Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter i forholdet. Jeg vil ha parterapi eller rådgiving hos familievernkontoret, men dette nekter mannen. Selv går jeg til psykolog og det har derfor vært naturlig å ta opp problematikken hos henne. Psykologen min sier at høres ut som mannen også sliter med omfattende problemer på det psykiske plan og at han helt klart trenger terapi selv. At det faktisk er her vi må starte. Ble anbefalt å tipse ham om et spesielt terapi tilbud lokalt. Og så anbefaler hun at jeg skal fortsette i terapi hos henne og snakke videre om situasjonen.

Mannen nekter derimot fortsatt. ‘Kanskje etterhvert’ sier han. Men aner ikke hva han legger i dette tidsbegrepet.  

Så slo en tanke meg. Kanskje han kunne ‘lånt’ psykologen min og snakket med henne om det han sliter med og som påvirker forholdet vårt? Jeg tenker at det kan være en fordel på mange måter. Psykologen får se begge sin synsvinkel og dermed jobbe med problematikken på hver side og kanskje etterhvert med begge samtidig. Tenker likevel at dette kanskje ikke er helt vanlig praksis og kan være en utfordring for psykologen feks mht taushetsplikt?

Jeg skal ikke til psykologen igjen før om 2 uker og får ikke spurt henne før da. Men om noen her vet at dette garantert ende med avslag så er det ikke vits å håpe på denne løsningen. Noen som vet?

Anonymkode: 76c20...ecf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen år siden gikk mannen min til psykolog og da ble jeg med noen ganger i en liten periode, der vi snakket om forholdet etc. 

Anonymkode: afa14...39b

Skrevet

Da må han nok søkes inn selv, og det er ikke sikkert han får den samme med mindre du går helprivat. Men mannen kan sikkert være med deg til psykologen på familiesamtale.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du går til privat psykolog er det ikke noe i veien for at legen hans skriver en henvisning og dere setter han på liste hos din psykolog, men få psykologer tilbyr drop in uten henvisning.

Da er det typisk online psykologer uten ordentlig utdannelse.

Men helt ærlig så er det bortkastet. Han vil ikke til psykolog og kommer derfor aldri til å åpne seg og ta behandlingen seriøst. Hvis han til slutt går dit er det bare for at du skal slutte å mase så sitter han å jatter med psykologen et par tre timer og enten blir sur på deg og sier at det ikke hjelper eller gjentar noen kloke setninger psykologen har sagt for å late som at han har lært og endret seg og bruker det som grunn til å ikke gå mer, mens han egentlig ikke har endret seg det spor. Ønsket om endring og hjelp må komme innenfra, det vil han ikke.

Anonymkode: 7649e...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...