sønn til å hate meg. Han trodde på alt som ble lagt frem i bekymringsmeldingen. Heldigvis for meg så kunne jeg motbevise tingene hennes med meldinger. Det gikk i orden tilslutt, men det var tøft en periode. Så blir slike forhold slutt fordi man egentlig aldri var enige. Også skal han ha ansvaret for ungen annen hver helg eller mer. Da har du null kontroll på hva ungen både ser og hører. Tenk deg nøye om. Anonymkode: b77c9...85b 5
PM75 Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 Det er faktisk ingen grunn til at du skal akseptere å bli behandlet slik! Språkbruk er en ting, men stadig kritikk er noe annet. Og samboeren din har heller ingen grunn til å akseptere at noen fra hans familie behandler deg slik. Hvis han ikke innser det, så mener jeg helt ærlig at forholdet ikke vil være verdt det i lengden for din del. 1
Lille Ballerina Skrevet 5. februar 2023 #12 Skrevet 5. februar 2023 Og denne fyren m/familie på slep vil du ha en framtid med? Nice 🤓
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 Du MÅ ikke ha kontakt med denne kvinnen som har en litt unormal adferd. Du får si det som det er at hun bekymrer deg. Og at du ikke ønsker henne i ditt liv. Det kan nok hende han forstår at hans mor ikke er helt A4. Og at hun ikke bør ha ansvar for barn. Synes synd på de som har henne som sin mor. Du kan iallefall beskytte dine barn siden hun "bare" er farmor. Anonymkode: fb47b...54e
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #14 Skrevet 6. februar 2023 Når hun er direkte frekk mot deg, hva sier du eller samboeren din? Forsvarer han deg? Hvis ikke, ville jeg sagt fra at jeg ikke orker besøk om hun er frekk. At hun er grov i språket er én ting, men å si slemme ting til andre er ikke ok. Feks, sier hun "maten din smakte jævlig", så sier du "unnskyld meg, hva SA du nå?" Når hun gjentar kommentaren, sett hun på plass ved å si "syns du det er en hyggelig ting å si til noen som har laget mat til deg?" Enda bedre hvis det er samboeren din som spør. Og om hun prøver å bagatellisere det, si helt enkelt at du ikke ønsker å tilbringe tid med folk som ikke klarer å vise normal folkeskikk, så går dere/ber henne om å gå. Gjenta hver gang. Men du MÅ få med samboeren med på det. Si at du mer enn gjerne blir med på besøk, men hvis svigermor er frekk mot deg, så går dere med en gang. Anonymkode: de045...f98 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #15 Skrevet 6. februar 2023 jeg personlig ville ikke hatt ett forhold til svigermor hvis hun oppførte seg slik, og når barn kommer inn i bildet ville jeg aldri latt de møte dama heller. Hva sier din samboer? hva ønsker han for fremtiden? er dere enige? Ha heller mer med faren og den andre familien, men kutt moren ut helt, eller at bare samboer reiser dit. Anonymkode: c22b4...a3c 1
Carrot Skrevet 6. februar 2023 #16 Skrevet 6. februar 2023 Man kan velge sin partner men familien og bagasjen får man desverre med på kjøpet - er du OK med å leve resten av livet med hans bagasje, for den er som den er - det får du ikke endret... ?
Nymerïa Skrevet 6. februar 2023 #17 Skrevet 6. februar 2023 Hvis samboeren din ikke ser et problem med å utsette andre for moren sin så hadde jeg aldri i livet fått barn med han. Hvis noen i min familie hadde oppført seg som hans mor så hadde jeg vært så flau over personen at jeg ikke hadde vurdert en gang å ta med andre på besøk. Og i hvert fall ikke barn. 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #18 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 16.28): Jeg har en helt flott samboer som jeg er veldig glad i. Han vokste ikke opp mesteparten av tiden hos sin mor, men heller hos sin far og hos et ektepar som var gode venner av hans far. Jeg har møtt både faren hans og dette ekteparet flere ganger på kaffebesøk. De er svært hyggelige vanlige mennesker og virker interessert i meg og hvordan jeg har det også. Men... så er det min svigermor som helt fra starten fryste meg ut og var spydig. Jeg har fått høre alt mulig rart fra henne. Alt fra at jeg tydeligvis ikke kan å kjøre bil, at jeg bare kveler bilen, at gavene jeg kjøper til jul og bursdager er for små, at maten jeg lager er fæl og at oppskriftene mine er dårlige, at jeg har lagt på meg for mye, at jeg ikke tar godt nok vare på hunden min, at jeg sikkert ikke gir hunden min nok mat, at musikk smaken min er helt forferdelig og satanistisk, etc. Hun har også insinuert at min mor var utro mot min far og at dette sikkert var grunnen til at min far var mye sint i barndommen min. Hun spurte meg rett ut "er du sikker på at han faktisk er faren din da?" I tillegg så syns jeg det er så vanskelig å danne noe relasjon, fordi hun er så forferdelig grov og sint i språkbruken sin når hun prater med folk... Veldig mye bannskap og bruk av ord som er knyttet til kjønnsorganer og sex. F!ttmerr, f!tthøl, "sugetur", suging, baller og pung er ord som flyr ut av kjeften på min svigermor annethvert minutt kanskje. Og jeg syns det er vanskelig å holde noen vanlig voksen samtale når det er slik fordi i min familie snakker vi aldri sånn til hverandre. Men hun unnskylder dette med at hun "må jo snakke sånn" fordi hun er en guttemamma og da må man være "røff" og "snakke deres språk"... Hun har også snakket til meg om hvor viktig det er for henne å ikke være bare en mor, men en venn for sine barn. Og dette har hun prøvd å gjøre ved å tilby å kjøpe alkohol, snus og tobakk til sine barn mens de var mindreårige. En gang sa hun "jeg har en video som du MÅ se, men det er jo ikke noe som du ikke allerede har sett da" og viser meg en video av min samboer som sto med buksen og boxeren rundt knærne og kjønnsorganer ut, fordi han måtte urinere og var så overstadig beruset at han ikke visste han ble filmet slik. Fordi da hadde hun vært på festen og vært med å sponset alkohol.. Hun virket også veldig stolt over å vise den videoen til meg. I tillegg er hun også dum som et brød. En gang satt jeg med henne, min samboer og en av hans søsken da hun spurte "Altså ballene kan jo komme opp i magen på dere menn hvis de trekker seg opp igjen. Hvis dere drikker mye alkohol og det blir for mye i magen så det ikke er nok plass til mer, vil alkoholen begynne å renne ned inn i pungen da eller?" Min samboer sier at jeg ikke liker hans familie og ikke vil være sammen med dem. Og mener at vi bruker mer tid hos min familie. Og det gjør vi, men min familie behandler min samboer veldig bra og han sier det å selv at han kjenner mine besteforeldre bedre enn sine egne fordi der får han ikke kontakt. Og at min familie gir mer gaver til jul, kommer oftere på besøk hos oss (til tross for at de bor lengre unna enn hans familie) og at de oftere hjelper oss med ting eller tilbyr å hjelpe oss. Jeg prøver å få til så vi treffer de andre i familien hans slik som hans far og det ekteparet som var med å passet han i oppveksten en del.. Men det gjør meg fryktelig lei meg når han sier sånt, fordi jeg vil virkelig like hans familie. Men jeg syns det er så ubehagelig og vanskelig å være sammen med morsiden av familien hans når hans mor er sånn. I tillegg er det så mye grov språkbruk og kjefting som regel der... Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d8743...21e Hjelpe meg. Moren hans er jo rett og slett gal. Men du skriver ikke noe om at han reflekterer over det? Synes han at hun er normal, da? Min kjæreste har en far som ikke er "bra" Jeg har møtt han én gang, og fra første stund gjorde han det soleklart at jeg ikke var "god nok". Han var feks overhyggelig mot sønnen sin, og når han så på meg, så skalv han omtrent når han så vidt turte å stikke hånden ut for å hilse på meg. Han var ikke interessert i navnet mitt, men sa at "han stoler ikke på kvinner" Hele besøket handlet om å manipulere og tull og tøys. Det var ikke noe virkelighetsnært eller normalt ved han. Denne mannen er desverre så fjern i hodet at han har sin egen virkelighet, og det er trist for han fantaserer opp tull og tøys og stresser seg opp. Vi andre som kjenner til virkeligheten må forholde oss til den, og realitetsorientere og roe ned slike folk. For de er stresset og ikke som oss som vet hva som er sant og normalt. Det er mer synd på dem, enn det er oss som må forholde oss til drittslenging og beskyldninger. Men å ta avstand er absolutt lov. Det som du må gjøre når du har sånne folk rundt deg, er å ikke ta dem så veldig seriøst. Når svigermor fornærmer deg, le. Ta det som en spøk, ikke en sannhet. Husk at hun er ja, gal. Om hun sier at du er så fisefin, le. Haha den var god. Du kjenner deg best. Sier hun at du ikke er god nok, så le. Det er mer tull og tøys. Fryser hun deg ut så jaja, pytt pytt. Det er synd på henne. Folk må slutte å tolke virkeligheten ut ifra hvordan folk oppfører seg. Når hun viser deg ekle klipp, si "Jeg likte ikke det klippet. Sånt liker jeg ikke å se." Og når hun banner kan du si. "Jeg liker ikke banning" Og gå. Du må ikke nikke og smile og sitte å lide. Du er ikke et lite lam, du er en kraftkvinne, så si nei jeg vil ikke ha...nei jeg liker ikke det. Og når din kjæreste sier at du ikke liker moren hans, si at jeg liker henne, men jeg liker ikke banning og fornærmelser mot meg som person. Jeg liker når vi er hyggelige mot hverandre. Kommuniser og sett grenser. Anonymkode: bb512...1c3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #19 Skrevet 6. februar 2023 Lille Ballerina skrev (På 5.2.2023 den 11.20): Og denne fyren m/familie på slep vil du ha en framtid med? Nice 🤓 Ja skal man bare velge menn som har mentalt stabile foreldre da? Det er mange triste skjebner der ute da. Mine foreldre er ikke gode de heller. Så lenge man er realitetsorientert og respekterer hverandre og kjenner til hvor gærne foreldrene er, så går det jo. Også de med gærne foreldre finner seg partnere. Anonymkode: bb512...1c3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #20 Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 17.10): Det er det jeg er redd for også. Fordi min samboer er en flott mann og jeg kan gjerne tenke meg å ha barn med han. (Han ønsker veldig sterkt å få barn) men det bekymrer meg tanken på å la min svigermor være rundt og passe på våre fremtidige barn. Jeg ønsker ikke at hun skal lære bort slik ordbruk til de eller at det skal skje de noe eller at de blir redde fordi det er så mye stygge ord og kjefting. Min svigermor har også sagt til meg at hun ikke ønsker å bli bestemor, fordi hvis man er bestemor er man blitt "en gammel kjerring". Min mor på den andre siden vet jeg hadde tatt godt vare på våre fremtidige barn om de hadde passet dem og fått de til å føle seg trygg. Min svigerfar er jo egentlig veldig hyggelig, men han har et lite problem med alkohol. Min samboer har sagt at min svigerfar hadde aldri kommet til å drukket om vi i fremtiden ber han om barnepass når vi får barn, men dette bekymrer meg også litt.... Min far er helt avholdsmann så her også føler jeg at min familie er tryggere for et barn.... Anonymkode: d8743...21e Hvorfor skal hans mor passe deres barn, når hun knapt kunne ta vare på sitt eget barn egentlig? Hun skal ikke passe deres barn. Ferdig med det. Anonymkode: bb512...1c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå