Gå til innhold

Gjeldsordning og ekstra penger

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, kontakt namsfogden for videre veiledning.

Anonymkode: 1b3f5...10b

Engangsutbetaling er jo skattefritt, mnd utbetalinger er det skatt på. Er det ikke slik?

Skrevet
Sommerflørt skrev (10 minutter siden):

Engangsutbetaling er jo skattefritt, mnd utbetalinger er det skatt på. Er det ikke slik?

Handler ikke om skatt dette da, men hvilke midler som skal tilfalle kreditorer. 

Anonymkode: 54818...c3c

Skrevet

Hørt om folk som har unnlatt å melde om feks. etterbetaling fra nav osv. som har mistet gjeldsorning selvom de hadde underskudd i livsoppholdet. Så vill definitivt meldt fra, kjipt å få gjeldsordning nullet ut, det er garantert dyrere 

Så hvis det er snakk om ufør,ulykke,sykdom osv. ville definitivt meldt ifra

Anonymkode: 2ea55...fb2

Skrevet
Sommerflørt skrev (3 timer siden):

Skatt spiller ingen rolle. Personen har hatt en vesentlig økonomisk endring som må meldes inn.

Anonymkode: 1b3f5...10b

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hørt om folk som har unnlatt å melde om feks. etterbetaling fra nav osv. som har mistet gjeldsorning selvom de hadde underskudd i livsoppholdet. Så vill definitivt meldt fra, kjipt å få gjeldsordning nullet ut, det er garantert dyrere 

Så hvis det er snakk om ufør,ulykke,sykdom osv. ville definitivt meldt ifra

Anonymkode: 2ea55...fb2

Selvsagt må man melde ifra. Spørsmålet mitt var derimot om dette registreres noe sted eller om det bare blir på min konto og den er jo ikke overvåket? Etterbetalinger på ufør o.l vil jo registreres som inntekt og komme frem på skattemeldingen som økt inntekt. 

Skrevet
Sommerflørt skrev (3 timer siden):

Selvsagt må man melde ifra. Spørsmålet mitt var derimot om dette registreres noe sted eller om det bare blir på min konto og den er jo ikke overvåket? Etterbetalinger på ufør o.l vil jo registreres som inntekt og komme frem på skattemeldingen som økt inntekt. 

Uføreforsikring/pensjon fra forbund du lurer på?

Det registreres jo, og differansieres som skattbar eller ikke skattbar ytelse. Du får vel årsoppgave fra forbundet ditt, for å sjekke mot ligningen? Hvis du logger inn på A-meldingen på skatteetaten vil jeg også tro det er rapportert inn der. 

Anonymkode: 54818...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...