AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #61 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Boligalarm er i hovedsak forebyggende - vi har alarmmerker på alle vinduer, pluss et større ved husnummeret. I tillegg har vi grus i innkjørselen, dette er og forebyggende. Grus lager støy. Og som du også nevner - brannalarm. I tillegg til de 3 brannvarslerne som er i hus, har vi 2 stk ekstra tilknyttet alarmselskapet. Går disse av, rykker brannvesenet ut med én gang. Og igjen, som du også poengterte: alarmen varsler dersom ingen er hjemme. Et vennepar av familien fikk huset sitt totalrobba da de var på ferie. De kom hjem til helt tomt hus. Innbruddstyvene hadde kommet med flyttebil og tømt huset midt på lyse dagen. Ingen reagerte der og da, de trodde jo bare naboene skulle flytte... TS, bor du i bygård/blokk? Du kan be om skallsikring, men vet ikke om de kan ordne dette for folk i bygårder eller blokk. Anonymkode: 5eddb...bde Jeg leier i en enebolig på vestkanten, og jeg dro bort i går for å senke skuldrene, men skal hjem igjen i dag. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fordi folk ikke bryr seg om naboene sine. Har naboene aldri sett hvem som bor i det huset? Anonymkode: ce352...c89 Naboene, spesielt den ene følger litt med. Han har nøkler og tar seg av plenklipping osv., men på natta sover de jo og har soverommene på den andre siden av sitt hus. ts Anonymkode: 348b9...2dd
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #62 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er fordi folk ikke bryr seg om naboene sine. Har naboene aldri sett hvem som bor i det huset? Anonymkode: ce352...c89 Det hadde de sikkert, men vet ikke hvor ofte du pleier å stå å nistirre på naboens hus, jeg, men når åolitiet hentet inn informasjon fra vitner hadde de sett flere folk og en flyttebil. Hvem reagerer på noe sånt, med mindre man er kjempebuddies med naboene og vet om alt som foregår i livene deres? Innbrudd skjer skremmende ofte - bare se på den innbruddsbølgen som var i Drammen tidligere i vinter. Og det er bare det som kom frem i media, jeg bodde i Drammen og i vår lukkede nabogruppe var det fler som ba oss andre være obs for flere opplevde innbrudd, eller forsøk på innbrudd, typ at hus eller postkasse var blitt merket etc. Anonymkode: 5eddb...bde 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #63 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det hadde de sikkert, men vet ikke hvor ofte du pleier å stå å nistirre på naboens hus, jeg, men når åolitiet hentet inn informasjon fra vitner hadde de sett flere folk og en flyttebil. Hvem reagerer på noe sånt, med mindre man er kjempebuddies med naboene og vet om alt som foregår i livene deres? Innbrudd skjer skremmende ofte - bare se på den innbruddsbølgen som var i Drammen tidligere i vinter. Og det er bare det som kom frem i media, jeg bodde i Drammen og i vår lukkede nabogruppe var det fler som ba oss andre være obs for flere opplevde innbrudd, eller forsøk på innbrudd, typ at hus eller postkasse var blitt merket etc. Anonymkode: 5eddb...bde Skremmende ofte?? Noen her i tråden påstår jo at sjansen er skremmende liten. Hvem sto bak innbruddene i Drammen? Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #64 Skrevet 5. februar 2023 Jeg skjønner ikke hvor du vil hen med tråden. Ja det er tryggere med alarm, med tanke på avskrekkende, så kommer du med masse urelevant informasjon? Anonymkode: 3bfe0...fac
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #65 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skremmende ofte?? Noen her i tråden påstår jo at sjansen er skremmende liten. Hvem sto bak innbruddene i Drammen? Anonymkode: ce352...c89 Det vet jeg ikke, har flyttet, men det var mye i lokalmedia. Anonymkode: 5eddb...bde
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #66 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skremmende ofte?? Noen her i tråden påstår jo at sjansen er skremmende liten. Hvem sto bak innbruddene i Drammen? Anonymkode: ce352...c89 1102 grove tyveri fra bolig i 2021 og 2432 tyveri fra bolig i 2021. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/statistikk/anmeldte-lovbrudd-og-ofre Anonymkode: 57f85...836 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #67 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1102 grove tyveri fra bolig i 2021 og 2432 tyveri fra bolig i 2021. https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/statistikk/anmeldte-lovbrudd-og-ofre Anonymkode: 57f85...836 Fy faen 😯 Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #68 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fy faen 😯 Anonymkode: ce352...c89 ? Det er jo få tilfeller. Anonymkode: 57f85...836 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #69 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ? Det er jo få tilfeller. Anonymkode: 57f85...836 Få? Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #70 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Få? Anonymkode: ce352...c89 Ja, overraskende få når det 2,6 mill boligbygninger i Norge. Dvs. tyveri fra under 1 % av dem i 2021. Anonymkode: 57f85...836
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #71 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 16.30): Poenget er 1) alarmen varsler også når ingen er hjemme og kan ringe politiet 2) alarmen uler og tuter som et uvær, og forteller alle i mils omkrets at her foregår det noe skummelt 3) du har brannalarm også og 4) bare det at det står alarmmerker rundt omkring på huset gjør at normale tyver tenker seg om både to og tre ganger før de prøver å bryte seg inn. Anonymkode: 77e9e...db1 Og når Ts bor i tomannsbolig så vil ulende alarm vekke naboen som vil trolig komme og hjelpe til. Anonymkode: 943c1...0f1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #72 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 16.59): Har du vært hjemme ved installering/test av alarm? Du skal høre ekstremt dårlig hvis du ikke våkner av husalarm!! Jeg har husalarm av to grunner: merkingen ute, noe som gjør at det er mer sannsynlig at evt tyver går til naboen enn meg, og brannalarmen. Er det ingen som har tatt en snarvei over plenen din eller no da, og gått nær husveggen siden det er mindre snø der? Skjønner at det er ekkelt, men det er mest sannsynlig en full person på vei hjem fra byen, eller noen i nabolaget på utkikk etter hunden sin som har rømt. Alarmselskapet kommer ikke umiddelbart dersom alarmen utløses, men du våkner av at den går, ringer politiet, tyven rømmer i redsel for å bli oppdaget, alarmen din tar bilde av tyven. Anonymkode: 647f8...64f Ts troller, hun kan ikke ha alarm på ekte om hun ikke vet hvor høyt den uler. Man våkner. Og vekker naboen. Alle med alarm hvertfall de som bruker den på natten har utløst den ved en feil før, den uler høyt og vekterselskapet ringer raskt, jeg fant ikke mobilen og fikk ikke svart og da var vekteren allerede på døren for å sjekke at alt var ok for han var i området. Mulig flaks med så kort tid, men føltes trygt. Anonymkode: 943c1...0f1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #73 Skrevet 5. februar 2023 Er det tryggere å bo i en blokk eller et hus ved tanke på innbrudd? Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #74 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det tryggere å bo i en blokk eller et hus ved tanke på innbrudd? Anonymkode: ce352...c89 Har i alle fall ikke tro på at noen skal greie å ta seg inn vinduet hos meg i 27. etasje... Anonymkode: aee00...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #75 Skrevet 5. februar 2023 Her hvor jeg bor anser jeg slike alarmer som helt bortkastet. Bor 20 min fra sentrum, og naboene er også en del meter unna så de ville heller ikke hørt noe. Anonymkode: ff031...0f3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #76 Skrevet 5. februar 2023 Det er tydelig at du bor i et farlig nabolag når du er så redd for innbrudd. Du sier at du trives der, men det virker ikke som at du trives når du går rundt og er så engstelig. Så det beste du kan gjøre er å flytte. Det skal ikke være nødvendig å være redd i sitt eget hjem. Anonymkode: 7688f...daf
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #77 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, overraskende få når det 2,6 mill boligbygninger i Norge. Dvs. tyveri fra under 1 % av dem i 2021. Anonymkode: 57f85...836 Nærmere 0,1% faktisk Anonymkode: 85810...efa
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #78 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er tydelig at du bor i et farlig nabolag når du er så redd for innbrudd. Du sier at du trives der, men det virker ikke som at du trives når du går rundt og er så engstelig. Så det beste du kan gjøre er å flytte. Det skal ikke være nødvendig å være redd i sitt eget hjem. Anonymkode: 7688f...daf Man vet aldri hva slags naboer man får et annet sted Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #79 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og når Ts bor i tomannsbolig så vil ulende alarm vekke naboen som vil trolig komme og hjelpe til. Anonymkode: 943c1...0f1 Det er en enebolig, jeg en del av andre etasje. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er tydelig at du bor i et farlig nabolag når du er så redd for innbrudd. Du sier at du trives der, men det virker ikke som at du trives når du går rundt og er så engstelig. Så det beste du kan gjøre er å flytte. Det skal ikke være nødvendig å være redd i sitt eget hjem. Anonymkode: 7688f...daf Har jeg sagt at jeg alltid er redd? Noen har lusket for å se inn stuevinduet nede. AnonymBruker skrev (1 time siden): Man vet aldri hva slags naboer man får et annet sted Anonymkode: ce352...c89 Jeg har bodd i Groruddalen også, aldri husredd. Bodd i ødemarka, aldri redd for innbrudd. ts Anonymkode: 348b9...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #80 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en enebolig, jeg en del av andre etasje. Har jeg sagt at jeg alltid er redd? Noen har lusket for å se inn stuevinduet nede. Jeg har bodd i Groruddalen også, aldri husredd. Bodd i ødemarka, aldri redd for innbrudd. ts Anonymkode: 348b9...2dd Leier en del av andre etasje. Anonymkode: 348b9...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå