Gå til innhold

Sliter litt etter at kjæresten min lagde seg tinder profil og teller kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame og føler jeg har gått rett i kjelleren. Min fine snille følsomme kjæreste ( 7 mnd forhold) lagde seg tinder profil helt plutselig. Han sier han elsker meg og vil ha meg men har blitt stille og litt tilbaketrukket og vil ha mye mindre kontakt.

Vet ikke om alle her vet hvordan det er å date i en voksen alder men jeg har føler nesten at det er noe feil ved meg. Jeg har blitt avvist gang på gang og mennene mister følelser og skygger unna, mens jeg fortsatt står der forelsket som en idiot. Jeg tenker det er pga vekta mi. Jeg er en pen dame, men over ti kilo overvektig. 

Jeg kjenner på en følelse av å ikke være god nok og har nå begynt med et prosjekt der jeg spiser ekstremt sunt og skal ned i vekt. Jeg er overvektig og kan fint gå ned ti kilo for å komme meg ned på normalvekt. Det begynte med en gang jeg oppdaget at kjæresten var på tinder. Fikk meg et skikkelig sjokk, da jeg trodde at han hadde like sterke følelser som meg. Og samme type verdier. (jeg er ikke på tinder, men bekjent av meg fant han der) Han sier han var der for å bla litt og at han ikke er like forelsket i meg mer. Det var veldig uventet og tungt og skuffende når han ikke gadd å snakke med meg om det men gjorde det i det skjulte. 

Føler litt på det hver dag, og det har gått bedre nå i det siste, Kansje fordi jeg har satt meg det målet i hodet med ny kropp nå til våren. Så skal jeg bli bra nok liksom. Jeg er helt bom fast bestemt på at jeg skal ned nå og har stålkontroll på kaloriinntaket og teller alt. Lurer på om det er for å kontrollere situasjonen litt og skape en positiv forandring for meg selv, men ser jo at det blir litt ekstremt. 😵💫

Anonymkode: 8ab25...feb

• Liker 1
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å du er fortsatt sammen med han? Han sjakker opp andre.. å gidder ikke å skjule det engang. 

Anonymkode: 573b6...32a

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Fint at du tar tak i vekta og egen helse. Ikke så positivt at motivasjonen er å slanke seg for at en sånn tulling vil ha deg. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Om du er godt voksen som meg, så endrer du livstil for din egen helse, ikke for å "være bra nok", for noen andre. Har fyren skaffet seg Tinder, DUMP han. Seriøst altså, min egenverdi i voksen alder er så vanvittig mye sterkere enn da jeg var veldig ung. Det er enten all inn, eller ikke noe. Orker ikke bruke tid på tull og fjas som slike ting. Nå har ikke jeg et vektproblem, men om noen hadde avvist meg, eller skaffet seg en dateapp i ett forhold til meg, så hadde han flydd på huet og ræva ut av livet mitt så raskt at han ikke hadde forstått hva som skjedde selv. Ha litt selvrespekt. Fiks livet ditt og deg selv for deg, ikke for andre. Kom igjen, du vet du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: 840f3...5a2

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han sier han var der for å bla litt og at han ikke er like forelsket i meg mer.

Det han forteller deg med å gå på tinder + det han har sagt, det er følgende:

Han er ikke forelsket i deg lenger, han ønsker seg en annen dame, men han vil ha komforten med regelmessig sex og kos og ev. andre fordeler han har med å være sammen med deg... inntil han finner en dame han kan bli forelsket i.

Når han er i et forhold med deg og oppretter profil på Tinder har han ingen respekt igjen for deg.

Ha respekt for deg selv - og gå fra ham.

Anonymkode: 717d2...f0c

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Om du er godt voksen som meg, så endrer du livstil for din egen helse, ikke for å "være bra nok", for noen andre. Har fyren skaffet seg Tinder, DUMP han. Seriøst altså, min egenverdi i voksen alder er så vanvittig mye sterkere enn da jeg var veldig ung. Det er enten all inn, eller ikke noe. Orker ikke bruke tid på tull og fjas som slike ting. Nå har ikke jeg et vektproblem, men om noen hadde avvist meg, eller skaffet seg en dateapp i ett forhold til meg, så hadde han flydd på huet og ræva ut av livet mitt så raskt at han ikke hadde forstått hva som skjedde selv. Ha litt selvrespekt. Fiks livet ditt og deg selv for deg, ikke for andre. Kom igjen, du vet du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: 840f3...5a2

Enig! Ts - du fortjener uendelig mye bedre enn en slik fjott du er sammen med.

Fokuser på egen helse og trivsel og glem ham.

Anonymkode: 717d2...f0c

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Slank deg og når du har nådd ditt mål, så forlater du han og lar han sitte der og trykke på Tinder. Du må jo ikke slanke deg for en mann, men for din egen skyld. Han fortjener deg ikke, når det finnes mange andre menn som ville behandlet deg sånn  du fortjener å bli behandlet . Gå i fra den gjøken.

Skrevet

Takk skal tenke på det her. Vet det høres sjukt ut men jeg er fortsatt forelska. Og slitt lenge med å finne en bra mann. Lenge. Han her var liksom akkurat sånn jeg drømte om, og merkelig at det handlet mest om at han er så empatisk av seg. Men så gjorde han det her og det kjennes ganske vondt ut, og virkelig uventet. Jeg ble helt dårlig. Rart å være så forelska og ha sånn her hjertesorg samtidig. 

Men så ble jeg så innstilt på å få det bedre, og vekta er liksom det enkleste å forandre på. Det handler bare om kontroll og viljestyrke, og jeg skal virkelig bli så fin jeg kan bli. 

• Hjerte 5
Skrevet

Uansett hvor mye du slanker deg så kommer han til å forbli en dust. Han kommer ikke til å bli noe mer forelska i deg, og om han hadde gjort det- er der virkelig en sånn fyr du vil ha?

Gå for en som ser forbi kropp, glem litt hvordan din egen kropp ser ut akkurat nå. Lag deg din egen tinderprofil.

Anonymkode: 95a0b...755

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk skal tenke på det her. Vet det høres sjukt ut men jeg er fortsatt forelska. Og slitt lenge med å finne en bra mann. Lenge. Han her var liksom akkurat sånn jeg drømte om, og merkelig at det handlet mest om at han er så empatisk av seg. Men så gjorde han det her og det kjennes ganske vondt ut, og virkelig uventet. Jeg ble helt dårlig. Rart å være så forelska og ha sånn her hjertesorg samtidig. 

Men så ble jeg så innstilt på å få det bedre, og vekta er liksom det enkleste å forandre på. Det handler bare om kontroll og viljestyrke, og jeg skal virkelig bli så fin jeg kan bli. 

Flott å slanke seg hvis vekta di er helseskadelig. Men blir litt bekymra for at du skal bli altfor opphengt i velt. Det går an å få spiseforstyrrelser også i voksen alder. Og jeg tror ikke du klarer å holde på han ved å bli tynnere, det kan vel ikke være de ekstra kiloene som har fått han på Tinder?

Høres ut som en tøff situasjon. Gode tanker til deg!

Anonymkode: 30817...5f4

• Liker 1
Skrevet

Så du har dumpet han regner jeg med? Han har aktivt trukket seg ut fra forholdet, og er ikke mann nok til å si det til deg i klartekst. Å opprette en Tinder-profil når man har kjæreste er lavmål. Bra du blir kvitt fyren. 

Også bra at du tar tak i helsen! Mange vil sikkert si at dette er en elendig motivasjon, men så lenge du gjør det for din egen del så heier jeg bare på deg. Alle har godt av å komme seg ut av komfortsonen, og ta tak i uvaner og vekt. Selv om kick-starten var ubehagelig. 💪

Anonymkode: 8f492...7d7

• Liker 6
Skrevet

Hva pokker huleste hvorfor ser du på han som kjæresten din enda når han lager seg profil på verdens største datingapp og sexapp????!

For han er du hvertfall ikke kjæresten hans lenger, men en husmor og pulehull han kan bruke inntil han får flytta inn til noen andre!

Slå opp og snakk aldri med han igjen! Har faktisk ikke hørt maken på respektløsthet og åpenlyst utroskap før!

Anonymkode: e91e9...bc0

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her har du nok skapt deg en fantasi. Han kan umulig være så empatisk som du forestiller deg. Hadde du drømt om en mann som mistet følelsene sine etter et halvt år? Det spiller ingen rolle om du er forelska eller ikke. Du fortjener så uendelig mye bedre enn dette! Dump ham, gå igjennom kjærlighetssorgen og ikle gi deg før du finner en som liker deg uansett hvor mye du veier. 

Anonymkode: 3d9f0...7c9

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett hvor mye du slanker deg så kommer han til å forbli en dust. Han kommer ikke til å bli noe mer forelska i deg, og om han hadde gjort det- er der virkelig en sånn fyr du vil ha?

Gå for en som ser forbi kropp, glem litt hvordan din egen kropp ser ut akkurat nå. Lag deg din egen tinderprofil.

Anonymkode: 95a0b...755

En som ser forbi kropp? Hvor er så denne mannen? 

Nei jeg tror at jeg vil fortsette. Virkelig. Jeg vil ned i vekt og møte sommeren normalvektig. Det er vel på tide, og jeg er så gira nå at jeg skal greie det også. Ønsker også en god brunfarge i år og føle meg flottere enn jeg har gjort de siste ti årene. 

Det har ikke fungert å være på tinder med ti kilo pluss. Får noen dates men ikke noe som varer. Det er sannheten. 

• Liker 1
Skrevet

I en drømmeverden skulle man hatt god selvtillit og selvfølelse uavhengig av vekt og hvordan andre behandler en. Men sånn er det ikke. 10 kg for mye er verken helseskadelig eller en dealbreaker for de fleste. Men det kan gjøre mye for mestringsfølelsen og utstrålingen. Og det er en sannhet at man plutselig kan bli mye mer interessant for menn (kanskje pga kombinasjonen kropp + utstråling).

Uansett - skjønner deg godt TS. Det samme skjedde nemlig med meg ifjor. Etter å ha oppdaget at han var på Tinder gikk jeg ned 10 kg-ish. Det som skjedde var at jeg følte meg mye bedre med kroppen min, og forholdet til han dreide seg til å handle om hva jeg kunne gjøre for å være bra nok. Jeg hadde søvnløse nøtter, gråt ofte, han fikk all makten og jeg ble avvist ofte, hele relasjonen begynte i større grad å handle om sex. For alt annet enn sex valgte han heller å treffe andre. Jeg følte at jeg gikk på akkord med meg selv konstant og jeg følte meg stadig mer verdiløs. Selv om han digget den "nye" kroppen min, så var jeg som person plutselig ikke særlig interessant lengre. Og det gjorde vondt. Jeg kjente han også som en snill fyr. Men i denne perioden så jeg en annen mann. Han snakket ofte om hvor mye han brydde seg om meg og var glad i meg. Han nektet å bryte kontakten. Men det ble så tydelig at han ikke ville ha meg heller, uavhengig av kropp. Jeg hadde blitt for needy. Og jeg tror han nøt makten og skjevheten i relasjonen. 

Mitt beste råd til deg er å gjerne bruke problemene med han som drivkraft til å gå ned noen kilo, om det er det du ønsker. Men stopp ved normalvekt. Og DUMP den kødden. La han heller se hva han går glipp av.

Anonymkode: 63e0d...358

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke lett å date uansett alder. Men det jeg har erfart er at jeg måtte sette pris på mitt eget liv før jeg var klar for å inkluderer noen andre i livet mitt. Når jeg hadde en god plattform og trivdes i livet mitt, så var det også enklere å finne en partner i livet som respektere meg og behandlet meg godt. For meg handlet det ikke om vekta (har også noen kilo ekstra), men om egen selvfølelse. Og å sette noe krav til en partner om hva jeg forventer hvis han vil være en del av mitt liv. 

Anonymkode: 0aaef...6fa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En som ser forbi kropp? Hvor er så denne mannen? 

Nei jeg tror at jeg vil fortsette. Virkelig. Jeg vil ned i vekt og møte sommeren normalvektig. Det er vel på tide, og jeg er så gira nå at jeg skal greie det også. Ønsker også en god brunfarge i år og føle meg flottere enn jeg har gjort de siste ti årene. 

Det har ikke fungert å være på tinder med ti kilo pluss. Får noen dates men ikke noe som varer. Det er sannheten. 

Fortsett å slanke deg for en sunn livsstil! Men - du virker veldig besatt av kropp og utseende. «Skal bli så fin som mulig», «skal sole meg masse for å bli brun»…. Dette er IKkE sunne tanker av en voksen kvinne! Du har tydelig et selvtillitsproblem, og bør ikke bruke kroppen og utseende som en løsning på et psykisk problem! 

Anonymkode: 661a8...4ce

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du er en voksen kvinne som kan få hvem du vil.. Når du bare blir glad i deg selv. Nå er du mest opptatt av å bli en annen enn den du er, for å tekkes en mann som ikke vil ha deg lenger.  

Gå gjerne ned i vekt, men da for din egen del, ikke for å holde på denne mannen, eller for å finne en annen mann som kun liker deg fordi du ser bra ut.  Jeg er sikker på at du er en aldeles herlig dame som har mye å gi i en relasjon, når du bare finner den mannen som liker deg som du er.

Jobb med selvbildet ditt, og få gjerne hjelp til den prosessen. 

Anonymkode: 6af38...85d

• Liker 1
Skrevet

Skaff deg litt selvrespekt og gå fra han, han er på tinder for alle til å se. DET er flaut. Du klarer deg fint med kropp og helse uten han, lover du blir ti kilo lettere av å kvitte deg med en sånn taper. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fortsett å slanke deg for en sunn livsstil! Men - du virker veldig besatt av kropp og utseende. «Skal bli så fin som mulig», «skal sole meg masse for å bli brun»…. Dette er IKkE sunne tanker av en voksen kvinne! Du har tydelig et selvtillitsproblem, og bør ikke bruke kroppen og utseende som en løsning på et psykisk problem! 

Anonymkode: 661a8...4ce

"sole meg masse" sa jeg ikke da, men ønsker en tan i år. Ønsker å være en sånn dame som menn Kansje ser to ganger på.. I fjor var jeg så blek over sommeren. Jeg vil ha solbrun hud og en slank kropp og ta meg godt ut. Er ned 3 kilo allerede og har ti mer å gå. 

Kropp og sinn henger jo sammen. Forfaller en side går det vel utover den andre. Jeg føler jeg har mistet meg selv litt og har nå blitt mer opptatt av hvordan jeg tar meg ut. Tar vitaminer for hår og hud og fokuserer mer på meg og hva jeg ønsker.

Jeg forstår det ikke er megasunt og det er derfor jeg lufter det her men er det så Iille at et svik kan sende meg inn i en slik utvikling hvor jeg vil bli så bra som jeg kan bli? 

Jeg kjenner jo meg mer glad når jeg har en sunn og slank kropp og har trivselvekt, føler meg fin i klærne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...