AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Jeg får ikke gjort nytte for meg nokk. Jeg tenker at så lenge noen lider mer eller er mer slitne så må jeg også stå på til jeg besvimer. Jeg er redd for å ha fri. I morgen er det søndag….. Jeg føler jeg må hjelpe folk å montere ting, rydde søppel, ikke forbruke mye osv. så blir jeg kvalm av alle som ikke gidder. Som ikke gidder ta vare på miljøet, som forbruker unødvendig mye og som bare er late. Anonymkode: dc79b...136 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får ikke gjort nytte for meg nokk. Jeg tenker at så lenge noen lider mer eller er mer slitne så må jeg også stå på til jeg besvimer. Jeg er redd for å ha fri. I morgen er det søndag….. Jeg føler jeg må hjelpe folk å montere ting, rydde søppel, ikke forbruke mye osv. så blir jeg kvalm av alle som ikke gidder. Som ikke gidder ta vare på miljøet, som forbruker unødvendig mye og som bare er late. Anonymkode: dc79b...136 Skjønner i prinsipp hva du mener. Jeg har også følt at jeg må "forsvare min eksistens" på denne jorda, og har plikt til å sortere avfall, hjelpe andre etc. Men som du sier kan det bikke over med slike tanker, på samme måte som noen tror på helt andre tanker. Men hva er tanker egentlig? Kanskje det er som en radio, du styrer ikke hva som kommer - men du trenger kanskje heller ikke tro på alt som sies? Anonymkode: d6339...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Jeg er enig med AB ovenfor her. Det jeg har måttet lære i behandling er noe som egentlig er helt åpenbart, andre skal ha det bra, men jeg skal også ha det bra selv. Hver gang jeg gjør noe for andre så må jeg ta meg selv med i beregningen. Er dette bra for meg og? Hvis ikke, hvordan kan det bli bra for meg? Snakker du med noen om tvangstankene dine TS? Anonymkode: a16ff...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Men har du ikke hørt "ingen kan redde alle, men alle kan redde noen"? Ingen kan forandre verden alene. Men alle kan gjøre litt. Det er også noe med dette å sette på egen oksygenmaske først, før du hjelper andre. HVOR mye nytte kan du gjøre hvis du blir utbrent? Ingen. Hva godt gjør det om du kjører deg selv i grøfta så du ikke får gjort noenting? Og sist: Du er også noen. Du er en av alle, du burde også bli tatt vare på. Anonymkode: b3719...086 1 1
_popcorn_ Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 Ryddet for latterliggjøring og svar til det. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå