Gå til innhold

Får ikke av brannmuren.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet

Jeg har stresset og styrt på men jeg finner ikke ut hvordan man tar brannmuren helt av for ett enkelt program.

Har bittornado på dataen men får ikke brannmuren helt av.

Har gått inn på firewall settings og skrudd den av men bit tornado påstår at den fremdeles ligger bak brannmuren.

HJEEEELP!!! :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken brannmur har du? Dersom du har en tredejeparts brannmur, har du sjekket om brannmuren i XP fremdeles er på?

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet

Greit.

Hvordan gjør jeg det da?

Er helt useless når det kommer til datamaskiner.

Skrevet

Det er ikke så lurt å skru av brannmuren egentlig. Sjekk heller om det er noe under options eller lignende i fildelingsprogrammet ditt hvor du kan velge at du sitter bak brannmur o.l (i dc++ velger man f.eks å kjøre i såkalt "passive mode").

Du kan sikkert også klikke deg inn i brannmuren og finne noen innstillinger der inne for å tillate fildelingsprogrammet ditt adgang til nettet uten å skru av hele greia. Se etter programs eller permissions eller ligende.

Gjest Gjest_morten_*
Skrevet

Har allerede skrudd den av i brannmuren men programmet sier at det fremdeles ligger bak brannmuren.

Lurer på om det er andre steder jeg må skru det av for at det skal være fritt fram.

Får bare fortsette og prøve...

Skrevet

Kanskje du har en brannmur i ruter? I så fall må du åpne her også. Avhengig av internettilbyderen hvordan dette gjøres, typisk på nettsiden deres, pålogget med ditt brukernavn og passord.

Men som sagt over, det er som oftest ingen god idè å åpne brannmuren ukritisk. Prøv heller et søk på google med navnet på programmet du bruker og "port". Og så åpner du bare den porten programmmet ditt bruker.

Hadde vært enklere å hjelpe dersom du sa hvilke ruter og internettilbyder du har, eventuell switch , operativsystem (er vel kun xp som har ruter i OS?) og hvilke brannmur du bruker, dersom det er et tredjeparts program, som feks Norton.

Skrevet

Jeg bruker en speedtouch ruter fra nextgentel.

Har xp og bruker windows firewall.

Vet ikke om dette var noe hjelp.

Vi har også microsoft anti spyware og symantec antivirus.

Vil ikke skru av hele brannmuren, men vil få bittornado til å fungere ordentlig(få grønt lys, ikke gult) om du skjønner... :)

Skrevet

Hmm, ok, det første du jo kan prøve er om programmet du bruker til å laste ned med støtter Universal Plug and Play (UPnP). Jeg har ikke vært borti bittornado, men typisk på alternativer eller innstillinger eller noe? Er som oftest en sjekkboks som kan hakes av. Dette gjør at programmet automatisk mapper porter. Dersom ruteren din fra NGT er oppdatert på firmware, skal denne også støtte UPnP. Deretter må brannmuren i XP også hakes av for UPnP. (Går ut i fra at den støtter dette? Noen annet ville vært rart. Sitter imidlertid med mac, så kan ikke sjekke...) Nå skal det i teorien fungere.

Dersom dette ikke funker, gå i XP-brannmuren din, åpne portene 10000-10004, både tcp og udp.(Som er de portene programmet ditt bruker) Deretter logger du deg på NGTs kundesider og går inn på ruteren din. Et eller annet sted i menyen kan du åpne porter på ruteren din. (Nei, kan ikke sjekke selv, har verken brukernavn eller passordet mitt her nå...) Deretter åpner du de samme portene her, 10000-100004. Nå skal det fungere.

Anbefaler forøvrig siden PortForward, som viser hvordan det gjøres på de fleste rutere og programmer. Velg common ports, trykk på linken til programmmet ditt, se om du ikke finner ruteren din i listen, og følg bruksanvisningen.

• 1 år senere...
Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Jeg graver frem en gammel tråd...

Jeg har klart å åpne porter på pcen min, men ikke på routeren?

Noen som vet hvordan jeg gjør det?

Jeg er inne på NextGenTel sine kundesider og jeg har leter lenge nå etter noe informasjon om routeren. Noen som vet?

Gjest Maxagaze
Skrevet
Jeg graver frem en gammel tråd...

Jeg har klart å åpne porter på pcen min, men ikke på routeren?

Noen som vet hvordan jeg gjør det?

Jeg er inne på NextGenTel sine kundesider og jeg har leter lenge nå etter noe informasjon om routeren. Noen som vet?

Tror ikke NGT er så keen på å hjelpe deg med dette, torrent nedlastninger belaster tross alt nettet deres endel..

Oppsett for SpeedTouch 580, og SpeedTouch 585.

Disse fant jeg på den linken Scheherazade postet..

Du sier ikke nøyktig hvilken ruter du har (hvilken modell), det hjelper at du er mer spesifikk, er mange forskjellige oppsett.. Jeg måtte bare tippe hvilken modell du hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...