Gå til innhold

Hvordan fortelle mannen at man har blitt ensom i ekteskapet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halla. Vi er i en skikkelig dump i ekteskapet om dagen, og jeg begynner å kjenne meg litt ensom egentlig. Hvordan kan jeg si dette?

Anonymkode: 609e3...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er sikkert ensom han også, om dere er inne i en dårlig periode.

Anonymkode: 944ce...0c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er sikkert ensom han også, om dere er inne i en dårlig periode.

Jeg prøver å møte han, jeg prøver å vise kjærlighetstegn hele tiden, spesielt de dagene han virker å ha hatt en tung dag på jobb… og hver gang jeg prøver så blir jeg bare møtt med en vegg:) prøver å snakke med han, men til ingen nytte. Og han deler knapt 17 ord med meg Ila hele dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

...hver gang jeg prøver så blir jeg bare møtt med en vegg:) 

Smilefjes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Halla. Vi er i en skikkelig dump i ekteskapet om dagen, og jeg begynner å kjenne meg litt ensom egentlig. Hvordan kan jeg si dette?

Du føler at dere kanskje lever i ein slags vakumpakke. Kanskje har dere  vokst ifra hverandre, og føler at dere  ikkje lenger  utfyller hvarandres intrs. 

Anonymkode: edb98...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fortell han det, men det er til ingen nytte. Han skjønner ikke hva du mener, du er ikke alene, for han er der jo? 

Anonymkode: 284ad...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Bilde til tale være en ide hvis du ikke evner å si det verbalt? 

Anonymkode: 6d3ed...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/3/2023 at 9:51 PM, AnonymBruker said:

Sett deg ned med han en kveld og si at dere må prate seriøst og at du vil at han skal lytte. Fortell han hva du føler og spør hva han føler. Er ikke sikkert han er med på notene, men da kan du si/forlange at dette må dere prate om. Eventuelt fortelle han at om dere ikke kan prate om det sammen alene så må du ha han med på Samlivssamtale på Fvk. Du sier ikke om dere har barn, men om dere har det så er det viktig at dere får pratet om dette. 
Selv om dere ikke har barn så får dere prate med samlivsterapaut på Fvk. Da får dere en nøytral tredjepart som kanskje kan få han til å åpne seg og faktisk lytte til deg. 
Å være ensom sammen med noen er nok en fryktelig følelse og er ødeleggende. Jeg tror både jeg og min ekspartener følte oss litt ensomme i forholdet vårt når vi sluttet å få kommunikasjon til å fungere. Dette sammen med andre store problemer gjorde ting vanskelig for begge parter. Jeg var med min ekspartner på Fvk for ca 13 år siden og vi begynte å kommunisere mye bedre i tiden etterpå, men det gled ut igjen og i stedet for å booke nye timer så ble ting bare verre og verre spesielt fra min side, Jeg ble tver og sint og min partner ble ensom og redd og ga til slutt opp. 
Håper du når fram til din partner før du mister følelsene for hen, kanskje du når frem og kommer i dialog og dere finner ut av problemene deres. Det er i hvert fall forsøket verdt om du har dype følelser og ønsker at dere skal fortsette å bo sammen og bli lykkelige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du spør om. Si "jeg føler meg ensom i forholdet". Så tar dere den påfølgende samtalen som den kommer. Kanskje han føler det samme. Kanskje dere lander på at dere trenger å prate med noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter. Virker litt som at mannen din ser ned på deg? Jobber du forresten? Uansett om mannen din har en dårlig dag på jobben, så skal han ikke ta det med seg hjem. Trives han ikke på jobben, så får han bytte jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks sa at han følte seg ensom i ekteskapet. Men når jeg ville snakke mer om det ville han liksom ikke. Eller kunne ikke.

Jeg fant etterhvert ut at han var deprimert. Og fikk ham i terapi. Da var allerede ekteskapet over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følte meg ensom i mitt forrige samboerskap.

Snakket med henne om det, og hun reagerte så med å distansere seg enda mer fra meg istedenfor å prøve å gå imot meg. Etter kort tid innså jeg at forholdet var over. 

Så det er ikke alltid lurt å ta den praten heller, hvis du er redd for at forholdet skal ryke. Men skal du få bukt med ensomheten i forholdet så må du iallefall prøve. Man kan liksom ikke ignorere en slik følelse heller.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Jeg følte meg ensom i mitt forrige samboerskap.

Snakket med henne om det, og hun reagerte så med å distansere seg enda mer fra meg istedenfor å prøve å gå imot meg. Etter kort tid innså jeg at forholdet var over. 

Dette tror jeg ts også fort kan oppleve. Partneren er kanskje allerede inne i en slags livskrise, føler på mye utilstrekkelighet, og vil gå i forsvar. 

Anonymkode: ea532...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...