AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Del Skrevet 3. februar 2023 ..hvordan fikk dere til det? Ser så mørkt på det Har bachelor i økonomi og jobber i bank, tjener 560 000. Har klart å spare 600 000 i egenkapital og da kan jeg kjøpe noe til 3-3,2 og det finnes ikke her vi bor.. Var på en visning på et oppussingsobjekt til 3,7 som jeg heller ikke hadde råd til. Vil ikke flytte datteren min heller fordi hun går på barneskole og har venner her og barnefar også bor her. Er det bare å fortsette å spare? Hvordan løste dere det? Anonymkode: 36fd2...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg hadde mye i egenkapital (2,3 mill). Har du noen som kan være medlånetaker? Anonymkode: 69511...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg jobbet mye mens jeg gikk på vgs, hadde så et friår og sparte mye når jeg jobbet fullt da, og jobbet så mye jeg kunne få lov til av Lånekassen når jeg studerte på universitet. Jobbet som sykepleier og hadde flere jobber så jeg jobbet veldig mye helger. I tillegg var banken snill med meg og begrunnet det med at som sykepleier så kunne jeg i teorien jobbe så mye jeg ville. Nå bor jeg og mannen min i en enebolig til 10 mill, 3 barn og har helt vanlige inntekter. Vi har alltid vært flinke til å spare. Anonymkode: 2314d...e14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Del Skrevet 3. februar 2023 Jobbet etter vgs. Bodde hjemme. Flyttet da jeg var 23 år. Anonymkode: f4129...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg var heldig, hadde bare 100K i EK og tjente vel litt over 300.000 kr i året da jeg kjøpte min første leilighet i Oslo. Dette var i 2009. Min far var kausjonist, det hjalp nok masse. Og etter det har jeg kjøpt meg opp, først til en større 2-roms og nå en 4 roms her i Oslo. Hvor er det du ønsker å kjøpe ts? Har du bil/studielån/andre typer lån? Kan du få med en av foreldrene dine som enten kausjonist eller medlånetaker? Du har jo god lønn, jeg har 500K i året og fikk lån på 2,5 mill da jeg kjøpte ny leilighet i sommer. Anonymkode: 7d188...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg er i samme situasjon, og jeg har ikke sjans uten hjelp av mine foreldre. Så heldigvis skal de hjelpe meg. Har spart opp 950.000 i egenkapital, men det er fortsatt ikke nok i byen min. Anonymkode: d381f...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg var heldig, hadde bare 100K i EK og tjente vel litt over 300.000 kr i året da jeg kjøpte min første leilighet i Oslo. Dette var i 2009. Min far var kausjonist, det hjalp nok masse. Og etter det har jeg kjøpt meg opp, først til en større 2-roms og nå en 4 roms her i Oslo. Hvor er det du ønsker å kjøpe ts? Har du bil/studielån/andre typer lån? Kan du få med en av foreldrene dine som enten kausjonist eller medlånetaker? Du har jo god lønn, jeg har 500K i året og fikk lån på 2,5 mill da jeg kjøpte ny leilighet i sommer. Anonymkode: 7d188...a50 Ca 40 min utenfor Oslo. Har 180 000 i studielån, men ingen andre lån. Har heller ikke bil fordi min jobb, barns skole, matbutikk er i gåavstand / kollektivt Har ikke kontakt med de, ellers hadde jeg nok spurt de. Takk for alle svar! Ts Anonymkode: 36fd2...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ca 40 min utenfor Oslo. Har 180 000 i studielån, men ingen andre lån. Har heller ikke bil fordi min jobb, barns skole, matbutikk er i gåavstand / kollektivt Har ikke kontakt med de, ellers hadde jeg nok spurt de. Takk for alle svar! Ts Anonymkode: 36fd2...58f Har du prøvd flere banker? Jeg fikk kjempedårlig tilbud i Sparebank1, der jeg var god kunde. Hadde betalt ned jevnt og trutt på lånet jeg hadde + jeg hadde investert litt i aksjefond. Mens DNB ga meg mye bedre betingelser, utrolig nok. Jeg hadde hørt at DNB var kjempestrenge. Det kan lønne seg å prøve hvertfall Anonymkode: 7d188...a50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg hadde 550K i egenkapital og kjøpte leilighet for 2 millioner. Hadde min far som medlåner, jeg bor dog i en billigere del av landet Anonymkode: 59707...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 3. februar 2023 #10 Del Skrevet 3. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du prøvd flere banker? Jeg fikk kjempedårlig tilbud i Sparebank1, der jeg var god kunde. Hadde betalt ned jevnt og trutt på lånet jeg hadde + jeg hadde investert litt i aksjefond. Mens DNB ga meg mye bedre betingelser, utrolig nok. Jeg hadde hørt at DNB var kjempestrenge. Det kan lønne seg å prøve hvertfall Anonymkode: 7d188...a50 Dette er et veldig godt tips. Jeg hadde hatt samme "familiebank" i alle år da jeg skulle kjøpe min første bolig, men ble møtt med en lånesum som tilsa at jeg kunne kjøpe en parkeringsplass, og ingen råd om hva som skulle til. Jeg hørte med flere banker, og ofte er det ikke banken, men mennesket du møter – Det er som oss andre, noen ser rammer og regler, mens andre ser løsninger, og forteller deg konkret hva som skal til for at du skal få et høyere lån, eller hvilke alternativer du har i stedet for å bare si NEI. Jeg hadde en "pretty woman"-opplevelse da jeg arvet etter moren min, og "familiebanken" sa: Hvorfor vil du ikke bli kunde hos oss? Jeg skulle jo ønske at jeg sa: big mistake – huge!, men jeg sa at jeg hadde byttet bank da de ikke var villige til å hjelpe meg da jeg hadde lite,og jeg ikke ønsket en bank som kun var der for meg i medgangstider. Endret 3. februar 2023 av Helene1982 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Del Skrevet 3. februar 2023 Helene1982 skrev (7 minutter siden): Dette er et veldig godt tips. Jeg hadde hatt samme "familiebank" i alle år da jeg skulle kjøpe min første bolig, men ble møtt med en lånesum som tilsa at jeg kunne kjøpe en parkeringsplass, og ingen råd om hva som skulle til. Jeg hørte med flere banker, og ofte er det ikke banken, men mennesket du møter – Det er som oss andre, noen ser rammer og regler, mens andre ser løsninger, og forteller deg konkret hva som skal til for at du skal få et høyere lån, eller hvilke alternativer du har i stedet for å bare si NEI. Jeg hadde en "pretty woman"-opplevelse da jeg arvet etter moren min, og "familiebanken" sa: Hvorfor vil du ikke bli kunde hos oss? Jeg skulle jo ønske at jeg sa: big mistake – huge!, men jeg sa at jeg hadde byttet bank da de ikke var villige til å hjelpe meg da jeg hadde lite,og jeg ikke ønsket en bank som kun var der for meg i medgangstider. Takk for tips! Det er min lokalbank jeg har vært trofast mot i alle år som ga meg det siste tilbudet jeg ikke var fornøyd med, skal helt klart sjekke ut andre Anonymkode: 36fd2...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Del Skrevet 3. februar 2023 Bor på et sted med bolig til rundt 2 mill. Anonymkode: 9f7fc...639 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde mye i egenkapital (2,3 mill). Har du noen som kan være medlånetaker? Anonymkode: 69511...c73 Det er jo ikke «alene»…. Anonymkode: fa486...67c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Takk for tips! Det er min lokalbank jeg har vært trofast mot i alle år som ga meg det siste tilbudet jeg ikke var fornøyd med, skal helt klart sjekke ut andre Anonymkode: 36fd2...58f Aldri vær lojal mot en bank. De bryr seg ikke om deg, kun hva de kan melke ut av deg. Du bør alltid se etter bedre vilkår i andre banker. Anonymkode: 9f7fc...639 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jobbet etter vgs. Bodde hjemme. Flyttet da jeg var 23 år. Anonymkode: f4129...5a9 Snyltet på foreldrene. Anonymkode: fa486...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 3. februar 2023 #16 Del Skrevet 3. februar 2023 Hadde ikke råd til egen leilighet da jeg ble skilt. Men etter to år på leiemarkedet, så fikk jeg forskudd på arv av mine foreldre til å kjøpe meg leilighet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. februar 2023 #17 Del Skrevet 3. februar 2023 Leide billig i mange år og stresset ikke med å kjøpe. Levde livet mens jeg var ung. Det var heller ikke det store fokuset på å komme seg fortest mulig inn på boligmarkedet den tiden jeg var nyutdannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Del Skrevet 3. februar 2023 Må nok bare fortsette å spare, eventuelt kjøpe en liten treroms som en start og deretter kjøpe noe større om 5-10 år. Er 30 år og blir ferdig utdannet først nå… forventer 580k i startlønn, men har 800k i studielån. Har spart opp 500k i studietiden, men synes boligmarkedet føles helt håpløst ut! Å flytte fra kollektiv til et mini-toroms utenfor byen er vel en start, men føler jeg henger veldig etter… Anonymkode: 3fa8e...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Del Skrevet 3. februar 2023 Hannah80 skrev (7 minutter siden): Hadde ikke råd til egen leilighet da jeg ble skilt. Men etter to år på leiemarkedet, så fikk jeg forskudd på arv av mine foreldre til å kjøpe meg leilighet:) Du fikk hjelp jo Anonymkode: fa486...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Del Skrevet 3. februar 2023 Hvis noen får hjelp, arv eller snylter på foreldrene for å spare til egenkapital, er det ikke «alene». Å kjøpe alene betyr ALENE, helt uten hjelp. Anonymkode: fa486...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå