Gå til innhold

Når bytta du SSRI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går snart inn i 4 uka med SSRI (cipralex, byttepreparatatet). Har fortsatt mye indre urolighet, men hjelper mot panikkanfall på natta. Har MYE løs mage og den rumler høyt hele dagen. Vil egentlig ikke opp i dose, er redd for å bli trøtt og sløv. Er henvist til DPS og er sikker på at jeg har ptsd eller ADHD eller begge deler (symptombildet mitt er kliss likt).

Må jeg vente rundt 4 uker til for å se om disse tablettene hjelper? Har lest om Wellbutrin men har ikke drøftet med lege enda. 

Anonymkode: a506c...2b1

Ryddet for medisindosering. _popcorn_, adm

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Går snart inn i 4 uka med SSRI (cipralex, byttepreparatatet). Har fortsatt mye indre urolighet, men hjelper mot panikkanfall på natta. Har MYE løs mage og den rumler høyt hele dagen. Vil egentlig ikke opp i dose, er redd for å bli trøtt og sløv. Er henvist til DPS og er sikker på at jeg har ptsd eller ADHD eller begge deler (symptombildet mitt er kliss likt).

Må jeg vente rundt 4 uker til for å se om disse tablettene hjelper? Har lest om Wellbutrin men har ikke drøftet med lege enda. 

Mulig du må vente litt til for å avgjøre om dette er de beste for deg. Unngå for mye fiber hvis magen er løs. Husk å trene/gå turer. Hjelper også på psyken. Evt mindfullness. 

Anonymkode: 92f10...d2e

Ryddet for sitering av ryddet innhold. _popcorn_, adm

Skrevet

Ifølge psykiateren min må man gå på noe i seks uker før man kan si om det har virkning eller ikke.

Anonymkode: 759f9...576

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har veldig plagsomme bivirkninger så kan du selvfølgelig snakke med legen om det. Min søster fikk lov til å bytte da hun ble ekstremt svimmel av de hun fikk i starten, men det er jo forskjell på å løpe litt ekstra på do og å ikke kunne stå oppreist.

Anonymkode: 6647a...b59

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du har veldig plagsomme bivirkninger så kan du selvfølgelig snakke med legen om det. Min søster fikk lov til å bytte da hun ble ekstremt svimmel av de hun fikk i starten, men det er jo forskjell på å løpe litt ekstra på do og å ikke kunne stå oppreist.

Føler ikke bivirkningene er så ille, men heller synes jeg ikke de hjelper så mye. TS

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Føler ikke bivirkningene er så ille, men heller synes jeg ikke de hjelper så mye. TS

Kan hende du må trappe opp? Men det finner du ut av sammen med legen din.

Skrevet

Ryddet og delryddet for medisindosering. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...