Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri tatt sol i solarium før, så har noen spørsmål… Hvordan funker det?

Hvor lenge er det vanlig å ta i starten?

Skal man bruke solkrem?

Hvilke solsenter-kjede er best?

Anonymkode: f4930...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du har lyst å få økt risiko for hudkreft bør du bare droppe det.

Anonymkode: 6d56b...12c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Spørsmålet var ikke om jeg burde gjøre det eller ikke!!!

• Liker 3
Skrevet

Ingen som har råd og tips?

Skrevet

Jeg drev solsentre på 2000tallet og jeg kan ikke gi deg råd på hvor lenge uten å ha sett huden din.

Skrevet

På Brun og Blid sine solstudioer henger det en plakat med anbefalinger etter hvilken hudtype du har 😊 Jeg prøver å i det minste bruke solkrem i ansiktet før jeg tar sol 😊

• Liker 2
Skrevet

Jeg starter med ca 10 min hver sesong. Så går jeg gradvis opp til maks 19 minutter. Tar i snitt maks to runder i uka de siste fire ukene før sommerferien. Bruker solariumsbriller og dekker til hele ansiktet med et tøystykke.

Anonymkode: 1619c...2aa

Skrevet

Ingen solsenter kjede er bra. Bruk av solarium mer enn tre ganger øker kreftrisikoen med 97%!!!! Vil du få kreft når du er 42 og pines til døde og lide som dødssyk til du dør som 46?

Nei jeg overdriver ikke.

Anonymkode: 92d46...158

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen solsenter kjede er bra. Bruk av solarium mer enn tre ganger øker kreftrisikoen med 97%!!!! Vil du få kreft når du er 42 og pines til døde og lide som dødssyk til du dør som 46?

Nei jeg overdriver ikke.

Jo. Det er bedre å få et grunnlag for sommerferien i solarium enn å bli solbrent de første dagene på stranda.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo. Det er bedre å få et grunnlag for sommerferien i solarium enn å bli solbrent de første dagene på stranda.

Nei solarium er aldri bra.

Ikke å bli solbrent på stranda heller, det lærte vel de fleste allerede som barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg startet med 10 min da jeg tok det tidligere 

• Liker 2
Skrevet

Dersom du vil ha hudkreft, kjør på. Det er ikke noen liten sjans, du VIL FÅ hudkreft.

Anonymkode: 74b42...c9d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dersom du vil ha hudkreft, kjør på. Det er ikke noen liten sjans, du VIL FÅ hudkreft.

Anonymkode: 74b42...c9d

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er det jeg har tenkt også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Nei.

Oppdater deg!

Skrevet

Jeg får lett farge og blir sjeldent rød av sola. Pga vinter eksem tar jeg fem minutter annenhver uke gjennom vinteren. Det holder i massevis for å få en base til påske, når sola er som sterkest. Bruker faktor 50 i ansiktet og faktor 20-30 på kroppen. 

Anonymkode: faef9...4b0

• Liker 1
Skrevet

Et veldig enkelt Google søk gir svar på at solarium gjør lite for å herde huden mot å bli solbrent i sola. Solarium gir vesentlig mer uva stråler enn sola, og det gir dårlig beskyttelse mot å bli solbrent, det er også det som gir rynker. Solkrem er ikke anbefalt å bruke i solarium. 

Start med åtte minutter om du føler for det, men helt ærlig så trodde jeg folk var mer opplyst idag enn å bruke solarium..

Anonymkode: bcaba...d0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 8.45):

Har aldri tatt sol i solarium før, så har noen spørsmål… Hvordan funker det?

Hvor lenge er det vanlig å ta i starten?

Skal man bruke solkrem?

Hvilke solsenter-kjede er best?

Avh av hudtypen din, men start med 12-15 min

Nei, det er ikke vanlig å bruke solkrem. De fleste solsentere selger kremer egnet for bruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...