AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #81 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er en enebolig, jeg en del av andre etasje. Har jeg sagt at jeg alltid er redd? Noen har lusket for å se inn stuevinduet nede. Jeg har bodd i Groruddalen også, aldri husredd. Bodd i ødemarka, aldri redd for innbrudd. ts Anonymkode: 348b9...2dd Groruddalen og ødemarka er ikke skumle. Alkiser og diverse, derimot... Anonymkode: ce352...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #82 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Groruddalen og ødemarka er ikke skumle. Alkiser og diverse, derimot... Anonymkode: ce352...c89 Er de skumle? Ikke skjær alle over en kam. ts Anonymkode: 348b9...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #83 Del Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Groruddalen og ødemarka er ikke skumle. Alkiser og diverse, derimot... Anonymkode: ce352...c89 Skumlere å bo i Groruddalen enn på Tynset, så får du finne årsaken selv 😀 Anonymkode: bace7...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #84 Del Skrevet 5. februar 2023 Det lureste du kan gjøre, TS, er å lage en synlig endring slik at dersom luskeren kommer tilbake så ser han at her er det noen hjemme. Så lag mange fotspor i innkjørselen, skru på ekstra utelys, flytt om på noen møbler i stuen e.l. Da ser han at det er noen hjemme og stikker av. Anonymkode: aaf25...d01 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #85 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det lureste du kan gjøre, TS, er å lage en synlig endring slik at dersom luskeren kommer tilbake så ser han at her er det noen hjemme. Så lag mange fotspor i innkjørselen, skru på ekstra utelys, flytt om på noen møbler i stuen e.l. Da ser han at det er noen hjemme og stikker av. Anonymkode: aaf25...d01 Dere snakker om hus. Hva med leiligheter? Anonymkode: ce352...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #86 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skumlere å bo i Groruddalen enn på Tynset, så får du finne årsaken selv 😀 Anonymkode: bace7...be1 Uenig med deg Anonymkode: ce352...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #87 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er de skumle? Ikke skjær alle over en kam. ts Anonymkode: 348b9...2dd Sier du det, ja....Jeg bruker tid på tråden din og du skal leke smart ass her? Ha det fint Anonymkode: ce352...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #88 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 15.43): Alarmen er tilknyttet vaktselskap, men føler meg ikke trygg når jeg er alene. Ser at noen har gått utenfor stua i natt, store avtrykk av sko. Hvor trygg er man når man har alarm? Det er Securitas. Anonymkode: 348b9...2dd Tryggere enn hvis man ikke har alarm... Anonymkode: e72f9...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2023 #89 Del Skrevet 6. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tryggere enn hvis man ikke har alarm... Anonymkode: e72f9...a0d Statistikk på det? Anonymkode: ce352...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #90 Del Skrevet 7. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Uenig med deg Anonymkode: ce352...c89 Må du jo få lov til 😀 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Statistikk på det? Anonymkode: ce352...c89 Det trenger en ikke. Hvis alarmen går, er det ingen som løper avgårde for å slippe å bli tatt? Du vet, bare det er en av tusen så er det tryggere med alarm… Lov til å tenke seg om før en «fyrer» løs og åpenbart skal «ta» alle på alt. Anonymkode: bace7...be1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2023 #91 Del Skrevet 7. februar 2023 On 2/4/2023 at 3:43 PM, AnonymBruker said: Alarmen er tilknyttet vaktselskap, men føler meg ikke trygg når jeg er alene. Ser at noen har gått utenfor stua i natt, store avtrykk av sko. Hvor trygg er man når man har alarm? Det er Securitas. Anonymkode: 348b9...2dd Jeg har et alarmsystem jeg har bygget selv (driver med elektro), og tenker at hvor effektive de ulike systemene er varierer. Om noen bryter seg inn hos meg når systemet er på, begynner lyset å blinke på tre kameraer (relativt kraftig, hvitt lys) - hvis det er mørkt, så skrur de seg på konstant full styrke. I tillegg lager de en tutelyd. De sender selvsagt også bilder til telefonen min, samt lagrer opptak av det de ser, både på minnekort og i sky. I tillegg har jeg en ca. 125 desibel alarm i gangen. Det er såpass høyt at det nærmer seg ubehagelig, og det tiltrekker seg soleklart oppmerksomhet. Så når tyven har kommet seg inn i gangen, står han badet i lys, med tuting her og der, samt sirene som uler så høyt at de fleste automatisk vil holde seg over ørene. Jeg tror det har en god effekt, men det prevantive i det hele er klistremerker som viser at huset er kameraovervåket døgnet rundt, tror jeg. Det andre vet tyvene tross alt ikke før de står i situasjonen. De kan jo forkle seg, men jeg tror de heller da går til naboen som ikke har alarm med kameraer. Inn her går det i hvert fall ikke an å komme uten å bli filmet fra flere vinkler. Anonymkode: 08765...211 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå