Catnip Skrevet 3. februar 2023 #1 Del Skrevet 3. februar 2023 Som overskriften sier 😅 I perioder kan jeg være plaget med tett nese på kveldstid, det slår til i 17-18-tida og gjør at jeg må ta nesespray for å få sove. Kjenner ingenting til dette på dagtid, men blir potte tett med hodevondt og det som hører med på kveldstid. Nesespray fungerer veldig bra og gjør at jeg får sove. Dette varer i UKESVIS av gangen! Nå har det vart i 4 uker, hadde en runde i sommer hvor det varte i 6-7 uker... Noen som har det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Del Skrevet 3. februar 2023 Catnip skrev (53 minutter siden): Som overskriften sier 😅 I perioder kan jeg være plaget med tett nese på kveldstid, det slår til i 17-18-tida og gjør at jeg må ta nesespray for å få sove. Kjenner ingenting til dette på dagtid, men blir potte tett med hodevondt og det som hører med på kveldstid. Nesespray fungerer veldig bra og gjør at jeg får sove. Dette varer i UKESVIS av gangen! Nå har det vart i 4 uker, hadde en runde i sommer hvor det varte i 6-7 uker... Noen som har det samme? Bor du i sokkel? At du blir tett i nesen om kvelden kan tyde på at det er noe galt med inneklimaet ditt. Kjellere kan trekke fukt, som gjør at det dannes sopp under gulv og bak veggpaneler. Da blir innelufta befengt med soppsporer, som kan gi allergiske reaksjoner. Hvis du tørker klær inne kan det også gi høy luftfuktighet og gjøre at det kan dannes sopp rundt om. Spesielt hvis huset er dårlig isolert, slik at veggene blir kalde og fuktighet kan kondensere. Anonymkode: f48fb...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor du i sokkel? At du blir tett i nesen om kvelden kan tyde på at det er noe galt med inneklimaet ditt. Kjellere kan trekke fukt, som gjør at det dannes sopp under gulv og bak veggpaneler. Da blir innelufta befengt med soppsporer, som kan gi allergiske reaksjoner. Hvis du tørker klær inne kan det også gi høy luftfuktighet og gjøre at det kan dannes sopp rundt om. Spesielt hvis huset er dårlig isolert, slik at veggene blir kalde og fuktighet kan kondensere. Anonymkode: f48fb...695 Det hadde vært en veldig plausibel forklaring, men jeg bor i en enebolig fra 2012 med balansert ventilasjon, godt isolert. Slenger alle klær unntatt ull og jeans i trommelen 😆 I sommer var jeg i tillegg på reise og ikke så mye hjemme, og det kom uansett. Usikker på om det gjør det verre at jeg holder på med nesespray hver kveld, men det er jo bare én gang i døgnet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Del Skrevet 3. februar 2023 Dehydrert? Anonymkode: d7b86...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #5 Del Skrevet 3. februar 2023 Catnip skrev (24 minutter siden): Det hadde vært en veldig plausibel forklaring, men jeg bor i en enebolig fra 2012 med balansert ventilasjon, godt isolert. Slenger alle klær unntatt ull og jeans i trommelen 😆 I sommer var jeg i tillegg på reise og ikke så mye hjemme, og det kom uansett. Usikker på om det gjør det verre at jeg holder på med nesespray hver kveld, men det er jo bare én gang i døgnet... Seriøst? Du bruker nesespray daglig og lurer på hvorfor du er tett i nesa? Jeezzz... Anonymkode: f48fb...695 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Seriøst? Du bruker nesespray daglig og lurer på hvorfor du er tett i nesa? Jeezzz... Anonymkode: f48fb...695 Jiiiiizzziz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Del Skrevet 3. februar 2023 Jeg har samme problem. Tett i nesa på kvelden og må ofte bruke nesespray. Tror du at det kan ha med balansert ventilasjon å gjøre? 🤔 Her jeg bor er det ventilasjonsanlegg og jeg tror at anlegget bidrar til ekstra støv. Har bodd et sted tidligere hvor det også var ventilasjonsanlegg, og jeg måtte støvsuge hver eneste dag pga helt syke mengder med støv. Det må jeg gjøre her også. Støvsuger overmadrassen, skifter sengetøy annenhver uke og rister dyna. Likevel er jeg tett i nesa. Anonymkode: 77f93...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Del Skrevet 3. februar 2023 Kutt ut nesesprayen. Anonymkode: 304b3...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har samme problem, men jeg bruker IKKE nesespray. Noen tips til hva man kan gjøre for å åpne opp litt? Anonymkode: 2bc68...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå