Gå til innhold

Opplever du ofte klikksamlinger der du bor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dei aller fleste har nok  hatt ein opplevelse av   "Klikksamlinger"  under  ulike arangemanger 17 mai, danse -tilstelninger, bygdafester .o.l  Dei  fleste   søker gjerne  til  eit bord der det sitter noen  de  kjenner selv om det er fullbooked , og bordet v/ siden kanskje har ledig plass.  Mange  vegrer seg rett å slett å sitte ved eit bord  saman med  noen ukjente  de  ikkje kjenner selv om dei gjerne  tilhører  samme arangemanget.    

Eller det kan vera at du har flyttet til eit nytt sted, og noen steder  føler du deg umiddelbart velkomen, og   blir  motteken med åpne armer,, og  bygdefolket vet knapt hva de skal bidra med  for å  få de nyinnflytta intrigert i miljøet i bygda, og trivest.  Andre steder vender de umiddelbart  liksom  det andre kinnet til deg såfremt du ikkje har  ein  deltagelse i bygdas kor, musikklag, idrettslag, turlag, o.l

Mange velger å bo i en storby der de forsvinner  i mengden blandt folket, og de selve  kan velge sine venner eller leve sitt eget liv.   

Anonymkode: 0e197...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: 92e65...6b4

Skrevet

På bygder og småplasser kan det tenkes det er litt slikt. Jeg bor i en by som er mindre enn Stavanger og her det mye klikker. Som tilflytter , så er det vanskelig å komme inn i vennegjenger som allerede er godt etablerte. Det er som sagt mye klikker, sladring osv osv

Da min venninne bodde på bygda og jeg besøkte henne som ung, så ryktes det allerede rundt på bygda at jeg var på vei til henne før jeg hadde rukket å komme inn dørene. Ble som oftest invitert på fester av mennene der inne. Gifte menn sjekket meg opp på bygdedanser og damene mislikte meg ekstremt 

Anonymkode: 62200...e31

• Liker 1
Skrevet

Bygdas kafe har fått navnet kommikasjonsentralen, og ditt mange går for å høre kva skjer i bygda.  Eit fast utrykk "har du hørt det "  ! 

Klikksamlinger, og det en "fjær blir til 5 høns" 

Skrevet

Jeg bor på et veldig lite sted hvor alle kjenner alle og alle har sine egne vennegjenger. Veldig vanskelig for nyinnflyttede å komme innenfor, hvertfall når man ikke er utadvendt og sprudlende av natur 🙄🤪

Skrevet

Bor på bygda  unngår sosiale tilstelninger får mye rart av invitasjoner i postkassa  men det går i peisen når jeg sitter foran der  i godstolen på lørdagskvelden med Whisky glasset i hånden og katten på fanget :) 

Skrevet

Jeg er nok slik, trekkes mot de jeg kjenner godt. Kan være jeg er ekskluderende, men liker å ha det trygt og godt. Har et snev av sosial fobi og liker meg med det som er kjent. Setter meg alltid med de foreldrene jeg kjenner best på skoletilstelninger, for eksempel.

Anonymkode: bfd38...8ca

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Maskinfører skrev (På 5.2.2023 den 22.52):

Bor på bygda  unngår sosiale tilstelninger får mye rart av invitasjoner i postkassa  men det går i peisen når jeg sitter foran der  i godstolen på lørdagskvelden med Whisky glasset i hånden og katten på fanget :) 

Hvor bor du ?

Skrevet

Hvorfor skriver dere så innmari mange mellomrom?

Anonymkode: 7fcb4...4ff

Skrevet
Mysticgirl skrev (2 timer siden):

Hvor bor du ?

Vestfolds dype skoger 🙂 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Vestfolds dype skoger 🙂 

Ok :D 

Skrevet
Mysticgirl skrev (1 time siden):

Ok :D 

Ja :D  bodde en gang i Ringerikes dype skoger også men ikke nå mer :D  

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2023 den 23.18):

Dei aller fleste har nok  hatt ein opplevelse av   "Klikksamlinger"  under  ulike arangemanger 17 mai, danse -tilstelninger, bygdafester .o.l  Dei  fleste   søker gjerne  til  eit bord der det sitter noen  de  kjenner selv om det er fullbooked , og bordet v/ siden kanskje har ledig plass.  Mange  vegrer seg rett å slett å sitte ved eit bord  saman med  noen ukjente  de  ikkje kjenner selv om dei gjerne  tilhører  samme arangemanget.    

Eller det kan vera at du har flyttet til eit nytt sted, og noen steder  føler du deg umiddelbart velkomen, og   blir  motteken med åpne armer,, og  bygdefolket vet knapt hva de skal bidra med  for å  få de nyinnflytta intrigert i miljøet i bygda, og trivest.  Andre steder vender de umiddelbart  liksom  det andre kinnet til deg såfremt du ikkje har  ein  deltagelse i bygdas kor, musikklag, idrettslag, turlag, o.l

Mange velger å bo i en storby der de forsvinner  i mengden blandt folket, og de selve  kan velge sine venner eller leve sitt eget liv.   

Og likevel mener folk det er så flott å bo på bygda.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Maskinfører skrev (12 timer siden):

Ja :D  bodde en gang i Ringerikes dype skoger også men ikke nå mer :D  

Koselig å bo i skogen :D 

Skrevet
Mysticgirl skrev (3 timer siden):

Koselig å bo i skogen :D 

Ja er det :)  :)  er fra Tønsberg da :) 

Skrevet
Reign skrev (På 8.2.2023 den 10.28):

Og likevel mener folk det er så flott å bo på bygda.

Jeg har bodd både i storby, mindre byer, tettsted og bygda. Naturen og omgivelsene er helt klart finest på bygda/mindre steder syns jeg. Jeg har følt meg ensom alle stedene, men merker det mest her på bygda da det er så mye tydeligere her når du føler alle har sin klikk og du aldri blir invitert inn i varmen. Har du det nettverket og samholdet som mange får på bygda så forstår jeg de godt at de ikke ville bodd andre steder. Hvert sted har sin sjarm og det er deler med alle jeg liker og ikke liker. 

Skrevet

Jeg bor i Bergen, altså ikke en småby (etter norske standarder ihvertfall 😛 )

Og "klikking" kan man oppleve overalt. 

Jeg bor relativt sentralt, har fem minutter kjøring til midt i Bergen sentrum. Men i skolekretsen her er det veldig mye "klikking". 

Barna mine går i bhg/skole i et oppveksttun, hvor det er mange borettslag rundt. Og de som bor i samme borettslag, klikker seg veldig sammen. De som bor i borettslaget DER borte, vil ikke menge seg med de som går i DET borettslaget. Og vi, som ikke bor i noen av borettslagene, men i den ene lille eneboligflekken litt bortenfor, er helt utenfor, ingen vil ha noe med oss å gjøre.. 

De andre treffes på lekeplassene i borettslaget. Men når vi har prøvd å ta ungene våre med dit, og treffer på andre barn/foreldre fra oppveksttunet, får vi knapt et nikk.. 

Anonymkode: 0d133...add

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...