Gå til innhold

Har barnet ditt operert ut mandler og polypper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holdt du barnet hjemme fra barnehage/skole? Fikk du beskjed fra legen om hvor lenge det var anbefalt? 

Anonymkode: 286ee...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 1 og 2 uker om jeg ikke husker feil, til de kunne spise og drikke som vanlig, og ikke hadde behov for smertestillende mere eller klaget over vondt. 

Anonymkode: f145a...1bd

Skrevet

Han var hjemme i to hele uker, 14 dager, som var anbefalt. Han hadde uansett måtte det de første 10 fordi han var så smertepåvirket. Da skorpene falt av rundt dag syv ble det veldig vondt igjen og så gradvis bedre. Han ble operert på Lovisenberg sykehus og de sa 14 dager grunnet fare for styrtblødning.

Anonymkode: a75f8...f94

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han var hjemme i to hele uker, 14 dager, som var anbefalt. Han hadde uansett måtte det de første 10 fordi han var så smertepåvirket. Da skorpene falt av rundt dag syv ble det veldig vondt igjen og så gradvis bedre. Han ble operert på Lovisenberg sykehus og de sa 14 dager grunnet fare for styrtblødning.

Meg igjen. Her kan du lese infoen vi fikk.

https://lovisenbergsykehus.no/behandlinger/tonsillectomi-fjerning-av-mandler-og-tonsilotomi-delvis-fjerning-av-mandel

Skrevet

14 dager hjemme. Var ikke helt frisk igjen før det heller. 

Anonymkode: 57d85...376

Skrevet

Var hjemme i 14 dager etter operasjon. 

Skrevet

14 dager hjemme👍

Anonymkode: c65bf...afd

Skrevet

Vi fikk beskjed om 10 dager hjemme. Dro vel i barnehagen på dag 12. Kunne sikkert dratt i barnehagen lenge før hadde det ikke vært for blødninsfare. Lite smertepåvirket. 

Anonymkode: cd178...b2a

• Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar! 🤗 Vi fikk beskjed om at vi måtte holde barnet vårt hjemme i en uke. Kan sende i barnehagen etter den uka var gått, men barnet kan ikke være så aktiv før det var gått 2 uker. Blir nok til at vi holder barnet hjemme i 2 uker.

TS

Skrevet

Ts her igjen

Hvor bokstavelig tok dere det ang å holde barnet i ro? Jenta vår er 4 år å man skulle ikke tro at hun opererte for 2 dager siden. Hun har ikke ro i rompa. Vil helst løpe rundt og hoppe i senga. Forstår ikke at det er viktig å roe ned. Vi finner på aktiviteter som innebærer å sitte ved ett bord eller på gulvet. Perle, nabbe, bygge lego, tegne osv. 

Skrevet

Opererte polypper på 7åringen nå i januar, en skikkelig aktiv gutt. Var ikke så lett å holde seg i ro, løp etter brødrene sine rundt i huset med meg etter "IKKE LØØØØP" :D Det gikk fint, men prøvde så godt jeg kunne å minne han på å ta det med ro hvertfall de første dagene. Kjipt hvis noe "slår seg opp" der oppi nesa (om det i det hele tatt er mulig) Men vi holdt han hjemme i en uke, og unna fysisk aktivitet i 14 dager. Ikke lett det der ass, og en 4-åring er nesten vanskeligere å få til å forstå også ❤️ Ønsker deg masse lykke til og god bedring til jenta di

Skrevet

Min var 3 og jeg fikk beskjed om at hvis det oppstod komplikasjoner så oppstod det så han fikk styre på i sitt tempo og det gikk fint. En aktiv type som ikke trengte Paracet... Det nyttet ikke holde en 3 åring i ro. 

Anonymkode: c65bf...afd

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her igjen

Hvor bokstavelig tok dere det ang å holde barnet i ro? Jenta vår er 4 år å man skulle ikke tro at hun opererte for 2 dager siden. Hun har ikke ro i rompa. Vil helst løpe rundt og hoppe i senga. Forstår ikke at det er viktig å roe ned. Vi finner på aktiviteter som innebærer å sitte ved ett bord eller på gulvet. Perle, nabbe, bygge lego, tegne osv. 

Mine fjernet både mandler og polypper og var veldig dårlige i uka etterpå. Legen sa det var fordi de hadde svært store av begge deler. De skulle få holde på det de orket, men vi skulle begrense sterk fysisk aktivitet som løping og hopping grunnet fare for blødning.

Skrevet

Frøkna mi fjernet deler av mandlene og polypper i november. Hun blir 3 år nå. 

Hun opererte på en tirsdag og barnelegen mente hun kunne dra i barnehagen allerede torsdag og ihvertfall fredag.

Hun ble hjemme til mandag uken etter pga smerter. 

Anonymkode: 67823...0d5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Frøkna mi fjernet deler av mandlene og polypper i november. Hun blir 3 år nå. 

Hun opererte på en tirsdag og barnelegen mente hun kunne dra i barnehagen allerede torsdag og ihvertfall fredag.

Hun ble hjemme til mandag uken etter pga smerter. 

Da hadde hun nok en mindre operasjon. 14 dager vanlig for fullstendig fjerning av mandler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da hadde hun nok en mindre operasjon. 14 dager vanlig for fullstendig fjerning av mandler.

Jeg skrev jo det også. Fjernet deler av mandler og polyppene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...