AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Konfliktrådet melder at antall saker har økt den senere årene, og nabokonflikter er saker som går igjenn, og som topper seg hos konfliktrådet. Kanskje ikkje så merkeleg at det er krig i Europa når ein ser hvor lite det ofte skal til før det oppstår konflikter, Kanskje har det noe med at noen bare tar seg liksom bare tilrette utan å snakke med naboen. Ellers er dei fleste idag blitt langt mer oppdatert om sine rettigheter i forhold til trehøyde v/ nabogrensen, grenselinjer o.s.v. Anonymkode: 825b9...c60 2
Hoppetaujenta Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har det nøytralt og ønsker å ha det slik, men en del eldre damer kommer i dominante utgaver, så det hender at jeg sier stygge ting inni meg, mens jeg sier "God dag" på utsiden. De fleste er ok. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Kjenner egentlig ingen av dem. Vi smiler og nikker når vi møtes i oppgangen og alle virker fornøyde med det. Anonymkode: 18234...73e 4
svartkatt Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Jeg har ganske mange naboer, og det varierer en god del. Jeg er veldig rolig og orker ikke drama osv, men enkelte har ikke selvkontroll. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Kommer godt over ens med de fleste i nabolaget. Passer ofte hunden til den ene naboen min. Den andre naboen skravler vi med dersom vi møtes ute. Han har et yrke som gjør at det hender vi spør om han hjelp til visse ting i huset. I gjengjeld så passer vi hunden hans også etter behov. Den tredje naboen kjenner vi ikke så godt, men om vi begge er ute og måker eller gjør andre ting ute så slår vi alltid av en liten prat. Den fjerde naboen er jeg kun på hils med. Han er veldig rar og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han, men han virker helt grei liksom. Er ikke noe hat-forhold iallfall Anonymkode: 6fcf6...2d3
Embla Othea Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Hoppetaujenta skrev (30 minutter siden): Jeg har det nøytralt og ønsker å ha det slik, men en del eldre damer kommer i dominante utgaver, så det hender at jeg sier stygge ting inni meg, mens jeg sier "God dag" på utsiden. De fleste er ok. 😆
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Kjenner egentlig ingen av dem. Vi smiler og nikker når vi møtes i oppgangen og alle virker fornøyde med det. Anonymkode: 18234...73e Møtes i oppgangen ? Høres ut som du kanskje bor i en blokk / leilighet. Naboforholde oppleves nok ofte ulikt for dem som bor i eit byggefelt / eneboliger en hos dem som bor i leilighet i en blokk. Selv vokste eg opp på eit mindre sted der alle kjente alle, og det var luftig mellom boligen, og det var eit fantastisk godt naboforhold . Flyttet etterhvert til eit tettsted det det var 4-5 m mellom boligene, og naboene var bare på hils med hverandre. Anonymkode: 825b9...c60
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Ikke-eksisterende. Hilser og veksler småfraser om jeg ser de som bor vegg i vegg, men de fleste naboene som bor i området verken hilser eller tar kontakt på noen måte. Anonymkode: e1c40...147 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Ikkeeksisterende. Anonymkode: 7ef74...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Bor i en gate med ca 12 hus hvor alle er yngre familier. Flere av familiene henger vi med å finner på ting med. Resten er bare overfladisk prat. Og noen er veldig rare og kommer helt an på humøret deres om de vil hilse eller ikke. Disse familiene henger sammen. Anonymkode: 1192d...b96
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Min nabo hater meg etter at jeg klagde på kattene hennes. For en gangs skyld så var jeg vitne til noe så jeg vet at det var hennes katter. Vi hilser, men hun må gjerne falle død om i morgen. Anonymkode: 5b928...93d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Ganske greit. Bor i tomannsbolig med et par i 60-årene. Vi skravler når vi møtes ute og sånn. De har også ekstremt høylydte krangler som de må vite at jeg har overhørt 😅 Anonymkode: 1ca59...6bc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #13 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min nabo hater meg etter at jeg klagde på kattene hennes. For en gangs skyld så var jeg vitne til noe så jeg vet at det var hennes katter. Vi hilser, men hun må gjerne falle død om i morgen. Anonymkode: 5b928...93d Merkelig at hun gjerne "må falle død om i morgen" kun på grunn av at kattene hennes har gjort noe du ikke likte. Da står det jammen dårlig til med toleransen. Du aner heller ikke om hun hater deg, selv om hun sikkert syntes det var ubehagelig å få klage. Mine nåværende naboer har jeg minimal kontakt med, og sånn synes jeg i grunnen at det er greit å ha det. Vi hilser og veksler noen ord om vi går på hverandre, og jeg tror nok at hun kunne tenke seg mer omgang, men jeg synes det blir slitsomt å kanskje få noen på døren flere ganger i uken, siden jeg har skjønt at hun er veldig utadvendt og glad i det sosiale. I tillegg er de sikkert femten år eldre enn meg. De har veldig ofte gjester eller er på farten selv, så tror ikke de trenger meg. Anonymkode: 7836b...fbf 1 1
Alice123 Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 (endret) Enten godt eller nøytalt. Har én nabo på hver side (rekkehus) og den ene har jeg et godt forhold til hvor vi gir hverandre en flaske vin til jul, slår av en prat når vi møtes og griller litt sammen på sommeren. Den andre naboen har jeg et nøytalt forhold til, vi er på hils. Resten (de som ikke bor vegg-i-vegg) er jeg enten på hils med eller ingenting. Vil strekke meg LANGT for å unngå konflikt, for det er utrolig ubehagelig. Var i "konflikt" med en nabo en gang (ikke vegg-i-vegg-nabo), fordi jeg hadde benyttet meg av en plass på fellesparkeringsplassen han mente han hadde hevd på (bare tull, selvsagt). Jeg ville egentlig la hele greia ligge, men han hadde fått bilen taua ved å overfor taueselskapet utgi seg for å sitte i sameiestyret. Han hadde også ringt jobben min (!!!) og fortalt dem at jeg kjørte rundt i stjelt bil (selvfølgelig ikke sant), han hadde også tatt seg bryet med å fortelle en rekke naboer om dette. Dum som jeg var prøvde jeg å snakke med han om det (jeg antok var en missforståelse), da angrep han meg og prøvde halvhjertet å kvele meg ihjel. Hele greia var ganske ubehagelig fram til han drakk seg i hjel et par år etterpå. Endret 4. februar 2023 av Alice123 1
Helene1982 Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 Jeg har et veldig godt forhold til de fleste. Det bor et ungt par med en gutt på ett år ved siden av meg, og jeg passer ungen om de skal ut en rask tur, og de tar imot pakker for meg, om jeg ikke er hjemme. Han på den andre siden er litt sjenert, men vi er på hils. Bortenfor der bor det et veldig hyggelig par som er superhyggelige. De har to rampeunger, som jeg selvsagt setter pris på, da jeg elsker rampeunger med 1000 spørsmål. Over bor det en eldre dame, som kommer på døren om jeg borrer i veggen, som er null stress. Hun spør meg også om planteråd, som får meg til å føle meg som blomsterFinn. 3
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 Bare på hils og litt tåkeprat. Viktig å ha avstand til naboer, noen eier ikke antenner. Tror man kan ringe på i utide. Aldri blir venner med en nabo er vel beste tipset. Vi bor i Norge. Anonymkode: d5ef6...382
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 Helene1982 skrev (På 4.2.2023 den 5.07): Jeg har et veldig godt forhold til de fleste. Det bor et ungt par med en gutt på ett år ved siden av meg, og jeg passer ungen om de skal ut en rask tur, og de tar imot pakker for meg, om jeg ikke er hjemme. Han på den andre siden er litt sjenert, men vi er på hils. Bortenfor der bor det et veldig hyggelig par som er superhyggelige. De har to rampeunger, som jeg selvsagt setter pris på, da jeg elsker rampeunger med 1000 spørsmål. Over bor det en eldre dame, som kommer på døren om jeg borrer i veggen, som er null stress. Hun spør meg også om planteråd, som får meg til å føle meg som blomsterFinn. Nok et løgnerinnlegg fra deg, hvordan du fremstiller deg selv på nett er heldigvis ikke virkeligheten din. Anonymkode: d5ef6...382
Frida Skrevet 5. februar 2023 #18 Skrevet 5. februar 2023 Har et godt forhold til naboene, vi slår av en prat over gjerdet når det passer seg sånn.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #19 Skrevet 5. februar 2023 De fleste naboene har jeg ikke noe forhold til. Kan møte folk i gangen uten å vite om det er beboere eller gjester. Noen har jeg sett flere ganger og er på hils med. Et par av dem slår jeg av en prat med iblant. Så har du en mindre gruppe naboer jeg har et passivt-agressivt forhold til. Det er de som tror husordensreglene sier "du skal feste med stereoanlegget på full guffe fra kl 23" samt de som jevnlig pusser opp leilighetene sine og jobber 80-timers uker med dette inkludert søndager. Men jeg er typen som ergrer meg i stillhet, har fortsatt til gode å levere klage på noen. Anonymkode: 7a78e...169
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #20 Skrevet 5. februar 2023 Sier hei til noen av de når vi møtes ute. Aner ikke hva noen av dem heter, men alle er stille og rolige folk. Hører aldri noe lyd fra noen. Anonymkode: c29ff...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå