AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #1 Skrevet 3. februar 2023 Vi har to små barn, 3 og 1,5 år. Når vi er det stort sett jeg som har de hele tiden. Uansett hvor jeg går hen så blir de med, følger etter, skal sitte oppå meg etc. De leker med samboer også men det er stort sett meg, mamma, som har de. Jeg har sjeldent mulighet til å være på do alene. De følger selvfølgelig etter. Så i går ville jeg være i fred da jeg hadde vondt i magen. Bare for en gang skyld være i fred. Så jeg låste døren. Vår yngste stod utenfor og hylskrek. Da hun ikke fikk opp døra så datt hun bakover og slo hodet ganske hardt. Samboer ble kjempesint!!! Han mente det var min skyld at hum slo seg, for hadde jeg ikke låst døren så hadde ikke det skjedd. Hva er problemet med å ha ho der, spør han. Han har aldri det problemet selv. Nå snakker vi ikke til hverandre fordi jeg syns han skal si unnskyld! Jeg har ikke lyst til å gi meg på dette Anonymkode: 0754d...1ba 6 25
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #2 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har to små barn, 3 og 1,5 år. Når vi er det stort sett jeg som har de hele tiden. Uansett hvor jeg går hen så blir de med, følger etter, skal sitte oppå meg etc. De leker med samboer også men det er stort sett meg, mamma, som har de. Jeg har sjeldent mulighet til å være på do alene. De følger selvfølgelig etter. Så i går ville jeg være i fred da jeg hadde vondt i magen. Bare for en gang skyld være i fred. Så jeg låste døren. Vår yngste stod utenfor og hylskrek. Da hun ikke fikk opp døra så datt hun bakover og slo hodet ganske hardt. Samboer ble kjempesint!!! Han mente det var min skyld at hum slo seg, for hadde jeg ikke låst døren så hadde ikke det skjedd. Hva er problemet med å ha ho der, spør han. Han har aldri det problemet selv. Nå snakker vi ikke til hverandre fordi jeg syns han skal si unnskyld! Jeg har ikke lyst til å gi meg på dette Anonymkode: 0754d...1ba Hvor gamle er dere? Anonymkode: 40b55...647 11
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #3 Skrevet 3. februar 2023 Er nok du som bør be om unnskyldning, håper virkelig ikke han gjør det Anonymkode: 789b0...d51 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #4 Skrevet 3. februar 2023 Han reagerte nok urimelig og anklagende fordi han ble så redd. Og kanskje er han for stolr til å innrømme det og si unnskyld. Håper det går bra med den lille. Anonymkode: b5218...094 12 4 1
Populært innlegg Ulven Skrevet 3. februar 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 3. februar 2023 Den der hadde jeg ikke gitt meg på altså. Når far er der er det en selvfølge at mor får sitte på do i fred. Da er ansvaret for barna hans. 65 30
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #6 Skrevet 3. februar 2023 Sa du fra til ham at du gikk på do slik at han visste at han skulle se etter barna? I så fall er han urimelig. Anonymkode: ba5b5...2dc 14 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #7 Skrevet 3. februar 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Er nok du som bør be om unnskyldning, håper virkelig ikke han gjør det Anonymkode: 789b0...d51 What? Dette er på ham Anonymkode: abae9...b66 21
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #8 Skrevet 3. februar 2023 Han er en idiot. Ikke gi deg. Anonymkode: 5ebce...bbc 12 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han reagerte nok urimelig og anklagende fordi han ble så redd. Og kanskje er han for stolr til å innrømme det og si unnskyld. Håper det går bra med den lille. Anonymkode: b5218...094 Jeg tenker voksne mennesker er ansvarlig for sine egne følelser. Anonymkode: 625ca...50b 6 2
I Grosny Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Samlivskurs og familierådgivning er det første som faller meg inn. Dere trenger å forbedre kommunikasjon dere i mellom. Og gubben skylder deg blomster og unnskyldning. 5 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Samme situasjon her, jeg må fysisk levere ungene i fanget hans, eller si ifra tydelig når jeg skal gjøre noe alene, slik at han tar ansvar. Og jeg gjør det oftere enn når jeg skal på do, hvis jeg lager middag får han ansvaret, hvis jeg har litt behov for egentid så får han ansvaret, men han må vite det! Anonymkode: ceca2...a67 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Då må du sei "eg skal drite, du har barna". Ellers hadde eg aldri fått drete i fred. Anonymkode: 33c62...555 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Ts, gav du beskjed til han om at du gikk på do? Hvis du gjorde det så burde han vite bedre enn å bli sint på deg! Hvis du ikke gjorde det kan dere dele skylden, du fordi du ikke sa ifra og han fordi han ikke passet bedre på ungen. Anonymkode: 66a8f...281 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Det var en ulykke! Som man vanskelig kunne forutse. Å skylde på den andre for ulykker lover ikke akkurat godt for parforholdet. Jeg har også kjent på irritasjon på partner hvis barnet skadet seg på hans vakt, men det er følelser jeg ikke uttrykker og det er forbigående. Han ønsket jo ikke akkurat at ungene skulle skade seg Anonymkode: 8b0e6...fc3 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Var far i nærheten da ungen stod utenfor barnet og hylgråt? Altså, hørte han barnet gråt, og hvorfor hentet han isåfall ikke barnet? Anonymkode: 3c57c...2cb 13 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Hvorfor gikk ikke far ut til barnet,som stod og gråt?? Han gjorde det sikkert ikke, fordi han er lik de fleste andre menn. Han regnet med at du ordnet opp! Det er akkurat samme greia i alles hjem. Når mamma går på do, så stiller barnet seg utenfor og vil inn. Men jeg tenker at de få minuttene må mamma få lov til å jobbe selv med tarmene sine,og trykkingen 😁 fedre får alltid bæsje i fred. Anonymkode: d270d...d18 16 4
ESFP Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor gikk ikke far ut til barnet,som stod og gråt?? Han gjorde det sikkert ikke, fordi han er lik de fleste andre menn. Han regnet med at du ordnet opp! Det er akkurat samme greia i alles hjem. Når mamma går på do, så stiller barnet seg utenfor og vil inn. Men jeg tenker at de få minuttene må mamma få lov til å jobbe selv med tarmene sine,og trykkingen 😁 fedre får alltid bæsje i fred. Anonymkode: d270d...d18 Ja, kanskje det var akkurat sånn at faren regnet med at mor ordnet opp. Hvis det var sånn, så er det fullt forståelig at mor er bitter og frustert. Da må mor sette noen grenser og lage avtaler. Det er IKKE greit for mor å låse døren til do og bruke barnet som et mellomledd for å forsøke å få far til å forstå at han må være tettere på barna. Hvis far ikke vet at mor trenger en halvtime på do og han vet at han har ansvar i denne halvtimen, er det mor som må ta ansvar. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 La mamma bæsje i fred, er det en bok som heter. Det er LUKSUS å få være i fred på dass, hvorfor skal ikke mor få lov til det i ny og ne, hun også? Det er vanskeligere å slappe av og få gjort det om man har magevondt, forstoppelse, etc. hvis man får litt ro og fred. Anonymkode: 972ce...b55 12 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 Det er jo vesentlig informasjon om far var hjemme og i nærheten. Hvis ikke kan man faktisk ikke låse døren. Dette har vi alle med små barn vært igjennom. Låste ikke do døren på mange år jeg så lenge ungene var små. Anonymkode: 884e9...db2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 Barn skader seg og utsetter seg selv for diverse uhell. Skal dere ha en så stor konflikt av at ene barnet ramler og slår hodet sitt, er jeg virkelig spent på hvordan det blir fremover. Selvsagt skal en mamma kunne gå på do i fred når magen er vond. Samboer burde hentet barnet og aktivisert det når han hørte at hun hylskrek utenfor døren. Anonymkode: 17e14...bc1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå