AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #21 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Feil. De går videre til et hus uten alarm. Anonymkode: 191e9...a1d Hvordan vet du det? Anonymkode: ce352...c89 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #22 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ingen har slått lens her. Jeg vet ikke hva alarmselskapet kan gjøre, vet bare at de kan bruke lang tid på å reagere. Og jeg oppdager kanskje ikke om noen bryter seg inn om jeg ligger i dyp søvn fordi jeg hører litt dårlig. Men det er ingenting av verdi i den delen av huset der jeg bor. Det kan likevel ikke innbruddstyver vite. En annen ting er at jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en taxisjåfør som virket direkte truende. Det var i november. Etter det har jeg ikke følt meg helt trygg. Han vet jo hvor jeg bor. Innrømmer at jeg er litt nevrotisk, men ekkelt med de sporene i nysnøen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Har du vært hjemme ved installering/test av alarm? Du skal høre ekstremt dårlig hvis du ikke våkner av husalarm!! Jeg har husalarm av to grunner: merkingen ute, noe som gjør at det er mer sannsynlig at evt tyver går til naboen enn meg, og brannalarmen. Er det ingen som har tatt en snarvei over plenen din eller no da, og gått nær husveggen siden det er mindre snø der? Skjønner at det er ekkelt, men det er mest sannsynlig en full person på vei hjem fra byen, eller noen i nabolaget på utkikk etter hunden sin som har rømt. Alarmselskapet kommer ikke umiddelbart dersom alarmen utløses, men du våkner av at den går, ringer politiet, tyven rømmer i redsel for å bli oppdaget, alarmen din tar bilde av tyven. Anonymkode: 647f8...64f 3
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. februar 2023 #23 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Ingen har slått lens her. Jeg vet ikke hva alarmselskapet kan gjøre, vet bare at de kan bruke lang tid på å reagere. Og jeg oppdager kanskje ikke om noen bryter seg inn om jeg ligger i dyp søvn fordi jeg hører litt dårlig. Men det er ingenting av verdi i den delen av huset der jeg bor. Det kan likevel ikke innbruddstyver vite. En annen ting er at jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en taxisjåfør som virket direkte truende. Det var i november. Etter det har jeg ikke følt meg helt trygg. Han vet jo hvor jeg bor. Innrømmer at jeg er litt nevrotisk, men ekkelt med de sporene i nysnøen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Hvorfor bor du et sted du ikke føler deg trygg? Når du leier kan du enkelt pakke sakene og flytte.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #24 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har alarm, men har den aldri på. Har kun alarm pga brannalarmbiten. Anonymkode: 9d445...425 Samme her! Innbruddsalarmen er med på kjøpet. Vi har det pga. vi har hunder. Det hadde vært så fælt hvis det begynte å brenne mens hundene var hjemme alene og ingen ble varslet. Hadde vi hatt vanlig enkel røykvarsler så hadde jo vi våkna om det var på natta, mens på dagtid hadde den bare ult og gjort hundene gale. Anonymkode: faebc...f9d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #25 Skrevet 4. februar 2023 Meg hjem fra nach i en annen bydel enn der jeg bor. «Er det ikke der Bjarne bor?? Vi stikker opp å verandaen for å se om han er våken». Går opp på verandaen, kikker inn, oppdager at det ikke ligner på leiligheta til Bjarne. Kanskje Bjarne har flytta? Sjangler hjem… Anonymkode: 647f8...64f 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #26 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvordan vet du det? Anonymkode: ce352...c89 Du kan jo google det om du gidder. Anonymkode: 191e9...a1d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #27 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kan jo google det om du gidder. Anonymkode: 191e9...a1d Nei Anonymkode: ce352...c89
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #28 Skrevet 4. februar 2023 Altså, vil noen inn så kommer de jo inn. Fordelen med alarm er jo at det blir varslet med en gang. Anonymkode: ee6c5...962 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #29 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, vil noen inn så kommer de jo inn. Fordelen med alarm er jo at det blir varslet med en gang. Anonymkode: ee6c5...962 Og hva hjelper det? Anonymkode: ce352...c89 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #30 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hva hjelper det? Anonymkode: ce352...c89 Bedre å våkne av at noen går inn døra, enn av at de lener seg over deg i senga Anonymkode: 647f8...64f 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #31 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen har slått lens her. Jeg vet ikke hva alarmselskapet kan gjøre, vet bare at de kan bruke lang tid på å reagere. Og jeg oppdager kanskje ikke om noen bryter seg inn om jeg ligger i dyp søvn fordi jeg hører litt dårlig. Men det er ingenting av verdi i den delen av huset der jeg bor. Det kan likevel ikke innbruddstyver vite. En annen ting er at jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en taxisjåfør som virket direkte truende. Det var i november. Etter det har jeg ikke følt meg helt trygg. Han vet jo hvor jeg bor. Innrømmer at jeg er litt nevrotisk, men ekkelt med de sporene i nysnøen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Jeg tror det største problemet ditt ligger her... Anonymkode: aee00...1b8 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #32 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vært hjemme ved installering/test av alarm? Du skal høre ekstremt dårlig hvis du ikke våkner av husalarm!! Jeg har husalarm av to grunner: merkingen ute, noe som gjør at det er mer sannsynlig at evt tyver går til naboen enn meg, og brannalarmen. Er det ingen som har tatt en snarvei over plenen din eller no da, og gått nær husveggen siden det er mindre snø der? Skjønner at det er ekkelt, men det er mest sannsynlig en full person på vei hjem fra byen, eller noen i nabolaget på utkikk etter hunden sin som har rømt. Alarmselskapet kommer ikke umiddelbart dersom alarmen utløses, men du våkner av at den går, ringer politiet, tyven rømmer i redsel for å bli oppdaget, alarmen din tar bilde av tyven. Anonymkode: 647f8...64f Ja, alarmen gikk en gang og jeg hørte ikke noe, men den ble slått av ganske raskt av huseier. Det er ikke noen som har tatt en snarvei. Hen har gått forbi stuevinduet og snudd. Tror ikke det er noen som kom full hjem fra byen. Dette er en blindvei og langt til utesteder. Hvis hunden til noen hadde rømt ville de sett etter spor i nysnøen. Dessverre er det ikke sikkert jeg våkner. Anonym Brukar0 skrev (41 minutter siden): Hvorfor bor du et sted du ikke føler deg trygg? Når du leier kan du enkelt pakke sakene og flytte. Det er ikke så enkelt. Jeg trives her, og hvor lett er det å finne en grei bolig til en overkommelig pris i Oslo? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, vil noen inn så kommer de jo inn. Fordelen med alarm er jo at det blir varslet med en gang. Anonymkode: ee6c5...962 Det vet jeg. Men Securitas kan bruke opp til en halv time før de kommer. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hva hjelper det? Anonymkode: ce352...c89 Det hjelper ikke så mye hvis jeg ikke våkner og får ringt politiet. Det er sånne flortynne gardiner i stua. Kanskje jeg skal dra de for i kveld. Heldigvis skal jeg ikke være alene her så lenge mer. Kanskje jeg pakker en sekk og drar bort i kveld og overnatter et annet sted. Men jeg liker ikke å agere på frykten. ts Anonymkode: 348b9...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #33 Skrevet 4. februar 2023 Unnskyld at jeg sier det, men det er ganske tydelig at det ikke er alarmen som er problemet her, men din irrasjonelle frykt. Får du hjelp? Hvis ikke burde du oppsøke den, jo før jo heller (siden det dessverre kan ta litt tid). Anonymkode: 77e9e...db1 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #34 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Unnskyld at jeg sier det, men det er ganske tydelig at det ikke er alarmen som er problemet her, men din irrasjonelle frykt. Får du hjelp? Hvis ikke burde du oppsøke den, jo før jo heller (siden det dessverre kan ta litt tid). Anonymkode: 77e9e...db1 Hvorfor er frykten irrasjonell? Anonymkode: ce352...c89 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 4. februar 2023 #35 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er ikke så enkelt. Jeg trives her, og hvor lett er det å finne en grei bolig til en overkommelig pris i Oslo? Anonymkode: 348b9...2dd Da får du vel bare sitte der og være redd da 🤷♀️ Eller få hjelp med den irrasjonelle frykten din.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #36 Skrevet 4. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge du bruker alarmen og har dekket det meste av kriker og kroker i boligen, så kan du føle deg trygg på at det kommer en sexy mann i uniform skulle noe alvorlig skje Anonymkode: 0c71c...ad1 Sexy å sexy… sist gang de kom etter at alarmen vår gikk ved en feil så var det en smellfeit liten skallet mann som såvidt passet i uniformen. Anonymkode: 51cd7...fff 3
Rotemor Skrevet 4. februar 2023 #37 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingen har slått lens her. Jeg vet ikke hva alarmselskapet kan gjøre, vet bare at de kan bruke lang tid på å reagere. Og jeg oppdager kanskje ikke om noen bryter seg inn om jeg ligger i dyp søvn fordi jeg hører litt dårlig. Men det er ingenting av verdi i den delen av huset der jeg bor. Det kan likevel ikke innbruddstyver vite. En annen ting er at jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en taxisjåfør som virket direkte truende. Det var i november. Etter det har jeg ikke følt meg helt trygg. Han vet jo hvor jeg bor. Innrømmer at jeg er litt nevrotisk, men ekkelt med de sporene i nysnøen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Det bekfrefter min tese om at med har 0 funksjon.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #38 Skrevet 4. februar 2023 Hadde skaffet gardiner, så ingen kan se inn til deg. Anonymkode: b3aec...1ac 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #39 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er frykten irrasjonell? Anonymkode: ce352...c89 Fordi sannsynligheten for å oppleve innbrudd i det hele tatt er ganske lav. Og om vi legger til den avskrekkende effekten av en alarm blir den enda mindre. For ikke å snakke om sannsynligheten for at noen er så oppsatt på å komme seg inn akkurat hos TS at de tar i bruk avansert teknologi for å sette alarmen ut av spill. TS er altså så engstelig at hun (?) seriøst vurderer å pakke en sekk for å sove et annet sted i natt. Samtidig vil hun ikke flytte, siden hun trives så godt i leiligheten. Ser du noe som helst som likner rasjonalitet her? Anonymkode: 77e9e...db1 9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #40 Skrevet 4. februar 2023 Rotemor skrev (19 minutter siden): Det bekfrefter min tese om at med har 0 funksjon. Nei. Anonymkode: 77e9e...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå