Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar 2023 #21 Del Skrevet 6. februar 2023 Madelen, med trykk på den siste e'en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. februar 2023 #22 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 16.41): Jeg har alltid uttalt det som "mad-é-len", med enkel d og trykk på e. Men i det siste har jeg blitt kjent med en med dette navnet og hørt andre kalle henne både "mad-é-lein" og "mad-é-lein-e". Fikk meg til å tenke på at dette er et ganske forvirrende navn, både i uttale og med 2 stumme/overflødige bokstaver. Anonymkode: 53061...233 Millimani skrev (På 4.2.2023 den 20.45): Enten Madelein eller Madelén. Kommer an på hvordan hun uttaler det selv. En av mine tremenninger brukte Madelein som liten jente, men ble til Madelén når hun ble eldre. Jeg har aldri hørt hverken Madeleine med trykk på den første e-en eller Madelein. Uttales det siste med diftong? Made-læjn, liksom? Jeg har kun hørt Madelen eller Madelene, begge med trykk på e nummer 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. februar 2023 #23 Del Skrevet 7. februar 2023 Anonymus Notarius skrev (20 timer siden): Jeg har aldri hørt hverken Madeleine med trykk på den første e-en eller Madelein. Uttales det siste med diftong? Made-læjn, liksom? Jeg har kun hørt Madelen eller Madelene, begge med trykk på e nummer 2. Hadde ikke mye kontakt med henne som liten, og har det fortsatt ikke. Men har truffet henne og lekt med henne i barndommen, og vært på slektstreff i voksen alder. Men hun uttalte det Madelæjn ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #24 Del Skrevet 7. februar 2023 Det uttales Madelen, med trykk på siste stavelse. Det er feil å uttale diftongen. Anonymkode: 3cc6b...e59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 7. februar 2023 #25 Del Skrevet 7. februar 2023 Mædda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #26 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 15.59): Du kan ikke legge trykk på en konsonant. Anonymkode: 00f85...0d1 Hvis du er fra Østfold så kan du. 😆 Anonymkode: 04d3e...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå