Madame Butterfly Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 https://www.elbil24.no/nyheter/blir-enda-dyrere/78371842 Jeg mener det er for voldsomt, det er ikke samsvar mellom forbrytelse og straff. Et lite hjertesukk.
yamask Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Madame Butterfly skrev (5 minutter siden): https://www.elbil24.no/nyheter/blir-enda-dyrere/78371842 Jeg mener det er for voldsomt, det er ikke samsvar mellom forbrytelse og straff. Et lite hjertesukk. Jeg er litt uenig. Det er i utgangspunktet ganske lett å forholde seg til trafikkreglene. Mobilbruk bak rattet kan føre til dødsulykker, det samme kan for høy hastighet, kjøring på rødt lys og lav avstand til bilen foran. Om høyere bøter hjelper vet jeg ikke, men jeg syns ikke dette er verste stedet å hente inn penger. Jeg kjører mye bil pga bor langt uti helvete, og opplever støtt ekle hendelser fordi andre sjåfører ikke følger med på det de driver med. Er ikke ufeilbarlig selv, men har aldri fått bot eller prikk. Endret 4. februar 2023 av yamask
Madame Butterfly Skrevet 4. februar 2023 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2023 Tenker at man skal være aktsom i trafikken, og at den standarden gjelder 100%. Jeg har handsfree, men har hatt mobil lenger, jeg har også hatt lappen lenger enn jeg har hatt mobil. Det er ulik mobil bruk, det er annerledes å sende SMS, enn å svare et anrop. Det er annerledes å skrive en SMS, enn å lese. Når det gjelder fart, er det annerledes å komme inn i 50 sonen i 60, enn å kjøre i 60 gjennom hele. Av og til kan det være greit å kjøre forbi i høyre felt om trafikkbildet tilsier at venstrefeltet er veldig tregt. Aktsom skal man være.
Taluno Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Madame Butterfly skrev (33 minutter siden): Tenker at man skal være aktsom i trafikken, og at den standarden gjelder 100%. Jeg har handsfree, men har hatt mobil lenger, jeg har også hatt lappen lenger enn jeg har hatt mobil. Det er ulik mobil bruk, det er annerledes å sende SMS, enn å svare et anrop. Det er annerledes å skrive en SMS, enn å lese. Når det gjelder fart, er det annerledes å komme inn i 50 sonen i 60, enn å kjøre i 60 gjennom hele. Av og til kan det være greit å kjøre forbi i høyre felt om trafikkbildet tilsier at venstrefeltet er veldig tregt. Aktsom skal man være. Hvordan ser du for deg at politet skal vurdere om mobilbruken kunne ført til ulykke? De ser jo ikke om man leser eller skriver en melding. Og meldinger kan være lang også. Noen svarer raskt på ett anrop med en kort beskjed, andre sitter å holder telefonen opp mot øret i lengre tid. Skal vi ha en begrensning på antall minutter samtale som er greit? Og vil det være likt i alle hastigheter da? Eller skal man ha 1 minutt i 30-sone, 3 minutter i 50-sone og 10 minutter i 90-sone? Hvordan de skal vite om den som kom inn i en 50-sone i høyere hastighet bare ikke hadde bremset, eller om han hadde tenkt kjøre igjennom i den hastigheten? Eller skal vi bare si at regler er til for å følges, og brudd vil få konsekvenser? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå