AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Hei! Jeg skal pusse opp kjøkken og vil ha et kjøkken i eik. Finner ikke fronter jeg liker godt nok på IKEA eller av det jeg ser i de andre «billig» kjedene. Vurderer å kjøpe IKEA skrog og bestille fronter hos noen av disse firmaene som tilbyr dette, ev høre med en møbelsnekker. Noen med erfaring? Og blir det så dyrt som jeg frykter? 🥶 Anonymkode: 1c737...17d
Jif Skrevet 4. februar 2023 #2 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! Jeg skal pusse opp kjøkken og vil ha et kjøkken i eik. Finner ikke fronter jeg liker godt nok på IKEA eller av det jeg ser i de andre «billig» kjedene. Vurderer å kjøpe IKEA skrog og bestille fronter hos noen av disse firmaene som tilbyr dette, ev høre med en møbelsnekker. Noen med erfaring? Og blir det så dyrt som jeg frykter? 🥶 Anonymkode: 1c737...17d Mange leverandører har litt ulike mål. Jeg kan feks. ikke kjøpe IKEA fronter til mitt kjøkken fra Norema Noen dører ville nok passet, andre ikke. Har sett flere som kjøper skrog hos IKEA og får møbelsnekker til å lage fronter. Spørsmålet er om det blir rimeligere enn å bare kjøpe hele kjøkkenet hos den leverandøren du så frontene hos. Ser for meg at det vil bli dyrt å få møbelsnekker til å lage fronter og foringer i eik.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #3 Skrevet 4. februar 2023 Jif skrev (53 minutter siden): Mange leverandører har litt ulike mål. Jeg kan feks. ikke kjøpe IKEA fronter til mitt kjøkken fra Norema Noen dører ville nok passet, andre ikke. Har sett flere som kjøper skrog hos IKEA og får møbelsnekker til å lage fronter. Spørsmålet er om det blir rimeligere enn å bare kjøpe hele kjøkkenet hos den leverandøren du så frontene hos. Ser for meg at det vil bli dyrt å få møbelsnekker til å lage fronter og foringer i eik. Det finnes mange firma som lager fronter til IKEA-skrog, f.eks Noremax, &shufl, studio 10, Frøpt, A.S. Helsingö, for å nevne noen. Ts, det blir selvsagt en god del dyrere enn IKEAs egne fronter, men du kan jo ta en titt og regne på det selv. Anonymkode: 260a9...2ac
Jif Skrevet 4. februar 2023 #4 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det finnes mange firma som lager fronter til IKEA-skrog, f.eks Noremax, &shufl, studio 10, Frøpt, A.S. Helsingö, for å nevne noen. Ts, det blir selvsagt en god del dyrere enn IKEAs egne fronter, men du kan jo ta en titt og regne på det selv. Anonymkode: 260a9...2ac Det tenkte jeg ikke på, aldri hørt om de. Men når du sier det, så kom jeg på at noen spesialiserer seg på IKEA.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #5 Skrevet 4. februar 2023 Du kan regne med rundt 50k+ hos møbelsnekker, naturligvis avhengig av kjøkkenet og behandling av treet. Anonymkode: 45f1e...274
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #6 Skrevet 4. februar 2023 Hvis du bor i Oslo så har Noremax akkurat åpnet et showroom midt i sentrum ved Karl Johan! Går forbi hver dag og ser alle de fine kjøkkene og møblene de har. Anonymkode: 5855b...1cb
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #7 Skrevet 4. februar 2023 Vi kjøpte nye nylig fronter hos Noremax. Veldig fornøyd. Anonymkode: 5d923...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå