Gå til innhold

Noen som har diabetes type 1?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært veldig tørst de siste dagene. Drikker mye, våkner også om natta for å drikke. Opplever det som munntørrhet. Må ikke tisse hele tiden. Føler meg også i helt fin form, har heller ikke noen sår som ikke gror (leste det kunne være et synptom).

Lurer derfor på om noen har diabetes og kan forklare hvordan den tørsten føltes? Har ikke tilgang til blodsukkerapparat, og tviler på at det er diabetes siden jeg føler meg helt fin og ikke tisser voldsomt mye, så løper ikke på legevakta nå i helga. 

Anonymkode: 6f2fc...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dia type 1. Mine første symptomer var tørste, tisset mye og jeg gikk raskt ned i vekt. Ang sår som ikke gror kommer det av dårlig sårheling ved høyt blodsukker og er ikke et typisk symptom i begynnelsen. Når jeg har høyt blodsukker nå blir jeg veldig tørr i munnen og hvis jeg ikke får blodsukkeret ned kan jeg drikke ekstreme mengder, altså vi snakker chugge en 1,5 l flaske og fortsatt være tørst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man løper ikke til legevakta med diabetesmistanke. Man går til legen og måler langtidsblodsukkeret. 

Jeg har diabetes, men har aldri hatt de typiske symptomene med tørste osv. Da jeg fikk diagnosen ante jeg ikke at det var det jeg hadde. Gikk med litt feber og høyt blodtrykk noen uker og trodde jeg hadde influsensa.

Anonymkode: 6571f...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...