AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #1 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har egentlig alltid sveipet vekk menn som er veldig kjekke og liksom har "alt på stell". Føler at det hadde blitt kræsj i og med at jeg ikke kan tilby det samme. Dvs. jeg har vel etterhvert fått "alt på stell" (for et uttrykk😂) men har en litt brokete fortid, og utseendet er ikke akkurat 10/10. Ser for meg at jeg enten blir avvist, eller at vi har sex men at han ikke er interessert i noe mer. Nå har det ikke all verdens å si for meg hvor kjekk eller vellykket mannen er. Sånne som lever "perfekte" liv på instagram er jeg heller ikke spesielt interessert i. Men jeg må si at utvalget snevres inn en del ved at jeg utelukker 30% av mennene. Jeg er redd for å gå glipp av bra menn ved å forhåndsdømme dem. Spørsmålet til dere er (og det gjelder vel forsåvidt for begge kjønn): hvor viktig er det for en som har et pent ytre og er typisk "vellykket" at partneren er det samme? Anonymkode: 7d625...305 2
Gjest sokrat Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Det er fryktelig vanskelig å vite sin liga. Kanskje særlig for kvinner på tinder. Du må nok bare prøve deg frem, men tipper det blir noen ghosting, ingen kontakt etter sex osv. Endret 4. februar 2023 av sokrat
Rosakatt Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Det er til en grad lett å tenke seg til hva man kan legge i en attraktiv mann eller attraktiv kvinne, men må si, folk har også veldig ulike meninger. Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis er bifil, men uansett, har jo opplevd å syns at kvinner er nydelige. Når jeg har vist disse til en mann, å sakt, se så nydelig, for et fint ansikt eller så fine former osv, så har de nesten aldri vært enige. Kan være de har løyet, men ja, smak og behag. Er ikke sikker de mennene du tenker på som den ultimate kjekk mann, er det for alle andre kvinner, å dermed kanskje ikke utenfor din liga, om det gir mening? Å samtidig, det kan være du er veldig selvkritisk til ditt eget utsende, det er jo tross alt menn som skal avgjøre om de er tiltrukket av deg Vil jo selvsagt ikke at du skal bli utnyttet, men syns heller ikke du skal miste muligheten som du sier, til å møte en skikkelig kar 😊 Sweip de du er tiltrukket, så blir det i værstefall ikke match om de ikke er interisert. Åsså får du bare passe på, som du sikkert allerede gjør, å se etter tegn til at de bare er ute etter sex, om du ikke er det selv 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 Jeg dater sikkert over min såkalte liga, siden damer glor på ham og oss når jeg går tur med mannen. Men vi klikker veldig på personlighet, interesser, fokus og verdier. Han har det meste på stell og jeg ikke det men jobber med saka. Utseendet mitt er litt typete, har hørt både at jeg er pen og det helt motsatte. Jeg er litt lik mannens mor av utseende, det tror jeg hjelper. Anonymkode: 2819c...e1b 5
Helene1982 Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 For meg er utseende ligamessig og "alt på stell" to helt ulike ting. Jeg liker ikke folk som er kjedeligpene. Jeg forhåndsdømmer, og tenker at de er dumme og kjedelige. Jeg er klar over at det ikke alltid stemmer, men jeg er bare et menneske. Når det gjelder "alt på stell", ønsker jeg en person som har alt på stell, eller har en plan om hvordan han skal få alt på stell. Om han venter på at noen skal fikse det for ham, passer han ikke for meg. Med alt på stell mener jeg økonomi, bolig og jobb 4
Zeruda Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 21 minutter siden, sokrat said: Det er fryktelig vanskelig å vite sin liga. Kanskje særlig for kvinner på tinder. Du må nok bare prøve deg frem, men tipper det blir noen ghosting, ingen kontakt etter sex osv. Man definerer sin egen liga! Hvis du selv mener du er 10/10, så er du det! Ikke la mannosfæren bestemme din «markedsverdi». 4 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 21 minutter siden, sokrat said: Det er fryktelig vanskelig å vite sin liga. Kanskje særlig for kvinner på tinder. Du må nok bare prøve deg frem, men tipper det blir noen ghosting, ingen kontakt etter sex osv. Det er ikke vanskelig. Blir du ghostet eller ikke opplever noe særlig kontakt etter sex så har du swipet for ambisiøst. Og om man er ærlig med seg selv så vet man hvordan man ser ut og hvor man ligger i løypa. Men kvinner vet jo at de kan få sex med bedre menn så da velger de vekk menn på eget nivå som faktisk vil date dem. Til fordel for å se om de klarer å kapre en av disse mennene som ligger nedover for sex. Det skjer jo aldri, og da ender man opp med kvinner som klager over at det ikke finnes menn som vil ha forhold. Anonymkode: 2e7fd...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #8 Skrevet 4. februar 2023 Jeg ble gift med en som er laaangt over min liga. Så hadde jeg vært deg, ville jeg ikke ha avskrevet alle kjekke menn. Anonymkode: 3589a...6a6 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #9 Skrevet 4. februar 2023 Just now, Zeruda said: Man definerer sin egen liga! Hvis du selv mener du er 10/10, så er du det! Ikke la mannosfæren bestemme din «markedsverdi». Man kan gjerne tro man er noe man ikke er, men å late som ovenfor seg selv at man er attraktiv når man ikke er det fungerer like bra som å late som du er milliardær når du har namsfogden på speed dial. Anonymkode: 2e7fd...4d6 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #10 Skrevet 4. februar 2023 Man ser ofte på profilene på Tinder om de er attraktive og populære der. De har veldig like profiler og har utseendet og alt med seg. Jeg vet ikke om det er det samme hos kvinner, så der kan jeg ikke uttale meg. Jeg vil tro at de leter etter en kvinne som matcher dem eller hva jeg skal si. Når de presenterer seg sånn så er det tydelig hvilken målgruppe de søker seg til. Etter det jeg har observert i virkeligheten så er kjekke menn stort sett sammen med pene kvinner. Nå kan det hende at du er penere enn du tror og at du sånn sett ikke burde avskrive dem om du synes de er interessante og attraktive. Det er ikke alltid like lett å vurdere eget utseende. Nå er ikke jeg særlig opptatt av utseendet så akkurat de interesserer ikke meg. De blir også for generiske siden det egentlig kunne vært samme person. Det er nok litt sånn Tinder fungerer også. Individualitet gir deg ikke flere likes, men likhet gjør det. Anonymkode: ad90b...49c 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #11 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan gjerne tro man er noe man ikke er, men å late som ovenfor seg selv at man er attraktiv når man ikke er det fungerer like bra som å late som du er milliardær når du har namsfogden på speed dial. Anonymkode: 2e7fd...4d6 Attraktivitet er svært subjektiv. Anonymkode: 3589a...6a6 3 1
Bombasi Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 Liga. Hva er det? Hvilke verktøy har du for å definere hva andre synes er fint og bra? Og kanskje den som du definerer som over din liga ser på deg som over sin liga? Uansett så er det en større risiko rundt attraktiv, pene menn. Større sjanse for å bli lurt og sitte igjen brukt og vondbroten. Større sjanse for å bli avvist ved den minste ting. Større sjanse for å bli utsatt for utroskap. For disse mennene vasser i damer generelt, og får oppmerksomhet overalt enten han vil det eller ikke. Men klart det, får du napp hos en du virkelig liker så bør du jo prøve uten å dømme deg selv nord og ned basert på hva du tror han tenker om deg. Du vet ikke. Ha bare for all del sosiale antenner ute, og ikke la deg bruke på veien. 2 1
Zeruda Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Man kan gjerne tro man er noe man ikke er, men å late som ovenfor seg selv at man er attraktiv når man ikke er det fungerer like bra som å late som du er milliardær når du har namsfogden på speed dial. Anonymkode: 2e7fd...4d6 Vel. Dette med «liga» er jo relativt og subjektivt. En som er 10/10 i en persons øyne kan være 4/10 i en annen persons øyne. Jeg vet at Jason Momoa og Brad Pitt blir sett på som attraktive i mange damers øyne, men for meg er de uinteressante. Ville gitt dem terningkast 4-5 av ti. 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 Ganske mange av oss opererer ikke med liga. Så du bør vel først og fremst finne deg en mann som har et likt menneskesyn som deg. Min dårligste erfaring har vært med menn som tenker som deg, altså deler andre inn i ligaer. De har behandlet meg dårlig. Anonymkode: db3a8...3e2 5 1 2
svartkatt Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Jeg kan tenke at noen er for pene, men det betyr ikke at de er en bedre "liga" enn meg. Eller at noen er mer aktiv, har "bedre" jobb.. osv. Dette liga-pratet.. negativ shit. Endret 4. februar 2023 av svartkatt 5 1
Kompetent Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 Kvinner har jo en fordel, siden de kan tilby sex til en mann som har mye bedre utseende enn dem. Mens når sexen er nytt, vil kvinnen måtte ha tilsvarende utseende for å være aktuell for forhold. Menn kan ikke tilby sex for å få seg kvinner med bedre utseende, siden sex ikke er en mannlig ressurs. 1
Helene1982 Skrevet 4. februar 2023 #17 Skrevet 4. februar 2023 Jeg er singel selv, og burde sikkert ikke gi råd til noen, men om det er noen som kommer til meg og sier at jeg burde ta til takke eller velge noen i noen som helst liga eller på et nivå, løper jeg i motsatt retning. Jeg har aldri møtt et levende menneske som har snakket om nivåer og skalaer på verdien av et menneske. Eller ligaer. Det er helt uinteressant for meg å rangere mennesker på denne måten. 1 2 3
Zeruda Skrevet 4. februar 2023 #18 Skrevet 4. februar 2023 3 minutter siden, Helene1982 said: Jeg er singel selv, og burde sikkert ikke gi råd til noen, men om det er noen som kommer til meg og sier at jeg burde ta til takke eller velge noen i noen som helst liga eller på et nivå, løper jeg i motsatt retning. Jeg har aldri møtt et levende menneske som har snakket om nivåer og skalaer på verdien av et menneske. Eller ligaer. Det er helt uinteressant for meg å rangere mennesker på denne måten. Ja, nettopp. Vi er alle 10/10. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #19 Skrevet 4. februar 2023 Jeg er heller ikke fan av ligaprat og sånt, men man ser jo selv at noen er mer attraktiv enn det en selv er. Slik har det alltid vært og det kommer en ikke bort fra, men en burde ikke avskrive andre selv om man ser at dette er en kjekk mann. Ikke alle tenker likt og det virker som mange er i en Tindervirkelighet der de tenker at absolutt alle tenker helt likt og at alt kan deles inn i grafer og statistikker. Slik er det jo ofte ikke. Man merker nok fort om det er en mann som har kjipe holdninger eller en som er genuint interessert. Selvfølgelig kan man bli lurt osv, men det gjelder å være litt kritisk til den man møter. Noen har nok blitt kyniske etter å ha vært på Tinder i en evighet. Anonymkode: ad90b...49c
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #20 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke vanskelig. Blir du ghostet eller ikke opplever noe særlig kontakt etter sex så har du swipet for ambisiøst. Og om man er ærlig med seg selv så vet man hvordan man ser ut og hvor man ligger i løypa. Men kvinner vet jo at de kan få sex med bedre menn så da velger de vekk menn på eget nivå som faktisk vil date dem. Til fordel for å se om de klarer å kapre en av disse mennene som ligger nedover for sex. Det skjer jo aldri, og da ender man opp med kvinner som klager over at det ikke finnes menn som vil ha forhold. Anonymkode: 2e7fd...4d6 Vet at jeg er gammel, men dere skriver som det er obligatorisk å ha sex tidlig i date-prosessen… er det virkelig blitt slik, og ikke minst, er det lurt (mtp å få et forhold?) Anonymkode: 14536...8a2 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå