AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Jeg lurer på en ting angående samboeren min. ofte, eller omtrent alltid da jeg har det morsomt eller forteller han noe morsomt, så blir det avbrutt. Som f.eks i går så vi på tv, jeg lo veldig mye og prøvde å fortelle han hva jeg lo av, han viste null interesse og midt inni der sa han litt små surt «oi, se nå da» og pekte på tv’n. Dette gjør så jeg føler meg litt dum, rett og slett fordi jeg bryter sammen i latter og reaksjonen hans er dette. Dette skjer omtrent hver gang det er noe morsomt fra min side.. husker veldig godt en annen gang jeg lo og hadde det morsomt også, da var reaksjonen hans å si «oi» og himle med øynene mens han snur seg og går fra meg. Og det er ikke tull fra hans side, for hele stemningen dør hver gang.. jeg stopper jo fort og le, for jeg føler meg så dum. men derimot hvis han gjør eller sie noe morsomt, så ler han så mye og det virker også som han presser på en del. altså det virker som at han ser seg selv som en hysterisk morsom person.. jeg kan også fortelle han ting, helt vanlige hverdagslige ting som f’eks noe jeg har opplevd, og da opplever jeg ofte at han bare går fra meg.. et par kvelder nå mens vi slukker lys osv for å gå opp Har jeg fortalt noe, og da bare går han fra meg så jeg må skrike hvis han skal høre meg(jeg gjør ikke det). Og hvis jeg spør hvorfor han bare går så får jeg «gidder ikke høre nå, du har hatt hele dagen på å fortelle meg, nå skal jeg sove». og dette gjør meg også litt lei meg.. Er det jeg som er «svak» og ikke tåler dette? Ifølge han er dette helt normalt… og kanskje det er det? Ikke vet jeg, har ikke opplevd dette med venner eller andre. Derfor spør jeg her om hva deres mening er.. han kan også ignorere meg totalt hvis jeg snakker til han, tilogmed med barna tilstede, noe jeg føler ikke er bra. Men han sier han ikke gjør det med vilje, men er bare så rart at han alltid hører alle andre hvis vi f.eks er borte eller har besøk.. Anonymkode: bfb4e...c0e 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 Totalt respektløst. Anonymkode: 3ed74...0b7 25 1 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Det er jo ikke normal oppførsel av ham. Jeg har aldri opplevd det du nevner selv i dårlige forhold.... Anonymkode: b2523...ad6 16 2
Phoenix Heart Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Han er respektløs, ikke normalt å oppføre seg sånn. 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Skrevet 3. februar 2023 Du sier dere har barn, så regner med at dere har vært sammen en stund. Hvor lenge har han holdt på sånn? Kanskje han bare føler seg sliten? Har selv opplevd at i tider jeg føler meg sliten så kan det føles litt ork å bruke energi på samtaler osv. Beklager om dette høres slemt ut, men høres jo egentlig også ut som at han kan ha blitt litt lei av deg. Anonymkode: d8f24...e1b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Fullstendig respektløst. Har dere vært sammen lenge, og har han alltid vært sånn? Anonymkode: 1d01a...07e 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 Så frekk og slem han er. Kanskje han er misunnelig på deg? Forskning viser at det er viktig for menn å være morsomme og helst morsommere enn partneren. Anonymkode: 8972a...fab 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Er han slik med andre også? Det er jo fryktelig uhøflig! Kanskje han ikke har lært folkeskikk hjemme? 🤔 Hvor gammel er han? 19? Anonymkode: f5d1d...701 4
AnonymousBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Hvordan i all verden holder du ut med en sånn? Typen min er mer opptatt av meg (og da til og med hvilken parfyme jeg bruker, hva jeg har spist og når jeg har dusja osv - bare alt), enn seg selv. Hos dere er det jo null respekt, så du tåler mer enn du burde i et forhold, som skal egentlig bygges på tillit og trygghet. 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Du må bli veldig mye tøffere og sette deg selv i respekt. Neste gang han himler med øynene for noe du ler av, be gamlefar om å ta seg sammen. Han er jo utrolig kjedelig som ikke ser humor i noe. Når han ikke lytter til deg så spør hvorfor. Han kommer sikkert til å forsøke å snakke seg ut av det ved å kalle deg ting. Gjenta ditt spørsmål flere ganger til du får et genuint svar. Da sier du til han at du og han trenger å prate om forventninger til forholdet for du er ikke lykkelig nå. Han må endre seg om forholdet skal fortsette. Ikke minst, han skader deg ved å ignorere deg. Når han gjør det med barna tilstedet så tillater han de til å behandle deg på samme måten. Anonymkode: 613bc...9c8 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Men TS, er han sånn mot barna også? Gidder ikke høre på dem når de forteller en eller annen lang inviklet historie uten noe poeng eller dårlige vitser, slik barn gjerne gjør. Anonymkode: 8972a...fab 5 3
servitrise&suppe Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Han er jo stygg mot deg, Ignorering er en av hersketeknikkene og han bruker det mot deg?! Han vil jo ydmyke deg og få deg til å føle deg betydningsløs. Og så gasliighter han deg også når du tar det opp! Ufyselig og uakseptabel oppførsel. 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du sier dere har barn, så regner med at dere har vært sammen en stund. Hvor lenge har han holdt på sånn? Kanskje han bare føler seg sliten? Har selv opplevd at i tider jeg føler meg sliten så kan det føles litt ork å bruke energi på samtaler osv. Beklager om dette høres slemt ut, men høres jo egentlig også ut som at han kan ha blitt litt lei av deg. Anonymkode: d8f24...e1b Har vært av og på i 14 år… han har på en måte gjort det slutt hver gang han er «lei av meg» som du sier.. han har holdt på sånn så lenge jeg kan huske egentlig.. har alltid vært han vi har ledd av, han som har fortalte morsomme historier og han «vi har hørt på». Jeg har alltid vært den mer usikre.. Anonymkode: bfb4e...c0e 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er han slik med andre også? Det er jo fryktelig uhøflig! Kanskje han ikke har lært folkeskikk hjemme? 🤔 Hvor gammel er han? 19? Anonymkode: f5d1d...701 Nei, han kan sitte å prate med andre og være kjempe hyggelig. Jeg har vært sjalu til tider på dette, for uansett hvem det er, føler jeg han er hyggeligere mot de.. da jeg tar det opp får jeg bare beskjed om at jeg er sjalu eller at «jeg skal snakke annerledes senere jeg, så du blir fornøyd».. selvom det ikke er det det handler om.. 🥲 vi er i 20 årene.. Anonymkode: bfb4e...c0e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 AnonymousBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan i all verden holder du ut med en sånn? Typen min er mer opptatt av meg (og da til og med hvilken parfyme jeg bruker, hva jeg har spist og når jeg har dusja osv - bare alt), enn seg selv. Hos dere er det jo null respekt, så du tåler mer enn du burde i et forhold, som skal egentlig bygges på tillit og trygghet. Jeg vet ikke om annet.. har vært sammen fra vi var ganske unge.. jeg er veldig usikker rundt han, men det er kanskje ikke så rart.. Anonymkode: bfb4e...c0e 7
AnonymousBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke om annet.. har vært sammen fra vi var ganske unge.. jeg er veldig usikker rundt han, men det er kanskje ikke så rart. Hmm, hørtes ikke noe godt ut det der. Er det mulig å prate med han direkte, om det du opplever? Eller har han i praksis hverken respekt eller empati? Håper det løser seg da, men i min mening er du for god for han.❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du må bli veldig mye tøffere og sette deg selv i respekt. Neste gang han himler med øynene for noe du ler av, be gamlefar om å ta seg sammen. Han er jo utrolig kjedelig som ikke ser humor i noe. Når han ikke lytter til deg så spør hvorfor. Han kommer sikkert til å forsøke å snakke seg ut av det ved å kalle deg ting. Gjenta ditt spørsmål flere ganger til du får et genuint svar. Da sier du til han at du og han trenger å prate om forventninger til forholdet for du er ikke lykkelig nå. Han må endre seg om forholdet skal fortsette. Ikke minst, han skader deg ved å ignorere deg. Når han gjør det med barna tilstedet så tillater han de til å behandle deg på samme måten. Anonymkode: 613bc...9c8 Jeg har prøvd det, men uansett hva føler jeg han kommer seg unna. For hvis jeg spør videre blir eet alltid uhyggelig Tone og krangling. Og da er det jeg som har startet det.. for er ofte jeg som blir sint også.. så kommer ingen vei med å snakke med han.. enten så gidder han ikke, vil ikke, har ikke tid osv.. hvis jeg sier jeg ikke er lykkelig drar han det til at han ikke er det heller, så da kan vi bare avslutte forholdet.. og det vet han jeg er redd for, så da snakker jeg ikke mer om det før neste fang noe skjer.. Anonymkode: bfb4e...c0e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men TS, er han sånn mot barna også? Gidder ikke høre på dem når de forteller en eller annen lang inviklet historie uten noe poeng eller dårlige vitser, slik barn gjerne gjør. Anonymkode: 8972a...fab Barna er for små til at de forteller noe enda.. men jeg har opplevd at dem gråter eller sier «pappa» uten å bli hørt.. Anonymkode: bfb4e...c0e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 AnonymousBruker skrev (3 minutter siden): Hmm, hørtes ikke noe godt ut det der. Er det mulig å prate med han direkte, om det du opplever? Eller har han i praksis hverken respekt eller empati? Håper det løser seg da, men i min mening er du for god for han.❤️ Føler ikke jeg får til å ta det ppp nei.. det har endt med at en ting han har gjort har jeg tatt opp sikkert 100 ganger, for hver gang jeg tar opp ting så ender det i «nå gidder jeg ikke mer, nå blir det for mye for meg». Så jeg føler jeg aldri får en avslutning på feil han har gjort, det er kanskje kravstort av meg? Og kanskje feil av meg å ta opp ting gang på gang.. men jeg har fortsatt vondt av mye han har gjort, og flere ting jeg ikke stoler på han for, så jeg vil jo finne en løsning i det. Men i det hele ender det bare med at jeg maser og blir sur og grinete 🥲 jeg er så redd for at det er jeg som må skjerpe meg. At han kanskje blir sånn pga mine problemer igjen.. 😩 Anonymkode: bfb4e...c0e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 Snart mister du fortellergleden, da slutter du nærmest å snakke, fordi det gir deg ingenting. Hadde samme problemet med min samboer. (X nå) Anonymkode: 149ee...a9b 3 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå