AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Del Skrevet 4. februar 2023 Alarmen er tilknyttet vaktselskap, men føler meg ikke trygg når jeg er alene. Ser at noen har gått utenfor stua i natt, store avtrykk av sko. Hvor trygg er man når man har alarm? Det er Securitas. Anonymkode: 348b9...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alarmen er tilknyttet vaktselskap, men føler meg ikke trygg når jeg er alene. Ser at noen har gått utenfor stua i natt, store avtrykk av sko. Hvor trygg er man når man har alarm? Det er Securitas. Anonymkode: 348b9...2dd Bor sentralt i Oslo. Naboene har innsyn, men de sover jo på natta. ts Anonymkode: 348b9...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Del Skrevet 4. februar 2023 Så lenge du bruker alarmen og har dekket det meste av kriker og kroker i boligen, så kan du føle deg trygg på at det kommer en sexy mann i uniform skulle noe alvorlig skje Anonymkode: 0c71c...ad1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så lenge du bruker alarmen og har dekket det meste av kriker og kroker i boligen, så kan du føle deg trygg på at det kommer en sexy mann i uniform skulle noe alvorlig skje Anonymkode: 0c71c...ad1 Har hørt skrekkhistorier om at det kan ta tid før de kommer, og at enkelte er så avanserte at de kan koble ut alarmen. ts Anonymkode: 348b9...2dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Del Skrevet 4. februar 2023 Det er trygt. Anonymkode: 57f85...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Del Skrevet 4. februar 2023 Det er i alle fall mye tryggere enn å ikke ha alarm. Anonymkode: 77e9e...db1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har hørt skrekkhistorier om at det kan ta tid før de kommer, og at enkelte er så avanserte at de kan koble ut alarmen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Men hvorfor skulle de legge så mye inn satse i bryte seg inn med deg? Vanlig kriminell unngår boliger som har alarm, trygger før dem ta de uten. Anonymkode: b0d8f...903 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har hørt skrekkhistorier om at det kan ta tid før de kommer, og at enkelte er så avanserte at de kan koble ut alarmen. ts Anonymkode: 348b9...2dd Det har faktisk ikke så veldig mye å si hva som er teknisk mulig. Fakta er at et hus med alarm automatisk blir mye mindre interessant å bryte seg inn i. Da går de heller videre til en nabo som ikke har alarm. Anonymkode: 77e9e...db1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor skulle de legge så mye inn satse i bryte seg inn med deg? Vanlig kriminell unngår boliger som har alarm, trygger før dem ta de uten. Anonymkode: b0d8f...903 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har faktisk ikke så veldig mye å si hva som er teknisk mulig. Fakta er at et hus med alarm automatisk blir mye mindre interessant å bryte seg inn i. Da går de heller videre til en nabo som ikke har alarm. Anonymkode: 77e9e...db1 Uenig. Hvis folk har alarm, tenker kjeltringene sikkert at det er noe å hente i dette huset. Anonymkode: ce352...c89 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor skulle de legge så mye inn satse i bryte seg inn med deg? Vanlig kriminell unngår boliger som har alarm, trygger før dem ta de uten. Anonymkode: b0d8f...903 Det er mye verdifull kunst her. Jeg leier og bor i andre etasje, og når jeg er alene må jeg passe på å slukke lys av og på nede. Hvorfor skulle noen gå utenfor på plenen uten mål og mening? ts Anonymkode: 348b9...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uenig. Hvis folk har alarm, tenker kjeltringene sikkert at det er noe å hente i dette huset. Anonymkode: ce352...c89 Kanskje før i tiden, når alarmer var litt mindre vanlig (og ganske mye dyrere). Nå for tiden har gud og hvermann alarm, selv jeg. Og her skal jeg love deg det ikke er store verdier å hente. Anonymkode: 77e9e...db1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje før i tiden, når alarmer var litt mindre vanlig (og ganske mye dyrere). Nå for tiden har gud og hvermann alarm, selv jeg. Og her skal jeg love deg det ikke er store verdier å hente. Anonymkode: 77e9e...db1 Men jeg bor i et rikmannsstrøk på vestkanten. Det oser millionærer her. Jeg leier da, som tidligere sagt. ts Anonymkode: 348b9...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er mye verdifull kunst her. Jeg leier og bor i andre etasje, og når jeg er alene må jeg passe på å slukke lys av og på nede. Hvorfor skulle noen gå utenfor på plenen uten mål og mening? ts Anonymkode: 348b9...2dd Det er jo fullt mulig at noen vurderte å bryte seg inn, men så alarmmerkene og ombestemte seg? Eller så var det noen som var nysgjerrig, eller noen som så etter en usjenert plass å slå lens. Anonymkode: 77e9e...db1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 4. februar 2023 #14 Del Skrevet 4. februar 2023 Boligalarm anser jeg som bortkastede penger. H is noen prøver å bryte seg inn (som det er en uhyre liten sjans for) så er det politiet du vil ringe. Ikke omveien gjennom vaktselskapet. Hva er det vel man tror de skal gjøre?? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #15 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men jeg bor i et rikmannsstrøk på vestkanten. Det oser millionærer her. Jeg leier da, som tidligere sagt. ts Anonymkode: 348b9...2dd Det betyr fremdeles ikke at hus med alarm blir ekstra interessante, slik en annen AB påsto. Anonymkode: 77e9e...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #16 Del Skrevet 4. februar 2023 Rotemor skrev (Akkurat nå): Boligalarm anser jeg som bortkastede penger. H is noen prøver å bryte seg inn (som det er en uhyre liten sjans for) så er det politiet du vil ringe. Ikke omveien gjennom vaktselskapet. Hva er det vel man tror de skal gjøre?? Poenget er 1) alarmen varsler også når ingen er hjemme og kan ringe politiet 2) alarmen uler og tuter som et uvær, og forteller alle i mils omkrets at her foregår det noe skummelt 3) du har brannalarm også og 4) bare det at det står alarmmerker rundt omkring på huset gjør at normale tyver tenker seg om både to og tre ganger før de prøver å bryte seg inn. Anonymkode: 77e9e...db1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 4. februar 2023 #17 Del Skrevet 4. februar 2023 Etter å ha sett denne episoden på tv 2 hjelper deg, tenkte jeg at boligalarm er fullstendig bortkastede penger. Ett sv selskapene brukte over en halvtime før vekteren var ved huset, da er skaden allerede skjedd. https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-hjelper-deg/lover-respons-pa-sekunder-ventetiden-sjokkerer/14203255/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #18 Del Skrevet 4. februar 2023 Jeg har alarm, men har den aldri på. Har kun alarm pga brannalarmbiten. Anonymkode: 9d445...425 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #19 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo fullt mulig at noen vurderte å bryte seg inn, men så alarmmerkene og ombestemte seg? Eller så var det noen som var nysgjerrig, eller noen som så etter en usjenert plass å slå lens. Anonymkode: 77e9e...db1 Ingen har slått lens her. Rotemor skrev (1 minutt siden): Boligalarm anser jeg som bortkastede penger. H is noen prøver å bryte seg inn (som det er en uhyre liten sjans for) så er det politiet du vil ringe. Ikke omveien gjennom vaktselskapet. Hva er det vel man tror de skal gjøre?? Jeg vet ikke hva alarmselskapet kan gjøre, vet bare at de kan bruke lang tid på å reagere. Og jeg oppdager kanskje ikke om noen bryter seg inn om jeg ligger i dyp søvn fordi jeg hører litt dårlig. Men det er ingenting av verdi i den delen av huset der jeg bor. Det kan likevel ikke innbruddstyver vite. En annen ting er at jeg hadde en ubehagelig opplevelse med en taxisjåfør som virket direkte truende. Det var i november. Etter det har jeg ikke følt meg helt trygg. Han vet jo hvor jeg bor. Innrømmer at jeg er litt nevrotisk, men ekkelt med de sporene i nysnøen. ts Anonymkode: 348b9...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #20 Del Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Uenig. Hvis folk har alarm, tenker kjeltringene sikkert at det er noe å hente i dette huset. Anonymkode: ce352...c89 Feil. De går videre til et hus uten alarm. Anonymkode: 191e9...a1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå